Gå til innhold

Knusktørre hender-hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Fiolinisten

Hendene mine er så ekstremt tørre plutselig. Smører på med håndkrem (vaselin intensive care og clarins) men det er som om det ikke virker, som om de er like tørre like etter eller at kremen preller av.

Har noen råd?

Føler at jeg ser 10 år eldre ut med mine sprukne, rynkete, røde hender.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100421-knuskt%C3%B8rre-hender-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kok opp vann, bland i mandelolje, (om du ikke har det kan du bruke olivenolje), la det avkjøle til det er lunkent, og sitt med hendene i 20 min oppi vannet.

Du kan på kvelden smøre inn hendene med en skikkelig fet krem, og ta på et par bomullshansker.

Gjest et tips bare..

Kok opp vann, bland i mandelolje, (om du ikke har det kan du bruke olivenolje), la det avkjøle til det er lunkent, og sitt med hendene i 20 min oppi vannet.

Du kan på kvelden smøre inn hendene med en skikkelig fet krem, og ta på et par bomullshansker.

Man kan lett få tørre hender hvis man vasker dem får ofte med mye såpe.

Annonse

hare1365380455

Spenol!! Fåes kjøpt i vanlig butikk og apotek. Hadde også tørre hender, men ble tipset om denne. Den er ikke fet eller oljet, og virker godt! Kjøp i dag, og skriv her i morgen om du synes den virker god. Flasken er hvit/blå. Du trenger ikke ta så mye på.

Gjest Fiolinisten

Prøv med aloe vera-krem (da mener jeg ekte aloe vera-krem, som f.eks. JASÖN Aloe Vera 84%). Eller Spenol som et billigere alternativ. Dette synes jeg har fungert bra mot ekstremt tørre hender..

Takk for råd alle sammen.

Vilde, hvor kan jeg få kjøpt Aloe Vera krem?

Helsekost eller apotek?

Mvh

Gjest karusell

Jeg har hatt akkurat samme problem som deg og min personelige favoritt er Body Shops "HEMP Hand Protector" for tørre hender.

Supergod! (på meg iallefall) Litt rar lukt kanskje, men det går fint når man får silkemyke hender.. hehe

Ellers kan jeg selvsagt anbefale Elizabeth Ardens 8 hours krem. Den er er fin både for tørre, sprukne lepper og hud.

Lykke til!

Annonse

Har tørre hende jeg og ("sykepleie-men"). Har prøvd en Clarins og Vaselin Intensiv jeg og - med det resultatet at jeg blir enda verre enn før. Har kjøpt Locobase på apoteket som jeg "setter inn" hendene med om kvelden. Det er en fet krem. De to andre produktene jeg nevnte inneholder ifølge apotek-dama mye vann, og vannet fordamper og trekker med seg mer væske fra huden, derfor et fete kremer bra for å "stabilisere" huden. Det er fett den visstnok trenger, ikke vann. Om dagen bruker jeg vanlig Spenol - og hendene er ikke så verst nå...men er avhengig av å smøre de ofte.

Det som hjelper mine knusketørre for tiden er først en lag med Neutrogena håndkrem og så et lag med en krem som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter...! Det er en gul tube, finnes i flere str og kjøpes på apotek for en forholdsvis rimelig penge. Hvit, tykk krem.

Det som hjelper mine knusketørre for tiden er først en lag med Neutrogena håndkrem og så et lag med en krem som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter...! Det er en gul tube, finnes i flere str og kjøpes på apotek for en forholdsvis rimelig penge. Hvit, tykk krem.

Locobase, sikkert! :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...