Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en slankende kostplan på lager? Skal liksom være flink pie, og gå ned 6-7 kg, men det er jo så mange søte fristelser rundt meg... Jeg må kommer over kneika, gå ned et par kilo - også la det gå sport i å spise masse mat med lite kalorier, tror jeg. Hva mener du?

Skrevet

Tja, jeg har jo ikke sett deg så jeg aner fint lite om du bør gå ned 6-7 kg eller ikke, men sier du at du må det så har du helt sikkert rett.

Spiser du mye godis, pizza, McDonalds mat og annetn junk food, så er det en grei start å slutte med dette 6 av 7 dager i uka. En dag må man selvsagt ha til å kose seg litt.

Så kan du også starte med å spise ca hver tredje time for å holde forbrenningen på topp. Siste måltid et par timer før du legger deg.

Trener du ikke så er det selvsagt en fordel å starte med dette, og da er det lurt å begynne å trene med noe du liker, sånn at det ikke blir tiltak. Har du ikke lyst til å starte på SATS eller lignende steder, så er en joggetur noen ganger i uka en fin start, eventuelt raske gåturer i ny og ne.

Dette var selvsagt veldig generelt, men bør funke bra for alle.

Skrevet

Tja, jeg har jo ikke sett deg så jeg aner fint lite om du bør gå ned 6-7 kg eller ikke, men sier du at du må det så har du helt sikkert rett.

Spiser du mye godis, pizza, McDonalds mat og annetn junk food, så er det en grei start å slutte med dette 6 av 7 dager i uka. En dag må man selvsagt ha til å kose seg litt.

Så kan du også starte med å spise ca hver tredje time for å holde forbrenningen på topp. Siste måltid et par timer før du legger deg.

Trener du ikke så er det selvsagt en fordel å starte med dette, og da er det lurt å begynne å trene med noe du liker, sånn at det ikke blir tiltak. Har du ikke lyst til å starte på SATS eller lignende steder, så er en joggetur noen ganger i uka en fin start, eventuelt raske gåturer i ny og ne.

Dette var selvsagt veldig generelt, men bør funke bra for alle.

www.fibermat.no

Bak Ingers rugbrød, hvis du ikke får tak i det på bakeriet eller butikken da!

Skrevet

www.fibermat.no

Bak Ingers rugbrød, hvis du ikke får tak i det på bakeriet eller butikken da!

Brød er generelt regnet som møkkamat, uansett om man baker det selv og det er bedre enn kneip'en man kjøper på Rimi.

Selv om jeg selvsagt ser fordelen med hjemmelaget brød, dog går det på en utrolig mye bedre smak enn "kneip'en".

Jeg ville uansett basert så få måltid som mulig på brød, dersom jeg skulle gått ned noen kilo.

Skrevet

Brød er generelt regnet som møkkamat, uansett om man baker det selv og det er bedre enn kneip'en man kjøper på Rimi.

Selv om jeg selvsagt ser fordelen med hjemmelaget brød, dog går det på en utrolig mye bedre smak enn "kneip'en".

Jeg ville uansett basert så få måltid som mulig på brød, dersom jeg skulle gått ned noen kilo.

Hva anbefaler du som frokost om man skal ned i vekt?

Skrevet

Hva anbefaler du som frokost om man skal ned i vekt?

Selv spiser jeg alltid en kornblanding til frokost (4-korn), blandet i skummet kulturmelk.

Dette er helt ok mat, og i det minste langt bedre enn brød.

Godt er det også! :)

Skrevet

Selv spiser jeg alltid en kornblanding til frokost (4-korn), blandet i skummet kulturmelk.

Dette er helt ok mat, og i det minste langt bedre enn brød.

Godt er det også! :)

Surmelk er IKKE godt... Men - får kanskje prøve korn med lettmelk/ekstra-lett, eller 0,1% yoghurt.

Problemet er bare at jeg gjerne tar med skiva (evt. knekkebrødet i bilen, spiser frokosten der, har lang vei til jobb, inntil videre i alle fall...)

Skrevet

Surmelk er IKKE godt... Men - får kanskje prøve korn med lettmelk/ekstra-lett, eller 0,1% yoghurt.

