Gå til innhold

Ømme bryst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt ømme brystvorter de siste tre dagene, noe jeg aldri har opplevd før. Går på cerazette så har ikke mens, så er ikke derfor de er ømme. Tok en test i dag men den var negativ, men er usikker på om det er for tidlig å teste? Hvor lenge etter dere fikk ømme brystvorter fikk dere positiv test? Er umulig å si når jeg egentlig skal ha mens, så vet ikke når jeg skal teste meg, evt hvor tidlig det er

Anonymkode: 7a58e...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det med ømme bryster ved graviditet er veldig forskjellig, noen kjenner ingenting, noen mye. Du har nå tatt en test som er negativ. Ta en test om to uker, og er den fortsatt negativ, så slå deg til ro med at du ikke er gravid.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) er det en annen naturlig grunn til at de er ømme da? Eller burde jeg dra til legen? Har lest at man kan få det etter man har sluttet på p-piller, og før mens, men det kan ikke være noen av de

Anonymkode: 7a58e...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ømme bryster er en kjent bivirkning av Cerazette, forekommer hos 1 til 10%. Det er ikke nødvendig å oppsøke lege. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

PS er det bare brystknoppen som blir øm? Har du sett om den blir hvit eller mister farge? Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på cerazette i flere år, er det ikke rart at det kommer nå da? Er bare brystknoppen som er vond ja, men fargen har ikke forandret seg

Anonymkode: 7a58e...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Tilstanden Raynaud kan forekomme i brystvorten hvor blodforsyningen plutselig reduseres, men det ses stort sett bare ved amming. Det er ikke tegn på graviditet.

Beklager, jeg misforsto ditt spørsmål. Holdt meg til overskriften. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...