Gå til innhold

Merkelig Ubehag ved høyre side av underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I slutten av oktober dro jeg til en gynekolog i forbindelse med at jeg opplevde ubehag på høyre side av underlivet. Gynekolog tok en gynekologisk undersøkelse på meg og en ultralyd, hun så ikke tegn til noe unormalt, men nevnte at hun kunne se litt slim på venstre side av underlivet. Jeg hadde ikke fått mensen denne måneden,så jeg fikk primolut N fra legen. Tok pillene og fikk en blødning i starten av desember. Tok to piller hver dag i ti dager, fikk blødning tre dager etter endt kur. Da forsvant dette «ubehaget» seg, men kom tilbake etter noen dager, i forbindelse med at jeg fingret meg selv i underlivet. Ubehaget kjennes som «luftsmerter», det er ikke vondt, men av og til kan det føles litt stramt/ekstremt press,  som regel pleier jeg å stryke hånden min over det området som føles litt «stramt», for å på en måte dra ut luften. Jeg skjønner ikke hva disse plagene kommer av, er student så legebesøk på privatkontorer blir også ufattelig dyrt i lengden. Jeg venter ny blødning må rundt nyåret. Håper plagene gir seg etter det og aldri kommer igjen. Selv om det ikke er noe voldsomt plagsomt, så er det irriterende å vite at man kjenner noe «unormalt» der nede og det nå snart i 3 måneder. Hva skal jeg gjøre med dette om smertene ikke forsvinner? Hvem skal jeg besøke for videre undersøkelse? Hva tror du det kan være? 

23 år, ingen prevensjon - er ikke gravid, og har heller ingen barn. Ikke noe økt utflod eller spesiell vond lukt. Har lagt på meg en del den siste tiden (fått masse strekkmerker på puppene, innsiden av lårene og litt her og der) veldig lite aktiv, usunne matvaner. 1.54-1.56 cm høy, veier 61-62 kilo. Har gått opp fra 55-62 i løpet av ett år. Magen har vokst enormt, pupper og hofter også. Spesielt magen. 

Anonymkode: f6d60...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver som ‘luftsmerter’ har med største sannsynlighet ikke relasjon til underlivet (livmor og eggstokker), men til tarmene. Du har fått grundig undersøkelse med ultralyd uten at man har funnet noe galt ved eggstokker eller livmor, og det er bra. Sunt kosthold og mosjon er godt for mye av det som betegnes ‘funksjonelle plager’, hvor det ikke er noe galt med organer. Du er ikke overvektig (men på grensen), og det er bekymringsfullt å gå så mye opp i vekt på kort tid. Det kan føre til hormonforstyrrelser med svikt i eggløsning og uteblitt menstruasjon. Så bestem deg for et sunnere liv, da blir plagene sikkert borte.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...