Gå til innhold

Hun spør: "Synes du jeg er tjukk?"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tanya1365380060

ÅÅ, sånne spm gjør meg så forbanna at jeg får lyst til å si "ja".

Pleier å si "ikke spør så dumt a". Man ser da om man er tjukk eller ikke selv!

Og egentlig forventer man ikke at folk svarer ja uansett. Man spør bare sånn slik at folk skal svare "Nei, er du gal, du er så fin så!", sånn at man får en ego smurning.

Neste person som spør om det, skal jeg svare "tjaa, ikke direkte tjukk men.." til, bare for pur.

Slik jeg forstår deg så syntes du hun virkelig er tykk. Da blir et avvisende "nei" feil og "ja" kan du aldri svare på et slikt spørsmål..

Foreslår å si "jeg syntes du er nydelig akkurat slik du er" med ditt forelskede blikk i øynene dine og gi henne en klem.

Husk å gi henne komplimenter eller også!

Annonse

Gjest maniy

ÅÅ, sånne spm gjør meg så forbanna at jeg får lyst til å si "ja".

Pleier å si "ikke spør så dumt a". Man ser da om man er tjukk eller ikke selv!

Og egentlig forventer man ikke at folk svarer ja uansett. Man spør bare sånn slik at folk skal svare "Nei, er du gal, du er så fin så!", sånn at man får en ego smurning.

Neste person som spør om det, skal jeg svare "tjaa, ikke direkte tjukk men.." til, bare for pur.

dårlig psykologisk innsikt du har

Et ganske vanlig spørsmål fra kvinner (og av og til fra menn), som partneren bør vise klokskap og omsorg når han/hun besvarer.

Det viktigste er å prøve å forstå: "hva ligger BAK spørsmålet hennes, hva er det hun egentlig spør om? For sannsynligvis er dette hva hun egentlig tenker: "Jeg syns jeg er noen kilo for tykk og lurer på om han ikke er tiltrukket av meg lenger".

Da vil et kjærlig svar være viktigere ennø et fakta-svar! Dette har menn av og til vanskelig for å forstå, men det er svært nyttig å lære seg det! Menn og kvinner har ulikt språk, og forstår derfor ikke hverandre alltid like godt.

Det første svaret du foreslår er ikke så dumt, men de to neste kan skape problemer.

Jeg tror de svarene som andre har foreslått, å gi henne en klem og si at du synes hun er akkurat passe, - er bra svar. Sannsynligvis er det det hun trenger å høre.

Hvis hun absolutt insisterer, på et fakta-svar, går det kanskje an å forsøke:

"I din og min alder har vi ofte et par kilo mer enn vi hadde da vi var yngre, det er helt normalt, og betyr ikke at man er for tykk" (Kommer an på alderen hennes da!) Og føy så til for deg er hun akkurat passe.

Eller kanskje rett og slett denne:

"For MEG er du ikke for tjukk, men hva synes du selv da, er du misfornøyd?"

Slike spørsmål bør man lære seg å takle på en god måte i et parforhold.

Annonse

petter smart

Et ganske vanlig spørsmål fra kvinner (og av og til fra menn), som partneren bør vise klokskap og omsorg når han/hun besvarer.

Det viktigste er å prøve å forstå: "hva ligger BAK spørsmålet hennes, hva er det hun egentlig spør om? For sannsynligvis er dette hva hun egentlig tenker: "Jeg syns jeg er noen kilo for tykk og lurer på om han ikke er tiltrukket av meg lenger".

Da vil et kjærlig svar være viktigere ennø et fakta-svar! Dette har menn av og til vanskelig for å forstå, men det er svært nyttig å lære seg det! Menn og kvinner har ulikt språk, og forstår derfor ikke hverandre alltid like godt.

Det første svaret du foreslår er ikke så dumt, men de to neste kan skape problemer.

Jeg tror de svarene som andre har foreslått, å gi henne en klem og si at du synes hun er akkurat passe, - er bra svar. Sannsynligvis er det det hun trenger å høre.

Hvis hun absolutt insisterer, på et fakta-svar, går det kanskje an å forsøke:

"I din og min alder har vi ofte et par kilo mer enn vi hadde da vi var yngre, det er helt normalt, og betyr ikke at man er for tykk" (Kommer an på alderen hennes da!) Og føy så til for deg er hun akkurat passe.

Eller kanskje rett og slett denne:

"For MEG er du ikke for tjukk, men hva synes du selv da, er du misfornøyd?"

Slike spørsmål bør man lære seg å takle på en god måte i et parforhold.

Kloke råd dette, men hva om hun er feit (og da mener jeg feit). Er det ikke best å være ærlig, men fortsatt forsikre henne om at en glad i henne?

Her finnes en rekke fallgruver. Hvis du svarer at hun er passe, er du ille ute, for passe= feit i noens ører.

Er hun tjukk, da? Hvis du ikke synes det, er det vel greit å svare nei. Sannsynligvis er hun ute på fisketur og ønsker å høre noe pent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...