Gå til innhold

YES! P-PILLE FOR MENN!


Gjest Tazzen

Anbefalte innlegg

Gjest Tazzen

YES! (Sier dette som gutt) Endelig har det kommet en p-pille som fungerer

100%, og det uten bivirkninger!!! Men den kommer først om 3-5 år (følge

nyhetene i dag). Sier dette som gutt, jeg skal uten tvil ha tak i de! Tenk dere

gutter, alle fordelene! Slipper å tenke på 'løsunger', men ikke glem

kjønnsykdommer! Håhå, nå slipper vi den

månedlige-uke-lange-nesten-slå-opp-krangel-slåsskampen (for de som er

fast). :) Endelig kan vi mannfolk bevise at vi er bedre enn dere kvinnfolk, nå tar

vi ansvaret! Pluss pluss jeg kan sikkert ramse opp en hel del her!!! Tipper noen

blir provosert her, "oops".

Hvor mange av oss menn har lyst til å årøve dette preparatet? Hvor mange av

jentene der ute vil gi ossansvaret?

PS! Til dere som driver forumet: Helt ærlig, så er brukervennligheten blitt

rådårlig!!!Mye færre innlegg og svar!!! Tenk litt over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, helt ærlig tror jeg aldri dette slår an blandt menn. En kvinne som IKKE ønsker å bli gravid tar selv ansvar, og bruker selv p.piller. Hun vil aldri stole såpass på en mann at hun tror ham når han sier ham bruker dem. Netopp fordi en graviditet gjelder henne. Dette er bare min mening. Jeg er kanskje en feminist på mange måter, men her mener jeg det at når det gjelder å forhindre graviditet er dette noe kvinnen selv bør passe på, evt sammen, noe jeg mener kondom hører hjemme. Kondom funker også kun for kjønnssykdommer. Og hvor mange menn, for uten du orker å huske det evige stress med p-piller bare for kvinnens? eneste grunn jeg tror at pillen kan bli brukt er i faste forhold der kvinnen av en eller annen grunn ikke tåler og ikke kan bruke p.piller. Det er jo enda lenge til den er på markedet også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg ville ALDRI stolt på en gutt ute på byen som sa "Vi trenger ikke kondom, jeg går på p-pille".

:)

Kunne kanskje vurdert det i et seriøst forhold.. men jeg liker ikke pillen uansett jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde vært 100% tilfreds med en samboer som gikk på en p-pille for menn. Jeg hadde nok vært alt for nervøs for at han skulle glemme å ta dem eller slurve. Det er nok best å ta ansvaret selv, da vet man i det minste at det blir gjort (eller ikke gjort) ;). Tross alt er det jo jenta det "går ut over" hvis pillen skulle bli glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ett alternativ som fungerer best i faste forhold, skulle jeg tro. Tror ikke det vil bli noen ny sexrevelusjon bare for menn har fått p-piller..

Grøsser egentlig litt. Tenk alle de gutta som da kan slå ut håret og boltre seg i enda mer med ubeskyttet sex, for nå trenger de ikke være redd for å få en farskapssak på nakken !:-)

Smittebomber !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inneholder denne pillen da? Testosteron eller?

Jaja høres jo rimelig gunstig ut det der og kommer sikkert ikke til å bidra til å spre kjønnsykdommer enda mer enn i dag....

Passer nok best i parrforhold tror jeg, men hvem kommer til å huske og ta den hver dag? Er så distre jeg at jeg tror jeg ville foretrukket at dama heller gikk på p-piller også i framtiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare hive meg på den YES'en der altså!!!

Endelig slipper vi jenter alle bivirkningene. Det finnes nemelig jenter der ute (som meg) som er i fast forhold og som går på p-pille, MEN jeg tåler ikke pillen så godt. Jeg har vondt i mage mister sex-lyst og legger på meg. Legger gutten på seg får han tross alt bare kose mage, vi blir feite!

Nå har vi ihvertfall muligheten. Tåler ikke jenta det kan gutten gjøre det. Og ang. det at han skal huske det.. mine piller ligger på badet så hver dag sjekker vi begge at jeg har husket det. Det står jo dager på dem!

Snakket faktisk med mannen min i går om dette. Han ville ikke på pillen. Han liker ikke tanken på bivirkninger.... ehhh hva med oss jenter da? Er det bedre at vi har dem da liksom?

Uansett; tommelen opp for p-piller til menn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare hive meg på den YES'en der altså!!!

Endelig slipper vi jenter alle bivirkningene. Det finnes nemelig jenter der ute (som meg) som er i fast forhold og som går på p-pille, MEN jeg tåler ikke pillen så godt. Jeg har vondt i mage mister sex-lyst og legger på meg. Legger gutten på seg får han tross alt bare kose mage, vi blir feite!

Nå har vi ihvertfall muligheten. Tåler ikke jenta det kan gutten gjøre det. Og ang. det at han skal huske det.. mine piller ligger på badet så hver dag sjekker vi begge at jeg har husket det. Det står jo dager på dem!

