opm1365380501 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Var ute å løp bedriftsløp for snart 2 uker siden. Jeg kom da til å tråkke feil og vrikket ankelen med full kroppstyngde over. Hørte faktisk en kjip lyd fra ankelen og den blåste seg fort opp. Legen mener at det er en kraftig forstuvning. Hele foten er fotsatt hoven og blå.Har aldri brukt så lang tid på å bli god. Jeg er ivrig etter å komme igang med trening igjen. Noen tips om hva som bør gjøres?Legen mente den ikke ville være god igjen før i sommer, kan dette være tilfelle?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Det tar oftest lenger tid etter en forstuing enn etter brudd, så det stemmer nok det legen sa. Men du kan jo trene uansett, bare kjøp en ordentlig ankelstøtte og tren deg opp med balansebrett, og vent en stund med løping i terreng. Men å gå i terreng er veldig fin opptrening. Styrketrening o.l. kan du jo bare fortsette med. Best å ikke holde ankelen for mye i ro. Hvis den fortsatt er blå og hoven kan det ennå hjelpe noe med lett massasje og å legge foten høyt, vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opm1365380501 Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Det tar oftest lenger tid etter en forstuing enn etter brudd, så det stemmer nok det legen sa. Men du kan jo trene uansett, bare kjøp en ordentlig ankelstøtte og tren deg opp med balansebrett, og vent en stund med løping i terreng. Men å gå i terreng er veldig fin opptrening. Styrketrening o.l. kan du jo bare fortsette med. Best å ikke holde ankelen for mye i ro. Hvis den fortsatt er blå og hoven kan det ennå hjelpe noe med lett massasje og å legge foten høyt, vil jeg tro. Takk for svar! Jeg er veldig utålmodig og har lyst til å løpe terrengløp fortest mulig. Er det da dumt av meg å tape ankelen og løpe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Takk for svar! Jeg er veldig utålmodig og har lyst til å løpe terrengløp fortest mulig. Er det da dumt av meg å tape ankelen og løpe? Ja, det vil jeg tro. Det er veldig fort gjort å tråkke over på nytt, og da tar det jo enda lenger tid. Dessuten er tape altfor svakt, du må ha skikkelig ankelstøtte. Stiv plate hvis du går ute, og ankelbandasje (strikkaktig sak) hvis du trener på balansebrett/styrketrener. Du må bare bruke den tiden det tar. Gå tur istedet -naturlig balansetrening 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opm1365380501 Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Ja, det vil jeg tro. Det er veldig fort gjort å tråkke over på nytt, og da tar det jo enda lenger tid. Dessuten er tape altfor svakt, du må ha skikkelig ankelstøtte. Stiv plate hvis du går ute, og ankelbandasje (strikkaktig sak) hvis du trener på balansebrett/styrketrener. Du må bare bruke den tiden det tar. Gå tur istedet -naturlig balansetrening Ok.Takk igjen for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.