Gå til innhold

Trening av sideflesk..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan kan en få shapet figuren på sidene?

Jeg aner tendenser til bilring etter en lat og innesittende vinter, og det vil jeg ikke ha noe av sånn rett før bikini sesongen.

Det er bare på sidene, og det må dø.. Hvordan?

Situps, trener så vidt jeg vet bare forann på magen..

Jeg prøvde shortsen fra i fjor og oppdaget derfor utingen.. Sånn flesk som stakk utenfor. ikke i mengder men ekkelt nok..Fysj&fysj..

Tips mot ekspanderende bilring,anyone?

Og, ja de som husker en og annen slanketrå jeg har deltatt i har min tillatelse til godting og skadefryd..:)

Skrevet

Du kan ikke trene flesk. Og situps fjerner ikke bilringer foran heller.

Det du må gjøre, er å jogge eller sykle.

laguna1365380434
Skrevet

Du kan ikke trene flesk. Og situps fjerner ikke bilringer foran heller.

Det du må gjøre, er å jogge eller sykle.

Takk for svar! Da blir det sykling!

Det er jo til og med morsomt, langt festeligere enn situps..Jeg mener å ha sett fleske svinne ogmagen bli flat som resultat av situps tidligere. Men det kan selvfølgelig være selvbedrag og optiske illusjoner..:)

Jogging er sikkert vel og bra, men jeg vil helst slippe.. Sykkel derimot er bra!

Skrevet

Det går ikke ann å punktforbrenne fett, så du får sette deg på sykkelen, samt spise sunn mat.

Trening og kosthold er det eneste som funker.

Skrevet

I tillegg til sykling som blir foreslått er dette en super og veldig enkel øvelse:

Forberedelser:

Løse, ledige klær. En stk. lang stav, f.eks. skistav eller et nakent kosteskaft. Gjerne helfigursspeil - så ser du at du gjør det riktig.

Still deg opp med staven lagt over skuldrene og litt nedenfor nakke (på nakkeknokene blir det ubehagelig). Ta tak i med begge hender, helt naturlig der det kjennes best.

Bøy sidelengs _uten_ å bevege underkroppen, det er veldig viktig. Altså: Sidebevegelsen skal ikke bevege hoftene, men lage strekk i midjen. Skjønner? Strak og fin kropp. Pass på at du ikke bøyer deg forover eller bakover underveis. Smil til speilbildet.

Om du tar ti til ene siden og bytter eller om du kjører annenhver spiller sikkert ikke så stor rolle. Prøv å finne rytmen din...

Gudd løkk.

laguna1365380434
Skrevet

I tillegg til sykling som blir foreslått er dette en super og veldig enkel øvelse:

Forberedelser:

Løse, ledige klær. En stk. lang stav, f.eks. skistav eller et nakent kosteskaft. Gjerne helfigursspeil - så ser du at du gjør det riktig.

Still deg opp med staven lagt over skuldrene og litt nedenfor nakke (på nakkeknokene blir det ubehagelig). Ta tak i med begge hender, helt naturlig der det kjennes best.

Bøy sidelengs _uten_ å bevege underkroppen, det er veldig viktig. Altså: Sidebevegelsen skal ikke bevege hoftene, men lage strekk i midjen. Skjønner? Strak og fin kropp. Pass på at du ikke bøyer deg forover eller bakover underveis. Smil til speilbildet.

Om du tar ti til ene siden og bytter eller om du kjører annenhver spiller sikkert ikke så stor rolle. Prøv å finne rytmen din...

Gudd løkk.

Takker! Dette skal prøves! imorgen den dag skal jeg begynne. Med kost, da jeg ikke har skistav..:)

laguna1365380434
Skrevet

Det går ikke ann å punktforbrenne fett, så du får sette deg på sykkelen, samt spise sunn mat.

Trening og kosthold er det eneste som funker.

Det blir frem med sykkel og kost(jmf svaret fra favn..)

Og det er totalforbud mot ostedippen heretter..:)

Da skal nok shortsen sitte!

Skrevet

Dette er en øvelse som er i slekt med sit-ups, men den tar både i sidene og trimmer magemusklene på en gang. Nå er jeg veldig dårlig til å forklare, men jeg prøver: (kremt)

Ligg på ryggen som en baby på stellebordet, dvs. løft alt nedenfor ræva opp fra gulvet. Press korsryggen mot underlaget, så du ikke får vondt i ryggen.Hvil armene mot gulvet. Løft øverste del av overkroppen opp.

