Gå til innhold

Smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man hadde hatt klamydia for to år siden som var borte en stund etter - kunne man få smerter for det i dag? Eller hadde det kommet med en gang? Det kommer vel ikke flere år etter? Men det er vel andre ting som kan gjøre vondt enn sammenvoksninger. 

Anonymkode: 6cf8d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis klamydia har medført kronisk betennelse i egglederne, så kan det gi smerter. Men det er ikke alltid at egglederbetennelse gir symptomer, spesielt ved klamydia. I dag hvor det undersøkes rutinemessig for klamydia er egglederbetennelse meget sjelden, men man kan få egglederbetennelse av andre bakterier som det ikke undersøkes for rutinemessig. Tilstanden endometriose kan gi kroniske smerter. Den kan bare påvises ved laparoskopi (kikkhullsoperasjon)

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vises det på en bakterieprøve? Så hvis man ikke har klamydia så kan man heller ikke få sammenvoksninger av det flere år etterpå? De hadde oppdaget det på en prøve hvis jeg hadde hatt egglederbetennelse?

Anonymkode: 6cf8d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misforstod. Jeg mente - hvis man har hatt en klamydia for to år siden så gir vel ikke det smerter nå to år senere hvis den er borte? 

Anonymkode: 6cf8d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lenge man har testa negativt på prøve så har man vel aldri hatt det? 

Og man får vel ikke smerter 2 år etter hvis man skulle hatt det uten å oppdage det? 

Anonymkode: 6cf8d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Egglederbetennelse kan man ikke påvise uten å ta spesielle prøver eller foreta en laparoskopi (kikkhullsundersøkelse). Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Blodprøve for å måle CRP og evt hvite blodlegemer. Det er infeksjonsprøver som tas på mistanke om infeksjon. Det tas ikke på kvinner uten symptomer. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøvene har jeg tatt og alle var helt fine :)

da er det noe annet smertene kommer fra? De kjennes ut om er på utsiden av huden. De brenner og er kalde om hverandre

Anonymkode: 6cf8d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Smerter på utsiden av huden er ikke et gynekologisk spørsmål. Jeg stopper nå tråden, den er blitt for lang.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...