Gå til innhold

Erling Borgen en Saddam elsker?

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg har moralske kvaler ang. feks krig/fred er jeg ikke i stand til å ordlegge meg i sort/hvitt form.

Du vet like godt som jeg at spørsmålene dine ikke lar seg svare. Man kan tro så mye man vil. Hovedspørsmålet for meg er om Irak er en direkte og øyeblikkelig fare for verdenssamfunnet. Det vet jeg ikke, og så lenge jeg ikke vet det, blir en krig irrelevant.

Om krigsdiplomati er den korrekte tilnærmingen i krise tror jeg ikke. Man har prøvd dette lenge, uten hell. Hvis målet kun var å avvæpne Irak, burde man ha gått meget langt for å oppfylle dette målet, på en fredelig måte. Hva Iraks våpen-kapasitet gjelder, tror jeg vi vil få rimelig tydlige svar på dette ganske snart.

Med vennlig hilsen,

Det som jo alltid er irriterende, er at det er den sterkeste som vinner, og vinneren skriver historien, slik at når du og jeg alle pro- og antikrigsdemonstrantene er markføde, så vil krigen være "riktig og etisk forsvarlig" i historiebøkene. Det frihetselskende og demokratiske amerikanske og britiske folk, ofret seg for irakernes frihet....

At vi i det hele tatt gidder å diskutere, er jo et under... :-)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...