Problemet er bare at jeg gjerne tar med skiva (evt. knekkebrødet i bilen, spiser frokosten der, har lang vei til jobb, inntil videre i alle fall...)

Brød til frokost går fint det, men personlig ville jeg latt det bli med brødmat denne ene gangen om dagen, og jeg ville også prøvd å velge et forholdsvis greit pålegg, helst med noe proteinrikt.

Hehe, sier jeg som stort sett alltid tar med et par matpakker med geitost på nattevakter, men framover tenkte jeg å begynne å ta med kylling og ris i stedet. Tenkte å tenke litt kosthold selv framover.

Melk i kornblandinga går sikkert også greit, selv om jeg personlig synes det smaker dritt og blir for tynt.

Skrevet

Brød til frokost går fint det, men personlig ville jeg latt det bli med brødmat denne ene gangen om dagen, og jeg ville også prøvd å velge et forholdsvis greit pålegg, helst med noe proteinrikt.

Hehe, sier jeg som stort sett alltid tar med et par matpakker med geitost på nattevakter, men framover tenkte jeg å begynne å ta med kylling og ris i stedet. Tenkte å tenke litt kosthold selv framover.

Melk i kornblandinga går sikkert også greit, selv om jeg personlig synes det smaker dritt og blir for tynt.

OK - får prøve å kutte ut/ned på brød til lunsj. Må i det hele tatt gjøre en del grep, både for å bedre kostholdet og spare penger, dyr og til dels dårlig kantinemat er ikke tingen... Vi HAR salatbar der, men den er dyr og har aldri alle de ingrediensene jeg vil ha i min salat, og så var det det der med prisen...

Har du noen formening om yoghurt da, vanlig variant, godmorgen eller 0,1% fett? Synes yoghurt med mysli (godmorgen eller 0,1% med egen mysli) er greit som mellommål på slutten av arbeidsdagen, for det blir ofte forholdsvis sein middag. Forsøker å spise hver 4. time pga forbrenning.

Skrevet

OK - får prøve å kutte ut/ned på brød til lunsj. Må i det hele tatt gjøre en del grep, både for å bedre kostholdet og spare penger, dyr og til dels dårlig kantinemat er ikke tingen... Vi HAR salatbar der, men den er dyr og har aldri alle de ingrediensene jeg vil ha i min salat, og så var det det der med prisen...

Har du noen formening om yoghurt da, vanlig variant, godmorgen eller 0,1% fett? Synes yoghurt med mysli (godmorgen eller 0,1% med egen mysli) er greit som mellommål på slutten av arbeidsdagen, for det blir ofte forholdsvis sein middag. Forsøker å spise hver 4. time pga forbrenning.

Jeg spiser i perioder en del god morgen youghurt selv, men dette er nok ikke spesielt sunt. Jeg har ikke regnet ut fett/karbo/protein prosentene i dette, men det er nok langt i fra det beste man kan spise.

Den yougurten med 0.1 % fett har jeg ingen erfaring med, men jeg gjetter på at den inneholder langt mer enn 0.1 % fett, da disse prosentene ofte blir regnet ut veldig feil. Dette skal tross alt regnes ut i forhold til produktes kcal, noe jeg tviler på at er gjort når de påstår at det er 0.1 % fett i produktet. Hva er det 0.1 % i forhold til? Det essensielle er tross alt fettprosenten basert på nettopp kcal.

Kantinemat er nok ikke tingen, nei, men det er ofte veldig enkelt og godt.

Skrevet

Jeg er ikke SDD og har nok ikke like mye peiling heller, men jeg følger noe ala Lindbergh opplegget. Jeg følger det ikke slavisk fordi jeg bare trenger å holde vekta, men synes det fungerer bra. Spiser mindre raske karbohydrater og begrenser utskeielsene til en gang i uka stort sett. Spiser grovere brød og har byttet ut noen brødmåltider med yoghurt og firkorn. Spiser også mer frukt og grønt, og koser meg med det. Jeg tar medisiner som gjør at jeg lett legger på meg, men med dette kostholdet holder jeg vekta selv om jeg er heller sløv med å trene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...