Gå til innhold

zeldox til risperdal


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Skal kanskje over fra zeldox til risperdal, har tenkt på dette i helgen. Lurer på om jeg må trappe ned zeldox da, eller kan jeg gå rett over på risperdal?

 

Har prøvs mange ap'er men ikke risperdal, det er vel lurt å begynne med lavest mulig dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Skal kanskje over fra zeldox til risperdal, har tenkt på dette i helgen. Lurer på om jeg må trappe ned zeldox da, eller kan jeg gå rett over på risperdal?

 

Har prøvs mange ap'er men ikke risperdal, det er vel lurt å begynne med lavest mulig dose?H

Hei!

 

 

Selv får jeg ingen medisiner av min psykiater!

 

I fortvilelse ba jeg min fastlege om riseprdal, det virket på en ubehagelig måte, jeg sluttet vandre rundt, men jeg følte meg syk, veldig syk ble kvalm og kald.

 

 

Likevel bedre å være fysisk syk enn å gå og gå... Det sa jeg til min psykiater som svarte " riserdal ingen medisin for deg", For meg fins vist ingen medisin, jeg tok 0,5 mg etter eget opplegg, ble veldig syk, og skal ikke ta igjen, men sikkert annerledes for alle som har psykotiske lidelser? vet ikke...jeg ble så syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå ble jeg skeptisk, vil ikke bli dårlig fysisk. Da vil jeg heller ha zeldox, går i grunn bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå ble jeg skeptisk, vil ikke bli dårlig fysisk. Da vil jeg heller ha zeldox, går i grunn bra nå :)

Det må være helt meningsløst av deg å basere din holdning til Risperdal på utsagn fra en person som ikke skal ha Risperdal, som ble fortalt dette av sin psykiater, men som likevel tok den.

Madelenemie: Hvorfor sender du et slikt meningsløst og irrelevant svar til stjernestøv? Du trenger ikke kommentere i alle tråder. Nøy deg med dem der du har noe relevant å tilføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nå ble jeg skeptisk, vil ikke bli dårlig fysisk. Da vil jeg heller ha zeldox, går i grunn bra nå :)

Hei!

 

 

Ja jeg tok som skrevet laveste dose, og ble kjempedårlig og det mildt formulert.

 

Min mann ble bekymret, men jeg sa jeg var sliten av å gå, han strøk meg så i håret til jeg sovnet, men jeg var så syk...

 

Nå kanksje jeg reagerer atypisk på slike medisiner, men jeg ble såpass redd at jeg spurte min psykiater om jeg kunne få disse og om uvelfølelsen var forbigående, min psykiater svarte veldig bestemt "dette er ikke medisiner for deg", jeg hadde innvendinger, men min psykiater var så bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det må være helt meningsløst av deg å basere din holdning til Risperdal på utsagn fra en person som ikke skal ha Risperdal, som ble fortalt dette av sin psykiater, men som likevel tok den.

Madelenemie: Hvorfor sender du et slikt meningsløst og irrelevant svar til stjernestøv? Du trenger ikke kommentere i alle tråder. Nøy deg med dem der du har noe relevant å tilføre.

Hei!

 

Jeg kommenterer ikke i alle tråder :-)

 

Jeg kommenterer der jeg mener å ha noe å tilføye.

 

Kanskje hadde jeg ikke det nå, men altså jeg ble veldig syk av 0,5 mg risperdal og siden jeg har en psykisk lidelse i følge deg :-) så er vel det relevant nok :-)

 

Jeg har jo autisme i følge psykiatere og andre, men siden det i følge deg en en psykisk lidelse så må det vel finnes medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei!

 

 

Ja jeg tok som skrevet laveste dose, og ble kjempedårlig og det mildt formulert.

 

Min mann ble bekymret, men jeg sa jeg var sliten av å gå, han strøk meg så i håret til jeg sovnet, men jeg var så syk...

