Gå til innhold

Hvor fort virker Zyprexa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt på 2.5 mg Zyprexa mot hørselshallusinasjoner. Skal trappe opp. Når kan jeg forvente en effekt?
Har allerede mindre angst og blir veldig trøtt. Ellers er stemmene der fortsatt. 

Anonymkode: 17659...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har nettopp begynt på 2.5 mg Zyprexa mot hørselshallusinasjoner. Skal trappe opp. Når kan jeg forvente en effekt?
Har allerede mindre angst og blir veldig trøtt. Ellers er stemmene der fortsatt. 

Anonymkode: 17659...63d

Hvorfor kunne du ikke bare spurt legen som skrev ut medisinen til deg?:P (Regner med det var du som sa du gar innlagt..)

Anonymkode: 346c2...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elina777 skrev:

Trappe opp? Blir satt rett på 20 jeg når jeg er innlagt

Individuell tilpasning. 

Anonymkode: 17659...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, elina777 skrev:

Trappe opp? Blir satt rett på 20 jeg når jeg er innlagt

Ved mani kan man når man er innlagt bli startet rett på enorme doser antipsykotika. F.eks er det nevnt i Felleskatalogen for Fluanxol 30 mg 4 ganger om dagen som maksdose, der dosen for psykose kan være en tjuendedel og for mitt vedkommende (angst) 1 mg en gang om dagen. Det trengs store mengder vann i starten for å slukke brannen. Heldigvis går dosen raskt ned.

PS: Jeg nevner her en annen medisin enn det det spørres om, for å være helt sikker på at ingen tolker svaret som et doseringsråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som admin driver å sensurerer blir nok denne tråden stengt også. Skal det innføres samme nazi sensur her som på kvinneguiden?

Anonymkode: 5399f...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
22 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ved mani kan man når man er innlagt bli startet rett på enorme doser antipsykotika. F.eks er det nevnt i Felleskatalogen for Fluanxol 30 mg 4 ganger om dagen som maksdose, der dosen for psykose kan være en tjuendedel og for mitt vedkommende (angst) 1 mg en gang om dagen. Det trengs store mengder vann i starten for å slukke brannen. Heldigvis går dosen raskt ned.

PS: Jeg nevner her en annen medisin enn det det spørres om, for å være helt sikker på at ingen tolker svaret som et doseringsråd.

Åja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hørselshallusinasjoner ved en kronisk psykoselidelse, vil sannsynligvis 2,5 mg være for lite. Sannsynligvis kan du ikke forvente effekt på dette før ved 7,5 - 10 mg. Det er fint at du får oppfølging av lege for planlagt opptrapping.

 

Til den nye webmaster (Notabenus): Dette er ikke et doseringsråd. TS får sine råd om dette av sin lege. Dette er en generell beskrivelse av virkningen av Zyprexa basert på lang erfaring.

Anonymkode: 38e14...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Til den nye webmaster (Notabenus): Dette er ikke et doseringsråd. TS får sine råd om dette av sin lege. Dette er en generell beskrivelse av virkningen av Zyprexa basert på lang erfaring.

Anonymkode: 38e14...a11

Synes bare det er trist. Når du må skrive sånt, og tråder om klin uskyldige aggressive tvangstanker blir stengt fordi ønsket om å stenge tråder er større enn vurderingsevnen.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Synes bare det er trist. Når du må skrive sånt, og tråder om klin uskyldige aggressive tvangstanker blir stengt fordi ønsket om å stenge tråder er større enn vurderingsevnen.... 

 

Ja, det er kjempe trist skjønner ikke hvordan de kan finne på sånt.. deet er helt på tryne! Jeg gidder ikke være her mer dersom de skal stenge flere tråder^_^:ph34r:

Anonymkode: 346c2...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...