sandra1365380284 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg synes å huske at det var veldig godt med havregrynssuppe en gang i tiden...Har dere forslag til oppskrifter? Tror det var rosiner i den jeg spiste...Takknemlig for forslag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Denne liker ungene mine : 2 l. vatn ca. 6 dl byggmjøl eller havremjøl, eller knapt 5 dl grovt kveitemjøl ca. 2 ts salt. 50 gram rosiner Rør godt heile tida. La grauten koke minst 10 min. Ein kan godt koke denne grauten på mjølk eller ei blanding av vatn og mjølk. Vert å servere med sukker og smørauge på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ta passe med vann/melk i en kjele. Ha i litt havregryn. Husk at havregryna sveller endel når det koker. Blir det for tykt (som grøt), så ha i mer vann/melk. Salt lett. Mot slutten av koketiden har du i litt rosiner om du ønsker det. Skal bare kokes i et par minutter. Helles i kopp, og nytes evt. med litt sukker og kanel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.