Gå til innhold

Baksmell på skatten!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg tjente 102000 i fjor. Var student halve året. Skatten 20000, men skulle skattet 25000. Noen genier som vet om hvordan jeg kan komme meg ut av den baksmellen??? Er det ikke et eller annet jeg kan trekke fra eller noe sånt??? hjelp, dette blir en kjedelig sommer.

Gjest Daisy
Skrevet

Lovlig eller ulovlig ?

hehe.... samma det egentlig

Angela1365380318
Skrevet

Har du reist noe i forbindelse med jobben, eller til og fra?

Har diabetes eller annen sykdom?

Skrevet

Jeg får i alle fall en god del fradrag fordi jeg har jobbet noen måneder på en annen kant av landet enn der jeg bor og dermed hatt utgifter til opphold. Du får finlese veiledningen og se om noen av fradragspostene passer.

Skrevet

Ettersom du nvar student halve året, kan du nok ikke søke om skatteavgrensing heller (se side 21 i rettledningen til selvangivelsen).

Er du fortsatt skoleelev, kan du få rentefri utsettelse for betaling av restskatten til du kommer i læønnet arbeid.

tigertrollet
Skrevet

Du bodde ikke tilfeldigvis på en hybel uten vann og avløp mindre enn 30kvm og pendlet?

Eller solgte noen svært lite lønnsomme aksjefond?

Reiseutgifter? Km-godtgjørelse på bil, snøscooter eller rein?

:-)

Gjest Daisy
Skrevet

Har du reist noe i forbindelse med jobben, eller til og fra?

Har diabetes eller annen sykdom?

Jeg jobber jo i bergen (og går på skole), mens adressen min i folkeregisteret er på østlandet. Hjelper det?

Gjest Daisy
Skrevet

Du bodde ikke tilfeldigvis på en hybel uten vann og avløp mindre enn 30kvm og pendlet?

Eller solgte noen svært lite lønnsomme aksjefond?

Reiseutgifter? Km-godtgjørelse på bil, snøscooter eller rein?

:-)

Sorry, ikke mange reinsdyr her i gården.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...