Gå til innhold

Bør jeg erstatte skateboardet?

Anbefalte innlegg

hadde jeg vurdert å drite idet, hadde jeg vel ikke giddet å skrive dette innlegget her!

Hvorfor spør du om råd da?

Det er tross alt selvskrevent at man betaler for noe man har ødelagt.

Du er i tillegg voksen mens han er barn, og skateboardplata som sikkert koster i underkant av 1000, betyr mye penger for en 14 åring.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

15

• SierDuDet

5

• KaVa

4

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Takker for et fornuftig innspill.

Jeg snakket med min sønn idag før han gikk på skolen, og vi ble enige om å snakke med kameraten etter skoletid idag.

Så jeg skulle ta kontakt (selvfølgelig), men var noe usikker på hva jeg burde tilby her.

Hvor godt brettet var brukt, vet jeg ikke. Men det var bare selve platen som ble ødelagt, hjul og trøkkere kan brukes igjen.

Vi får se hva hans foreldre synes og.

Det er rimelig uinteressant hvor godt brukt brettet var, da han uansett må kjøpe nytt.

I tillegg er et litt brukt skateboard, som er kjørt inn av han som skal bruke det, i mange tilfeller verdt mer for eieren enn et nytt ett.

I know. Jeg var tidligere en aktiv skater.

Jeg aner ikke hva en plate koster nå, men når jeg holdt på kostet det i hvert fall rundt 600 kroner. Spesielt mer er det vel ikke nå, så dette burde ikke være noe å mase om.

Gjest uenig med resten her.

En gutt på 14 år som kjører brettet sitt inn under bilen din, og så gidder han ikke å hente det igjen.Så sitter han og ser på at du kjører over det?

Noe ansvar for da en så stor gutt ta og, synes nå jeg.

Men du bør snakke med foreldrene om dette.

Annonse

Gjest Merkelig mercedes...

Jeg gjør det, stort sett. Det ble vi innprentet på kjøreskolen, og siden har jeg faktisk gjort det. Med unntak av én gang, da jeg var vanvittig trøtt og stresset, og hentet ungene i barnehagen og skolen. Jeg var bare opptatt av å pakke dem i bilen og få dem til å høre etter meg, deretter satte jeg meg irritert i bilen og rygget - rett inn i en temmelig ny Mercedes...

Flaut, ja! Dyrt ble det og. Nesten 9000 kroner koster det å erstatte en sprukket skjerm og to knøttsmå striper i lakken på en Mercedes av den typen.

Du sjekker alltid UNDER bilen, sier du, utenom en gang og da rygget du rett på en Mercedes?!?!? Lå virkelig Mercedes'en under bilen? Da må jo det være en spesiell bil, må jeg si, og kan si meg enig i at 9000 var en høy pris...

Det er da litt forskjell på å ta en kikk UNDER bilen og ta en kikk i speilet før man rygger...........

Mener dere virkelig at når gutten legger skateboardet sitt _under_ bilen til noen, så har han ikke noe ansvar? Jeg veit hva som forventes av en bilist, men jeg forventer også at en 14 år gammal gutt har _litt_ omløp. Synes fremdeles deling er mer enn greit nok.

Neste gang jeg trenger noe nytt, mobiltelefon, discman, sykkel, skal jeg legge det under bilen til noen.

Mener dere virkelig at når gutten legger skateboardet sitt _under_ bilen til noen, så har han ikke noe ansvar? Jeg veit hva som forventes av en bilist, men jeg forventer også at en 14 år gammal gutt har _litt_ omløp. Synes fremdeles deling er mer enn greit nok.

Neste gang jeg trenger noe nytt, mobiltelefon, discman, sykkel, skal jeg legge det under bilen til noen.

Dersom gutten la fra seg brettet for å hjelpe eieren av bilen med å laste inn varene, så rakk kanskje ikke å fiske det fram før dama kjørte? Dama vet jo ikke engang om det lå under eller foran bilen.