Så strekker du ut beina, oppover mot taket. Ikke bøy i knærne! Da kjenner du godt at det tar i sidene. Gjenta en del ganger. Når du holder strekkstillingen noen sekunder kan du formelig kjenne at sideflesket får kjørt seg skikkelig.

Du ligger altså litt bakpå, med hodet og skuldrene løftet opp og støttet på armene. Kun ryggen er nedi.

Lurer på om noen skjønte dette.

laguna1365380434
Skrevet

Dette er en øvelse som er i slekt med sit-ups, men den tar både i sidene og trimmer magemusklene på en gang. Nå er jeg veldig dårlig til å forklare, men jeg prøver: (kremt)

Ligg på ryggen som en baby på stellebordet, dvs. løft alt nedenfor ræva opp fra gulvet. Press korsryggen mot underlaget, så du ikke får vondt i ryggen.Hvil armene mot gulvet. Løft øverste del av overkroppen opp.

Så strekker du ut beina, oppover mot taket. Ikke bøy i knærne! Da kjenner du godt at det tar i sidene. Gjenta en del ganger. Når du holder strekkstillingen noen sekunder kan du formelig kjenne at sideflesket får kjørt seg skikkelig.

Du ligger altså litt bakpå, med hodet og skuldrene løftet opp og støttet på armene. Kun ryggen er nedi.

Jeg skjønte prinsippet! (tror jeg) Takker! Skal prøves.. Flesket må dø..:)

Skrevet

Det du prøver å beskrive er en god mageøvelse, men den tar selvsagt ikke på sideflesket.

Ingen øvelser gjør det, så her må det kosthold og aerobisk trening til.

Skrevet

Det du prøver å beskrive er en god mageøvelse, men den tar selvsagt ikke på sideflesket.

Ingen øvelser gjør det, så her må det kosthold og aerobisk trening til.

Jo, hvis hun ønsker seg smalere midje, er dette en bra øvelse. Se så slank jeg er rundt livet, gutt!

Men hvis sideflesket sitter lenger ned mot hoftene (fint som håndtak når man ligger øverst og puler) er jeg usikker.

Skrevet

Jo, hvis hun ønsker seg smalere midje, er dette en bra øvelse. Se så slank jeg er rundt livet, gutt!

Men hvis sideflesket sitter lenger ned mot hoftene (fint som håndtak når man ligger øverst og puler) er jeg usikker.

Du tar selvsagt feil. Det er umulig å punktforbrenne fett, og fettet rundt midjen forsvinner ikke noe raskere med magetrening enn ved bicepstrening.

Skrevet

Du tar selvsagt feil. Det er umulig å punktforbrenne fett, og fettet rundt midjen forsvinner ikke noe raskere med magetrening enn ved bicepstrening.

Hevder du at det ikke går an å oppnå slankere midje ved hjelp av trening?

Skrevet

Hevder du at det ikke går an å oppnå slankere midje ved hjelp av trening?

Jeg hevder at det ikke er mulig å punktforbrenne fett. Altså at man ikke mister mer fett på magen av å trene magen enn man mister f.eks. ved å trene biceps.

Skrevet

Jeg hevder at det ikke er mulig å punktforbrenne fett. Altså at man ikke mister mer fett på magen av å trene magen enn man mister f.eks. ved å trene biceps.

Ja, det er klart du ikke kan redusere et par kilo/forbrenne fett på ønsket sted gjennom slike øvelser. Det er greit.

Men hvis man trener musklene og strammer dem opp, vil f. eks. en dvask mage virke spenstigere. Eller hur?

Skrevet

Ja, det er klart du ikke kan redusere et par kilo/forbrenne fett på ønsket sted gjennom slike øvelser. Det er greit.

Men hvis man trener musklene og strammer dem opp, vil f. eks. en dvask mage virke spenstigere. Eller hur?

Ikke hvis magen er dvask pga mye fett.

Men dårlige magemuskler medfører en dårlig kroppsholdning, så det er klart at det ser bedre ut dersom man har en godt trent mage, i tillegg til at vaskebrett jo er lekkert. Men for at vaskebrettet skal synes er man selvsagt avhengig av å få av alt fettet, for med fett så vil ikke vaskebrettet synes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...