Gå til innhold

syrenøytraliserende reseptfritt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får du resept på det da når det finnes uten? Uansett får du det neppe på blå resept med mindre det er kronisk og du virkelig plages av det. :o) Stikk på apoteket og ta en titt du, det finnes mange typer. Jeg bruker Gaviscon mikstur, smaker ikke spesielt godt (de kaller det fruktsmak), men hjelper bra.

Gjest malun

Hvis du har problemer med halsbrann/sure oppstøt, kan jeg anbefale Afflurax. Det er reseptfrie tyggetabletter som legger seg som en "propp" (ikke så ekkelt som det høres ut, altså...) i overgangen mage/hals, slik at magesyren ikke finner veien opp i halsen. Veldig effektivt, uten å ødelegge magemiljøet..

Husker ikke hvor mye det koster, men jeg kjøpte en stor pakke da jeg var gravid for to-tre år siden og hadde halsbrann hele tiden - og jeg har fremdeles noe igjen, så den er ganske drøy.

Gjest hva finnes?

Får du resept på det da når det finnes uten? Uansett får du det neppe på blå resept med mindre det er kronisk og du virkelig plages av det. :o) Stikk på apoteket og ta en titt du, det finnes mange typer. Jeg bruker Gaviscon mikstur, smaker ikke spesielt godt (de kaller det fruktsmak), men hjelper bra.

tenkte bare å finne ut hva som kan fåes uten resept også, noe finnes jo som de selger rett på apotek, noe må man ha resept på ;)

får dessuten ikke noe på blå resept før jeg får en gastro-undersøkelse (står på venteliste), ellers må man betale alt selv...(og er ganske plaget ja)

Annonse

Anbefaler Novaluzid. Det er tabeletter som smaker helt OK. Gaviscon funker også, men smaker papp.

Spør på apoteket - de er flinke til å hjelpe!

"Spør på apoteket - de er flinke til å hjelpe"

Ikke for å bry meg, men den hjelpen, er det så som så med.

Flesteparten av dem har ikke peiling, og står og leser på pakningsvedlegget. Det er nesten bedre å finne ut av ting selv, eller få snakket med farmasøyten, eller ta en telefon til legen først.

"Spør på apoteket - de er flinke til å hjelpe"

Ikke for å bry meg, men den hjelpen, er det så som så med.

Flesteparten av dem har ikke peiling, og står og leser på pakningsvedlegget. Det er nesten bedre å finne ut av ting selv, eller få snakket med farmasøyten, eller ta en telefon til legen først.

Hmmm - har kun gode erfaringer fra apotekene jeg har brukt. Men det er helt sikkert forskjell fra apotek til apotek - det har du rett i!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...