Gå til innhold

Lånekassa - binde eller ikke binde renta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kona binder, jeg gjør det ikke.

Det betyr altså at du har is i magen og tror renta kan gå ytterligere ned?

For den går vel ikke opp?

Og vi får en ny sjanse igjen, snart...når?

Irriterer meg over å bruke så mye energi på en sånn filleting... Liker ikke markedsstyrt rente på utdanningslån, jeg!

Annonse

Irriterer meg over å bruke så mye energi på en sånn filleting... Liker ikke markedsstyrt rente på utdanningslån, jeg!

Det var faktisk studentene selv som _krevde_ markedsstyrt rente i Lånekassen på den tiden markedsrenta lå lavere enn Lånekassens rente.

"Det betyr altså at du har is i magen og tror renta kan gå ytterligere ned?"

Jepp

"For den går vel ikke opp?"

Vet ikke, men tror ikke det.

"Og vi får en ny sjanse igjen, snart...når?"

Om tre måneder.

"Irriterer meg over å bruke så mye energi på en sånn filleting... Liker ikke markedsstyrt rente på utdanningslån, jeg"

Nei, så lenge markedes rentetn er høyere enn styringsrenten, liker ingen det. Men, når det er motsatt...

"Det betyr altså at du har is i magen og tror renta kan gå ytterligere ned?"

Jepp

"For den går vel ikke opp?"

Vet ikke, men tror ikke det.

"Og vi får en ny sjanse igjen, snart...når?"

Om tre måneder.

"Irriterer meg over å bruke så mye energi på en sånn filleting... Liker ikke markedsstyrt rente på utdanningslån, jeg"

Nei, så lenge markedes rentetn er høyere enn styringsrenten, liker ingen det. Men, når det er motsatt...

Jeg tilhører dem som mener at Staten burde ta mer ansvar for studiefinansieringen jeg!

Naturligvis skal ikke lånerenta ligger over markedsrente, men den burde vært skjermet for dette her udyret som heter "markedet".

(Ikke ment å dra opp til en debatt her, altså - for nå må jeg løpe til barnehagen!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...