Snakket faktisk med mannen min i går om dette. Han ville ikke på pillen. Han liker ikke tanken på bivirkninger.... ehhh hva med oss jenter da? Er det bedre at vi har dem da liksom?

Uansett; tommelen opp for p-piller til menn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare på hvordan de virkelig fungerer.... asså pillen stopper sædproduksjon, men isåfall.... hvordan oppnår menn orgasme da, når ejakulasjonen er meget tett knyttet til orgasmen? Jeg lurer fælt på dette... noen som har synspunkt?

Pillen har sikkert sine små bivirkninger den også... så jeg trur ikke det er SÅ mange menn som gidder å ta den. Men jeg er 100% enig med Fransiscka ang. graviditeten er kvinnens og at det først og fremst er henne som bør passe på (selv om det finnes mange ærlige og ansvarsfulle menn som vil ta seg av en baby, så er det en del som ikke vil det eller tør det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til annikken

Jeg tenker bare på hvordan de virkelig fungerer.... asså pillen stopper sædproduksjon, men isåfall.... hvordan oppnår menn orgasme da, når ejakulasjonen er meget tett knyttet til orgasmen? Jeg lurer fælt på dette... noen som har synspunkt?

Pillen har sikkert sine små bivirkninger den også... så jeg trur ikke det er SÅ mange menn som gidder å ta den. Men jeg er 100% enig med Fransiscka ang. graviditeten er kvinnens og at det først og fremst er henne som bør passe på (selv om det finnes mange ærlige og ansvarsfulle menn som vil ta seg av en baby, så er det en del som ikke vil det eller tør det.)

Av det som kommer ut av penis under utløsning er bare en brøkdel sæd, resten er andre væsker som kommer samtidig. Det blir på samme måte som når man steriliserer en mann, han "spruter" like mye som før, det inneholder bare ikke sædceller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det som kommer ut av penis under utløsning er bare en brøkdel sæd, resten er andre væsker som kommer samtidig. Det blir på samme måte som når man steriliserer en mann, han "spruter" like mye som før, det inneholder bare ikke sædceller!

Aha! Men det er jo genialt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Jeg tenker bare på hvordan de virkelig fungerer.... asså pillen stopper sædproduksjon, men isåfall.... hvordan oppnår menn orgasme da, når ejakulasjonen er meget tett knyttet til orgasmen? Jeg lurer fælt på dette... noen som har synspunkt?

Pillen har sikkert sine små bivirkninger den også... så jeg trur ikke det er SÅ mange menn som gidder å ta den. Men jeg er 100% enig med Fransiscka ang. graviditeten er kvinnens og at det først og fremst er henne som bør passe på (selv om det finnes mange ærlige og ansvarsfulle menn som vil ta seg av en baby, så er det en del som ikke vil det eller tør det.)

Virkningsmekanismen ved p-pillen for menn er i prinsippet det samme som hos kvinner, nemlig å hemme modningen av sædcellene,slik at de mister evnen tilå befrukte eggceller.

Det er en viktig forskjell, og som har gjort bruken av p-piilen for menn noe mer komplisert å utvikle enn for kvinner. Hos kvinner skjer modningshemningen bare hos en eller noen få eggceller, mens hos menn skal hundrevis av millioner sædceller hemmes i sin modning for at man ikke skal risikere at noen modne celler slipper gjennom og gjør jobben, dvs. befrukte egget.

Men problemet er i ferd med å løses. Jeg er enig i at det nok vil vise seg at p-pillen for menn vil ha sine bivirkninger og komplikasjoner, slik vi har sett tilfellet er hos kvinner. Man griper ikke inn i en så grunnleggende biologisk mekanisme utren at detfår visse konsekvenser. Vi får bare håpe at bivikrningene ikke blir alvorlige.

Det kan også være at menn vil bli mer reservert molt å brukle pillen enn tilfellet har vært hos kvinner, kanskje fordi de er "skjørere", mer rfedd for at det kan komme til å gå ut over lysten på sex og evnen til å gjennomføre samleie

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Tror ikke jeg hadde vært 100% tilfreds med en samboer som gikk på en p-pille for menn. Jeg hadde nok vært alt for nervøs for at han skulle glemme å ta dem eller slurve. Det er nok best å ta ansvaret selv, da vet man i det minste at det blir gjort (eller ikke gjort) ;). Tross alt er det jo jenta det "går ut over" hvis pillen skulle bli glemt.

