Gå til innhold

Kan jeg fortsatt være gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde sex den 25.juli, fikk menstruasjon samme dag på ettermiddagen. Tok angrepille på kvelden. 

Fikk mensen igjen den 3 september, varte i 3-4 dager, fikk så aldri mensen igjen. 

Den 27.oktober dro jeg til gynekologen og tok en indre ultralyd, gynekolog kunne ikke se noe tegn til graviditet og ga meg primolut N for å fremtvinge menstruasjonen. 

Tok hcg test som viste <5 (Har fått vite at det betyr at du ikke er gravid)

Jeg ventet 2-3 uker før jeg tok primolut N, tok så kuren (to tabletter hver dag i ti dager) og fikk en blødning etter det 3 dager som varte i 4-5 dager. Dette var da 30.november frem til 3-4 desember, har ikke fått mensen siden. 

Jeg har også tatt 5 graviditetstester, alle var negative. 

Magen min vokser, jeg er redd jeg kan være gravid fortsatt og at det av en merkelig grunn ikke vises positiv enda. 

 

23 år. Ingen prevensjon. Ingen barn. 61-62 Kg, normal hårvekst. 1,56 cm høy. 

Anonymkode: 35d44...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i hvert fall ikke gravid som følge av sex i juli.  Negativ UL, HCG-test og graviditetstester er klare bevis på det. 

Det er vel fortsatt mulig at mensen kommer i gang igjen rundt årsskiftet, hvis du hadde den fram til 3. desember.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Hvis du hadde mens 30 november er det jo ikke akkurat spesielt merkelig at du ikke har fått mensen siden. Du er jo bare på dag 19 i syklusen din. Forstår ikke hvorfor du tror du er gravid. Det virker som en rimelig sinsyk vrangforestilling med tanke på hvor godt de har sjekket det.

Anonymkode: d2610...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog
  1. Man kan ikke bli gravid ved samleie sen dag man får menstruasjonen, altså 25.7. Ingen grunn til å ta angrepille når du har fått menstruasjon.
  2. Ny menstruasjon 3.sept. er helt i rute
  3. Så ingen menstruasjon, det må ha andre årsaker enn graviditet
  4. 27.oktober med negativ hCG og negativ ultralyd
  5. 30.11. blødning etter kur med Primolut. Det er tegn på at du ikke er gravid.Du kan ikke vente ny menstruasjon før omkring nyttår
  6. 5 negative graviditetstester.

Konklusjon: Du har altså 10 beviser på at du ikke er gravid.

At magen vokser, må ha annen forklaring.

Har du bestemt prevensjon fremover?

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...