Gå til innhold

Smerter etter innsetting av spiral


lily444

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år gammel, har ikke vært gravid og fikk satt inn hormonspiral hos fastlege for en uke siden. Selve innsettingen var ganske vond, men ikke uutholdelig. I timene etter innsettingen hadde jeg ganske sterke smerter, men de avtok etter hvert. I dagene etter innsettingen har jeg vært plaget med smerter i perioder. Noen ganger svak murring, men andre ganger ganske sterke stikkende smerter som går over etter en liten stund. 

Når det gjelder blødninger sluttet jeg å blø dagen etter innsettingen og begynte å blø igjen på mandag, og siden da har jeg blødd litt (lyserødt/ brunt, trenger såvidt å bruke truseinnlegg). 

Kan det være fordi jeg ikke har født at jeg fortsatt har smerter? Eller burde jeg være bekymret for infeksjon selv om allmenntilstanden er bra og jeg ikke har feber? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er nok en viss reaksjon i livmoren på et slikt fremmedlegeme, men det pleier å gi seg etter hvert. Småblødning er også vanlig, og det kan fortsette lenge. Hvis du ikke har feber og ikke utflod og er i bra allmenntilstand, synes jeg at du kan se det an.

Jeg håper at du –som tusener av andre kvinner- blir fornøyd med spiralen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...