Gå til innhold

FU: Spiser du mye grønnsaker og frukt?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Det gjør ikke jeg...

Så har bestemt meg for å bytte ut en brødskive med en liten salatbolle til lunsj! ; ) En start i hvert fall..

Frukt frister meg ikke, og grønnsaker til middag er det heller dårlig med. Da må det bli wok!

Hva med deg? Er du sunn?: )

Fortsetter under...

Ja det syntes jeg da at jeg gjør. Minst en frukt om dagen + ett gl. juice. Ei gulrot eller kålrot til mellom måltid. En potet (om vi har det til middag), masse grønnsaker. Er kjempe glad i broccoli og rosenkål, og spiser masse av det.

Men om jeg er sunn?? Nei, det er jeg nok ikke. I tillegg til at jeg spiser masse frukt og grønt spiser jeg nemlig en del godis også!!

Spiller squash en gang i uken, og jogger en gang i uken. SÅ der kunne jeg nok blitt litt bedre ja.

Akkurat nå spiser jeg Pringles *smekk på fingeren*, men stort sett går det i frukt og alt annet enn brødmat.

Tåler brød, sjokolade og hvitost dårlig, men er dum nok til å spise det lell litt for ofte. Spiser mest frukt da, og det har faktisk smittet over på ungene også. Minsta er eneste ungen i barnehagen som elsker tomat! :o)

Annonse

Her går det mye i tomater og endel paprika. Middagsfølge er ofte poteter, gulrøtter og brokkoli samt tomat /ruccola. Med unntak av bananer som jeg spiser endel av fordi jeg trener, er fruktinntaket litt i rykk og napp fra _mengder_ til nesten ingenting. Appelsinjuice hver dag. Kosttilskudd hver dag (nåja, nesten).

Gjest tender

En grov skrivefeil, det staves forumundersøkelse i ett ord. I to ord er engelsk orddeling og ikke tillatt i norsk rettskriving.

F eks "gummi støvler" og "ake brett" og "fjern kontroll" er feil.

Vet det !! Hadde først tenkt å skrive strek under F'en og U'en, men fikk det ikke til. Derfor ;-)

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Ulv I Faarikaal

Vet det !! Hadde først tenkt å skrive strek under F'en og U'en, men fikk det ikke til. Derfor ;-)

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Jeg er også sånn resskrivingsfrik, men her på DOL gir jeg f... Til vanlig utarbeider jeg dokumentasjon og ser hva andre skriver av feil. Det er mye, selv fra akademikere, i tillegg til at håndskrifta deres er uleselig. Rekorden er at jeg bare kunne lese hvert tiende ord. Det med engelsk orddeling er svært vanlig. På brødposen her står det Grov Brød i stedet for grovbrød.

Annonse

Mye og mye...spiser mer enn før i alle fall...Vi har grønnsaker eller salat til middag hver dag. Tar litt salat på brødskiva hvis jeg husker det.

Frukt er det "verre" med...er allergisk og får kløe/blemmer i munnen av epler, kiwi, pærer, bananer osv (ja jeg har forsøkt å skrelle de ;-)). Tåler jordbær, ananas og appelsin da - så det hender det at jeg spiser, men det er ikke særlig ofte.

Hadde siden i høst lært meg å spise en god del frukt og grønt, men akkurat nå er jeg i en litt dårlig periode. Spiser fremdeles noe av det hver dag, men lite i forhold til før. Begynner også å få tilbake lysten på sjokolade og sånt. Må nok ta meg selv i nakken og få ting på rett kjøl igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...