 

Nå kanksje jeg reagerer atypisk på slike medisiner, men jeg ble såpass redd at jeg spurte min psykiater om jeg kunne få disse og om uvelfølelsen var forbigående, min psykiater svarte veldig bestemt "dette er ikke medisiner for deg", jeg hadde innvendinger, men min psykiater var så bestemt.

Personer med asperger har oftest atypiske reaksjoner på medisiner. Dine erfaringer med medisiner er derfor ikke til nytte for andre - heller tvert imot. Vennligst avstå fra innlegg om dine erfaringer med medisiener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det må være helt meningsløst av deg å basere din holdning til Risperdal på utsagn fra en person som ikke skal ha Risperdal, som ble fortalt dette av sin psykiater, men som likevel tok den.

Madelenemie: Hvorfor sender du et slikt meningsløst og irrelevant svar til stjernestøv? Du trenger ikke kommentere i alle tråder. Nøy deg med dem der du har noe relevant å tilføre.

Ok, det var sikkert dumt av meg å tenke sånn, ble bare skeptisk når man kan bli fysisk dårlig. Men det er sikker individuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

 

 

Ja jeg tok som skrevet laveste dose, og ble kjempedårlig og det mildt formulert.

 

Min mann ble bekymret, men jeg sa jeg var sliten av å gå, han strøk meg så i håret til jeg sovnet, men jeg var så syk...

 

Nå kanksje jeg reagerer atypisk på slike medisiner, men jeg ble såpass redd at jeg spurte min psykiater om jeg kunne få disse og om uvelfølelsen var forbigående, min psykiater svarte veldig bestemt "dette er ikke medisiner for deg", jeg hadde innvendinger, men min psykiater var så bestemt.

Bra du ikke tar det lenger da, hørtes ikke greit ut i det hele tatt :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Personer med asperger har oftest atypiske reaksjoner på medisiner. Dine erfaringer med medisiner er derfor ikke til nytte for andre - heller tvert imot. Vennligst avstå fra innlegg om dine erfaringer med medisiener.

Hei!

 

 

:-) Okey.

 

Siden du vet mer enn jeg trodde om asperger skal jeg ta det du skriver til etterretning.

(en bok skrev om atypisk reaksjon på medisin for de med autisme. men hvorfor er det sånn?)

 

Men i følge min psykiater vet du "ingenting " :-) ja om autisme altså :-)

Men min psykiater baserer seg jo på min formidling av det du skriver her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

 

 

:-) Okey.

 

Siden du vet mer enn jeg trodde om asperger skal jeg ta det du skriver til etterretning.

(en bok skrev om atypisk reaksjon på medisin for de med autisme. men hvorfor er det sånn?)

 

Men i følge min psykiater vet du "ingenting " :-) ja om autisme altså :-)

Men min psykiater baserer seg jo på min formidling av det du skriver her inne. 

Hva er atypisk reaksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Bra du ikke tar det lenger da, hørtes ikke greit ut i det hele tatt :mellow:

Hei!

 

 

Ja men hvis min psykiater hadde latt meg ta dem, selv om jeg ble dårlig, ville jeg tatt dem!

 

For jeg har det ikke bra når jeg får uro, min psykiater ikke her da, og kanskje ikke jeg forklart bra nok.

 

Jeg går og går og går, og da blir jeg lei meg. Da lett for min psykiater å si "ikke medisin for deg", men gi meg medisin for meg da!. Men min psykiater sier "ingen medisin for autisme", men så gir meg oxytocin, men tar snart bort og jeg ikke glad, for jeg Må gjøre  alt de/min psykiater bestemmer. :-(

 

Fordelen med risperdal fra min side var at ble så syk at ikke gikk mer, satt i en stol og følte meg syk, det er bedre enn å gå, men det skjønner jo ingen psykiater!! Temple Grandim selv funnet ut sine medisiner, kanskje driver jeg med det samme, jeg vet ikke. 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva er atypisk reaksjon?

Hei!

