Gå til innhold

Erfaring Abillify


September 2014

Anbefalte innlegg

September 2014

Hei!

Har brukt 5 mg Abillify sporadisk i 3 uker. Pga bipolar 2 Har fått det for å dempe hypomane episoder. Opplever at jeg får mere overskudd og er bedere på humør med denne medisinen og kunne tenke meg å bruke den daglig. Tar den om morgenen og har da ingen problemer med søvn. Bruker i tillegg 300 mg Wellbutrin og 200 mg Lamictal. Er det noen som har samme opplevelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777

Merker ingenting på humøret positivt eller negativt, har vært lagt inn med mani med psykose osv selv på langt høyere doser, får injeksjon hver måned. Men opplevde enormt kaos og spinn i hjernen da jeg prøvde slutte så måtte legges inn og starte opp igjen. Virker som hjernen ble avhengig av abilify og nå ikke klarer seg uten. Har bp1

men en psykolog sa slike symptomer gjerne kommer i den alderen jeg var da og at det ikke kom pga abilifyabstinens

 

usikker på om abilify hjelper eller om den virkelig har fucket til hjernen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elina777 skrev:

Merker ingenting på humøret positivt eller negativt, har vært lagt inn med mani med psykose osv selv på langt høyere doser, får injeksjon hver måned. Men opplevde enormt kaos og spinn i hjernen da jeg prøvde slutte så måtte legges inn og starte opp igjen. Virker som hjernen ble avhengig av abilify og nå ikke klarer seg uten. Har bp1

men en psykolog sa slike symptomer gjerne kommer i den alderen jeg var da og at det ikke kom pga abilifyabstinens

 

usikker på om abilify hjelper eller om den virkelig har fucket til hjernen min. 

jeg har gått opå 20mg abilify. jeg prøvde å bråslutte 4 ganger og bke lokket av mamma til å begynne igjen siden jeh var så urolug og sint av widtravalen. psykologen sa at jeg ikke fikk ta autisme screeningtesten før jeg var stabil bruker av abilify, for å ungå indre ukonsentrasjon, sinne og uro under testen.  den femte gangen jeg bråsluttet, kom jeg meg over den værste nedtrappingseffektbivirkningen av sinne og uro, og har nå ikke gått på abilify på over ett år. jeg sluttet på abilify pga jeg hadde fått utvikla aryttmia av den i hjertet. nå er jeg bedre. jeg går fortsatt på fluoxwetinen, da. første gang jeg bråslutta på abilify da 10 mg, så slutta jeg samtidig brått på fluoxetin. da ble jeg så rar og urolig, så psykiateren trodde jeg var psykotisk og la meg inn på akuttpost1 der det var skrikerdame og sure psyke folk og jeg var redd og bare autistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...