Gå til innhold

pc som stopper helt opp

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et teknisk problem:

Har en compaq armada e500, bærbar pc.

I den siste tiden har den ved mange anledninger stoppet helt opp. Musepekeren "fryses" i skjermbildet og ingen bevegelser kan utføres overhode. Kontroll, alt, delete - funksjonen virker heller ikke. Jeg har da tatt ut batteri og fast kontakt og slått på maskinen igjen - kan dette skade maskinen?

Etter at jeg innstallerte imesh (nedlastningsprogram for musikk) synes jeg at maskinens vifte jobber mer, og maskina virker veldig varm.

Kan det være virus på maskinen min? Har ikke hatt andre problemer med dem enn de nevnte. Har heller aldri åpnet mail fra ukjente og tror ikke at jeg kan ha fått virus fra kjente avsendere.

Masiknen har i løpet av siste halvtime "frosset" ca 5-6 ganger. Har kuttet strømtilførsel alle gangene... Og slått på igjen.

Kjører forøvrig ikke mange programmer samtidig. Gjerne musikk og en eller to, toppen tre, "windows-sider".

Kan det være matsmuler som forkrøpler vifta?

Noen tanker om hva problemene kan skyldes, eventuellt tips om hva jeg kan gjøre?

Har ingen garanti, da jeg kjøpe maskinen brukt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100401-pc-som-stopper-helt-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...