 

 

En reaksjon ikke tenkt/beskrevet/ eller ment inntreffe.

 

Jeg har ikke psykose problematikk, heller ikke aggresjons-problemer, noen med autisme får dette for sin aggresjon.

 

Jeg ville ta de mot min tidvise uro, men føler ikke bra når ikke foreskrevet av en psykiater, min fastege bare skriver ut det jeg ber om, og sier "sikkert bra det", men jeg føler meg så ensom i å måtte finne ut av, vite, mene osv... det føles tryggere med psykiatere som har kompetanse og kan følge det opp på riktig måte, skriver det ut og sier "ta sånn og sånn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hei!

 

 

Ja men hvis min psykiater hadde latt meg ta dem, selv om jeg ble dårlig, ville jeg tatt dem!

 

For jeg har det ikke bra når jeg får uro, min psykiater ikke her da, og kanskje ikke jeg forklart bra nok.

 

Jeg går og går og går, og da blir jeg lei meg. Da lett for min psykiater å si "ikke medisin for deg", men gi meg medisin for meg da!. Men min psykiater sier "ingen medisin for autisme", men så gir meg oxytocin, men tar snart bort og jeg ikke glad, for jeg Må gjøre  alt de/min psykiater bestemmer. :-(

 

Fordelen med risperdal fra min side var at ble så syk at ikke gikk mer, satt i en stol og følte meg syk, det er bedre enn å gå, men det skjønner jo ingen psykiater!! Temple Grandim selv funnet ut sine medisiner, kanskje driver jeg med det samme, jeg vet ikke. 

 

:-)

 

Hei!

 

 

En reaksjon ikke tenkt/beskrevet/ eller ment inntreffe.

 

Jeg har ikke psykose problematikk, heller ikke aggresjons-problemer, noen med autisme får dette for sin aggresjon.

 

Jeg ville ta de mot min tidvise uro, men føler ikke bra når ikke foreskrevet av en psykiater, min fastege bare skriver ut det jeg ber om, og sier "sikkert bra det", men jeg føler meg så ensom i å måtte finne ut av, vite, mene osv... det føles tryggere med psykiatere som har kompetanse og kan følge det opp på riktig måte, skriver det ut og sier "ta sånn og sånn"

Tenker på min sønn da han var ganske ung og prøvde zeldox, han bare sov og sov og kunne ikke ta det. Den reaksjonen har ikke jeg fått, han har asberger så mulig dette var en atypisk reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

 

 

Ja men hvis min psykiater hadde latt meg ta dem, selv om jeg ble dårlig, ville jeg tatt dem!

 

For jeg har det ikke bra når jeg får uro, min psykiater ikke her da, og kanskje ikke jeg forklart bra nok.

 

Jeg går og går og går, og da blir jeg lei meg. Da lett for min psykiater å si "ikke medisin for deg", men gi meg medisin for meg da!. Men min psykiater sier "ingen medisin for autisme", men så gir meg oxytocin, men tar snart bort og jeg ikke glad, for jeg Må gjøre  alt de/min psykiater bestemmer. :-(

 

Fordelen med risperdal fra min side var at ble så syk at ikke gikk mer, satt i en stol og følte meg syk, det er bedre enn å gå, men det skjønner jo ingen psykiater!! Temple Grandim selv funnet ut sine medisiner, kanskje driver jeg med det samme, jeg vet ikke. 

 

:-)

Men det er ikke meningen du skal være så dårlig. Hvorfor skal du slutte med oxytocin? Trodde det gikk så bra sosial for deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Tenker på min sønn da han var ganske ung og prøvde zeldox, han bare sov og sov og kunne ikke ta det. Den reaksjonen har ikke jeg fått, han har asberger så mulig dette var en atypisk reaksjon.

Hei!

 

 

Oi har din sønn asperger? Da vi sikkert mer / litt samme reaksjon.

 

Rart at man reagerer så ulikt? 