Når noen skriver at de ble forbanna, går jeg ut fra at fler en deg oppdaget det ja. Som sagt, jeg var ikke der, men det var nå du som skrev at du ble forbanna og at gutten så din reaksjon, ikke meg;-)

Ha en god formiddag. By the way, av overskriften virket det ikke klokke klart at du var villig til og erstatte boardet, og i dette tilfelle, burde det ikke vært noen tvil-

Nei. Jeg sjekker ikke alltid under bilen, men jeg tar all evnt. skyld på meg:)

Det trur jeg ikke noe på. Du er sikkert sånn type kjerring som sjekker rundt deg for å se at ingen så deg, og så kjører du fort videre for å sleppe å betale;-) Kjenner sorten!:-D

De hjelper deg, du kjører (og er ansvarlig for ikke å kjøre på noe eller noen).

Selvsagt erstatter du brettet!

Som sagt, neste gang sønnen i huset trenger nytt skateboardbrett, legger jeg det under bilen til naboen. Speller ingen rolle om jeg gjør det bevisst, det er jo hans ansvar uansett.

Som sagt, neste gang sønnen i huset trenger nytt skateboardbrett, legger jeg det under bilen til naboen. Speller ingen rolle om jeg gjør det bevisst, det er jo hans ansvar uansett.

Forskjellen er at grunnen til at gutten la fra seg brettet, var ofr å hjelpe dama med varene - og belønninga var ødelagt brett.

Annonse

Han la det vel bare fra seg uten å tenke mer over det da han skulle være grei og hjelpe dama . Skal takken være null brett?

Og tenk på sønnen..., han får ikke mye status blant kompiser hvis mora kjiper sånn som hun antyder i hovedinnlegget.

Jeg hadde ihvertfall beklaget overfor gutten og punget ut med et tappert smil.

En gutt på 14 år som kjører brettet sitt inn under bilen din, og så gidder han ikke å hente det igjen.Så sitter han og ser på at du kjører over det?

Noe ansvar for da en så stor gutt ta og, synes nå jeg.

Men du bør snakke med foreldrene om dette.

United we stand! Sjøl om du ikke veit forskjellen på "for" og "får".

Han la det vel bare fra seg uten å tenke mer over det da han skulle være grei og hjelpe dama . Skal takken være null brett?

Og tenk på sønnen..., han får ikke mye status blant kompiser hvis mora kjiper sånn som hun antyder i hovedinnlegget.

Jeg hadde ihvertfall beklaget overfor gutten og punget ut med et tappert smil.

Som alltid har du visse gode poeng, kjære favn. Men jeg er selvfølgelig svært skuffet over deg;-)

Forskjellen er at grunnen til at gutten la fra seg brettet, var ofr å hjelpe dama med varene - og belønninga var ødelagt brett.

Ja... Er det sikkert at hu ba om hjælp da? Kanskje de egentlig sinka hu med dustehjælpa si? Kanskje det rett og slett var fortjent at han fikk brettet sitt kjørt over?

Takker for alle svar!

Det er jo ganske tydelig at jeg har erstatningsansvaret, og det synes jeg er helt ok... ikke forstå noe annet.

Beklager at overskriften kunne gi uttrykk for at jeg ønsket å ..drtite i mitt ansvar.

Ikke noe skader på bilen, som skulle på verksted og NAF kontroll idag pga. at den skulle selges (Dyrt nok, men jeg klarer nok å få råd til et brett og)

Selv om jeg bor isolert oppi skogen, skal jeg alltid sjekke under bilen, forann bilen og bak bilen før jeg kjører avgårde... itilfelle noen skulle ha lagt noe under den... og ikke informert meg om det.

Jeg skal seriøst vurdere å lever fra meg førerkortet og :-)

Håper dere alle får en fin og skadefri dag:o)

Ja, bare ta og betal det. Men neste gang du trenger for eksempel ny sykkel til poden din, legger du den under bilen DEMS. For de sjekker garantert ikke under bilen de heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...