Gå til innhold

stoppe mensen en periode etter spiral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Satt inn hormonspiral for litt over to uker siden. Etter dette har jeg hatt mensen hver eneste dag. Var ikke klar over at det var normalt før jeg leste om det..

Det jeg lurer på er om det går ann å ta P piller i tillegg bare for å slippe mensen ett par dager? Går dette?

Takk på forhånd!

Anonymkode: 64ec2...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er sannsynlig at hormonspiralen ‘overstyrer’ blødningene tross p-pille, så jeg tror ikke det vil være til nytte å bruke p-piller. Du bør ha tålmodighet med spiralen, det blir mindre blødning med tiden.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Satt inn hormonspiral for litt over to uker siden. Etter dette har jeg hatt mensen hver eneste dag. Var ikke klar over at det var normalt før jeg leste om det..

Det jeg lurer på er om det går ann å ta P piller i tillegg bare for å slippe mensen ett par dager? Går dette?

Takk på forhånd!

Anonymkode: 64ec2...b75

Nå er det vel fremdeles sånn at man gjerne har blødningsforstyrrelser også de tre første mnd på p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar!

Det funket å bruke p piller 4 dager for å slippe mensen. Jeg tar det ikke nå lenger. Men går det greit å ta P piller innimellom bare for å få en pause fra blødningene? Begynte å blø igjen så fort jeg sluttet på pillene, og greit med en pause innimellom da jeg får kraftige smerter av blødningen.

Anonymkode: 64ec2...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...