 

Noen med asperger(menn og gutter) får det for sin aggresjon, jeg er ikke aggressiv, jeg tar heller på meg ansvar og skyld fort, kanskje fordi jeg er en dame, selv om min mann tror jeg er en mann :-( i hans hode, positivt sier han, men ikke vet jeg, jeg syns ikke det høres så hyggelig ut, jeg syns jeg ser veldig feminin ut og de siste årene har jeg satt inn mye krefter på å se bra ut / kjøpe sminke og klesutstyr, mye sånt spør jeg min psykiater om, vet om alt dette,. alt fra BH til sminke m.m. Min psykiater forklarte meg akkurat hvilken BH jeg burde ha, og det stemte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men det er ikke meningen du skal være så dårlig. Hvorfor skal du slutte med oxytocin? Trodde det gikk så bra sosial for deg nå.

Hei!

 

 

Ja det går så bra for meg nå.

 

Men jeg MÅ være med på min psykiaters studier!!!

 

jeg protesterer hver eneste time, men det nytter ikke!! :-(

 

Studet er sånn at nå tar min psykiater bort oxytocin så etter denne perioden gi med placebomedisin.

Jeg vil IKKE, men jeg har ikke noe valg. 

 

Jeg gruer meg, jeg er lei meg og jeg har bedt om å slippe men ingenting nytter.

 

Av alle pasienter så MÅ jeg, og det jeg ikke forstår er hvorfor ikke kan bruke andre med autisme, men skal bruke bare meg, og jeg vil ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

 

 

Oi har din sønn asperger? Da vi sikkert mer / litt samme reaksjon.

 

Rart at man reagerer så ulikt? 

 

Noen med asperger(menn og gutter) får det for sin aggresjon, jeg er ikke aggressiv, jeg tar heller på meg ansvar og skyld fort, kanskje fordi jeg er en dame, selv om min mann tror jeg er en mann :-( i hans hode, positivt sier han, men ikke vet jeg, jeg syns ikke det høres så hyggelig ut, jeg syns jeg ser veldig feminin ut og de siste årene har jeg satt inn mye krefter på å se bra ut / kjøpe sminke og klesutstyr, mye sånt spør jeg min psykiater om, vet om alt dette,. alt fra BH til sminke m.m. Min psykiater forklarte meg akkurat hvilken BH jeg burde ha, og det stemte :-)

Ja, han har asberger, reagerte sikkert likt som deg. Virker som om du og din psykiater har god kontakt, og at hun hjelper deg med mye. Det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

 

 

Ja det går så bra for meg nå.

 

Men jeg MÅ være med på min psykiaters studier!!!

 

jeg protesterer hver eneste time, men det nytter ikke!! :-(

 

Studet er sånn at nå tar min psykiater bort oxytocin så etter denne perioden gi med placebomedisin.

Jeg vil IKKE, men jeg har ikke noe valg. 

 

Jeg gruer meg, jeg er lei meg og jeg har bedt om å slippe men ingenting nytter.

 

Av alle pasienter så MÅ jeg, og det jeg ikke forstår er hvorfor ikke kan bruke andre med autisme, men skal bruke bare meg, og jeg vil ikke!!!

Nei, det der er dårlig gjort av din psykiater, bruke deg i forsøk eller hva hun driver med. Du har lov å si NEI, det er ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, han har asberger, reagerte sikkert likt som deg. Virker som om du og din psykiater har god kontakt, og at hun hjelper deg med mye. Det er bra :)

Hei!

 

Ja min psykiater så snill mot meg, derfor bestemmer sikkert også, og jeg kan ikke si i mot.

 

Jeg har jo stor respekt og jeg gjør som min psykiater sier, for jeg vet har jo rett!

 

Likevel kan jeg ha innvendinger og egne tanker, men ikke alltid min psykiater hører på meg, jeg er ikke da alltid fornøyd, men jeg er jo takknemlig og av den grunn tåler jeg at min psykiater bestemmer,l jeg vet at til andres/ min fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...