Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe enkel måte å blåse innholdet i egg ut på? Skal ha med seks(!) stykker i barnehagen om et par timer, men herregud... etter et halvt egg har jeg mer ubehag enn når jeg blåser opp "harde" ballonger!

Hva er trikset her, folks?!

Skrevet

Du stikker et lite hull i den ene enden og et litt større i den andre for så å blåse innholdet ut fra det minste hullet etter å ha rørt litt rundt med en tynn strikkepinne e. l.

Skrevet

Hei!

Vet ikke om noen lure triks, men egg med romtemperatur er myyyyye lettere å blåse enn de du tar rett fra kjøleskapet!

Skrevet

Du stikker et lite hull i den ene enden og et litt større i den andre for så å blåse innholdet ut fra det minste hullet etter å ha rørt litt rundt med en tynn strikkepinne e. l.

*Puh* Vel blåst, er det ikke de man sier?

Geez... det er lenge til jeg skal gjøre det der igjen, men det fungerte da jeg stakk det ene hullet litt større. Tror neppe jeg egner meg som trompetspiller...

Skrevet

Jeg har eggtømmer. Liten dings som jeg kjøpte i hobbyforretning, vel verd pengene.

Skrevet

Kjør egget fem minutter i mikroen først:-) Det funker garantert. Jeg har gjort det ofte.

Skrevet

Kjør egget fem minutter i mikroen først:-) Det funker garantert. Jeg har gjort det ofte.

Ja, ikke sant? Jeg følger neppe rådet ditt, smartingen ;) *ler*

Dessuten har jeg ikke microbølgeovn heller: Jeg vil ikke ha det! :o)

Skrevet

Ja, ikke sant? Jeg følger neppe rådet ditt, smartingen ;) *ler*

Dessuten har jeg ikke microbølgeovn heller: Jeg vil ikke ha det! :o)

Du burde altså, det funker finfint:-)

Men hovmod står nok for fall. Jeg var også litt antimikro, er en typisk makromann, men når det er sagt, mikrobølgeovn har vist seg å være noe av det nyttigste jeg har. SÅ lettvint å bare varme opp ting da gitt:-) For ikke å snakke om åssen det letter arbeidet med å blåse ut innmaten av egg;-)

Skrevet

Du burde altså, det funker finfint:-)

Men hovmod står nok for fall. Jeg var også litt antimikro, er en typisk makromann, men når det er sagt, mikrobølgeovn har vist seg å være noe av det nyttigste jeg har. SÅ lettvint å bare varme opp ting da gitt:-) For ikke å snakke om åssen det letter arbeidet med å blåse ut innmaten av egg;-)

Hehe... da lurer jeg på hvordan den microen din ser ut innvendig!

Nei, microovn er oppskrytt! Bakverk blir seigt og tørt, og man risikerer å få altfor masse leftovers etter middager, som bare blir stående i kjøleskapet til de er modne for søpla i påvente av å bli varmet opp.

Dessuten så tar den for stor plass på kjøkkenbenken :)

Skrevet

Hehe... da lurer jeg på hvordan den microen din ser ut innvendig!

Nei, microovn er oppskrytt! Bakverk blir seigt og tørt, og man risikerer å få altfor masse leftovers etter middager, som bare blir stående i kjøleskapet til de er modne for søpla i påvente av å bli varmet opp.

Dessuten så tar den for stor plass på kjøkkenbenken :)

Microen er super.

Tine kjøtt, heve gjærdeig, smelte smør, steke ferdigpizza med stekeplate, varme opp melka til kaffen, lage popcorn og varme opp middagen etterhvert som ungene kommer hjem.

Jeg har ikke min på benken men inni et av kjøkkenskapene. Venninnen min har sin oppå kjøleskapet.

Skrevet

Microen er super.

Tine kjøtt, heve gjærdeig, smelte smør, steke ferdigpizza med stekeplate, varme opp melka til kaffen, lage popcorn og varme opp middagen etterhvert som ungene kommer hjem.

Jeg har ikke min på benken men inni et av kjøkkenskapene. Venninnen min har sin oppå kjøleskapet.

Det er jo noen som liker microbølgeovn, og for all del. Den er sikkert praktisk å ha...

Jeg vil ikke ha, for jeg synes det er mye bedre å bruke komfyren og ovnen. Micropopcorn savner jeg av og til, men ikke ille nok til å gå til investering av en microovn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...