Gå til innhold

Trykk i livmor, merkelig utflod


Sh87

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 29 år som to ganger nå har opplevd noe jeg ikke helt finner ut av hva skyldes. Hendelsene har skjedd med ca. ett års mellomrom. 

Det starter med at jeg får et slags «trykk» i livmoren, det er ikke direkte smertefullt, men ømt. Det gjør det ubehagelig å reise seg, sitte seg ned og lignende. Dette varer i noen dager. Så er det akkurat som det kommer et lite «knepp» og det renner ut masse utflod. Den er da hvit/gråaktig, men lukter ikke noe særlig. Det lukter riktignok litt i forkant av dette. Det er da snakk om såpass mye utflod at jeg må bytte undertøy, men rett etter forsvinner mye av den trykkfølelsen nederst i magen / i underlivet. Hva skyldes dette?

Fastlege har sjekket for kjønnssykdommer, jeg har tatt celleprøve, og jeg har ingen kuler eller lignende som han kunne finne. Jeg er seksuelt aktiv, men ikke i forhold (derav ikke mye). Ellers går jeg på Yasmin, noe jeg har gjort i mange år. 

Håper på svar! Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter din beskrivelse kan det høres ut som f.eks. en cyste i skjeden som langsomt bygger seg opp og så blir smertefull før den tømmer seg. Jeg foreslår at du ber din fastlege om henvisning til innvendig ultralyd hos gynekolog. Godt å få det oppklart, men det lyder ikke som noe farlig.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...