Gå til innhold

kan det være p-pillen?


Gjest nell

Anbefalte innlegg

Dette har vel ikke så veldig mye med gynokologi, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg. Har brukt p-pillen trionetta nå i snart 3 mnd. De vanlige bivirkningene som vann i kroppen, kvalme, hodepine, osv har jeg. Det jeg lurer på er om P-piller påvirker kjertlene under armene. Jeg har så sinnsykt vondt i noen kuler under armene at jeg tror jeg blir sprø. Var hos lege for en mnd tid siden. Han bare smilte og sa jeg fikk bare gå igjen. Det var ingenting i veien med meg. Og det er jeg selvsagt glad for. Men disse kulene kommer sånn omtrent en til to ganger i mnd og varer en dag eller to. Jeg klarer nesten ikke holde hendene inn til siden og jeg kan bare glemme å ligge på siden. Kan dette også være en bivirkning av P-pillen?? Har forresten store smerter i brystene også (kjertlene)Kan det kanskje ha noen sammenheng. Vurderer å slutte med P-pillen pga dette! Hadde vært veldig glad for ett svar da jeg ikke føler jeg har noe hos en lege å gjøre. Jeg er jo ikke syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg går også på Trionetta og er plaget med vann i kroppen osv.

jeg har imidlertid ikke kuler under armene, men det er vel ganske sannsynlig at det kommer av pillene.

Jeg ville gått til legen om jeg var deg, han bør jo ha et skikkelig svar til deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Har du også ømhet i brystene sammen med at disse kulene kommer? Man kan ha kjertelvev av samme type som i brystene ute i armhulen og det kan stimuleres av hormonet i p-pillen. Det kan muligens være en forklaring. Få en lege til å se på det når det er på det verste.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...