Dette er nok en meget vanjlig reaksjon. Jenta våger ikke å overlate ansvaret til gutten. Hun ønsker full kontgroll og styring. Kanksje dette vil bedre seg etter hvert som bruken av p-pillen for menn blir stadig mer vanlig. Menn kan tross alt også vise ansvar.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok en meget vanjlig reaksjon. Jenta våger ikke å overlate ansvaret til gutten. Hun ønsker full kontgroll og styring. Kanksje dette vil bedre seg etter hvert som bruken av p-pillen for menn blir stadig mer vanlig. Menn kan tross alt også vise ansvar.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Det virket som Berthold G svarte en smule hånlig mot oss jenter? "Jenta vil ha full styring og kontroll osv" Det er da ikke rart vi blir usikre over en mann som sier: "Slapp av, baby, jeg går på pillen!" HVORFOR skulle vil stole på mannen, liksom? DERSOM han lyver, slurver el.l, så er det jo VI som blir sittende med barnet i magen, mens mannen sannsynligvis fortsetter sitt nå så lettvindte sexliv. JEG vil helst ha full kontroll over MEG og MITT liv, derfor bruker jeg pillen flittig og husker den alltid. Det er tross alt JEG som blir gravid dersom (u)lykken skulle være ute. Forøvrig har jeg et barn og er strålende fornøyd med det, nå. Jeg ønsker meg nok flere barn med tiden, men ikke før jeg har funnet MR-RIGHT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en meget vanjlig reaksjon. Jenta våger ikke å overlate ansvaret til gutten. Hun ønsker full kontgroll og styring. Kanksje dette vil bedre seg etter hvert som bruken av p-pillen for menn blir stadig mer vanlig. Menn kan tross alt også vise ansvar.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

u/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som Berthold G svarte en smule hånlig mot oss jenter? "Jenta vil ha full styring og kontroll osv" Det er da ikke rart vi blir usikre over en mann som sier: "Slapp av, baby, jeg går på pillen!" HVORFOR skulle vil stole på mannen, liksom? DERSOM han lyver, slurver el.l, så er det jo VI som blir sittende med barnet i magen, mens mannen sannsynligvis fortsetter sitt nå så lettvindte sexliv. JEG vil helst ha full kontroll over MEG og MITT liv, derfor bruker jeg pillen flittig og husker den alltid. Det er tross alt JEG som blir gravid dersom (u)lykken skulle være ute. Forøvrig har jeg et barn og er strålende fornøyd med det, nå. Jeg ønsker meg nok flere barn med tiden, men ikke før jeg har funnet MR-RIGHT! :)

Hvorfor mener du BG er hånlig?

Han sier at det er vanlig at jenter ikke tør overlate ansvaret til gutten og du skriver hvorfor det er slik.

Jeg har lest gjenomm BG's innlegg et par ganger og kan ikke se at han antyder at dette er noe negativt fra jentenes side.

Jeg synes dere virker enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn eller Nick

Det virket som Berthold G svarte en smule hånlig mot oss jenter? "Jenta vil ha full styring og kontroll osv" Det er da ikke rart vi blir usikre over en mann som sier: "Slapp av, baby, jeg går på pillen!" HVORFOR skulle vil stole på mannen, liksom? DERSOM han lyver, slurver el.l, så er det jo VI som blir sittende med barnet i magen, mens mannen sannsynligvis fortsetter sitt nå så lettvindte sexliv. JEG vil helst ha full kontroll over MEG og MITT liv, derfor bruker jeg pillen flittig og husker den alltid. Det er tross alt JEG som blir gravid dersom (u)lykken skulle være ute. Forøvrig har jeg et barn og er strålende fornøyd med det, nå. Jeg ønsker meg nok flere barn med tiden, men ikke før jeg har funnet MR-RIGHT! :)

"Jenta våger ikke å overlate ansvaret til gutten."

Jeg synes ikke B.G opptrer hånlig ovenfor dere jenter, han skrive "våger ikke", for deretter å bruke ordet "full kontroll", og det er da helt naturlig at jentene vil ha full kontroll over akkurat den delen av livet sitt, det er jo dere det går mest utover hvis dere skulle bli gravide.

Dessuten så bekrefter innlegget ditt at du vil ha full kontroll, noe jeg synes er helt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn eller Nick

Virkningsmekanismen ved p-pillen for menn er i prinsippet det samme som hos kvinner, nemlig å hemme modningen av sædcellene,slik at de mister evnen tilå befrukte eggceller.

Det er en viktig forskjell, og som har gjort bruken av p-piilen for menn noe mer komplisert å utvikle enn for kvinner. Hos kvinner skjer modningshemningen bare hos en eller noen få eggceller, mens hos menn skal hundrevis av millioner sædceller hemmes i sin modning for at man ikke skal risikere at noen modne celler slipper gjennom og gjør jobben, dvs. befrukte egget.

Men problemet er i ferd med å løses. Jeg er enig i at det nok vil vise seg at p-pillen for menn vil ha sine bivirkninger og komplikasjoner, slik vi har sett tilfellet er hos kvinner. Man griper ikke inn i en så grunnleggende biologisk mekanisme utren at detfår visse konsekvenser. Vi får bare håpe at bivikrningene ikke blir alvorlige.

Det kan også være at menn vil bli mer reservert molt å brukle pillen enn tilfellet har vært hos kvinner, kanskje fordi de er "skjørere", mer rfedd for at det kan komme til å gå ut over lysten på sex og evnen til å gjennomføre samleie

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

"kanskje fordi de er "skjørere""

*LOL*

Sorry, jeg knakk sammen når jeg leste at vi menn muligens var "skjøre" :))

Men det stemmer vel, jeg vet av erfaring at jeg bryter sammen for den minste lille ting, hender titt og ofte at jeg griner kroppen tom for salt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...