Gå til innhold

Gravferd - en merkelig affære

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med deg...da jeg leste det tenkte jeg at "men det er da sånn det er"! Både da mamma og svigemor døde var presten her og forberedte begravelsen, og vi ble spurt hva vi ville h*n skulle si osv. - Og også hvor religiøst vi ønsket det... Men kanskje vi bare har vært "heldig" med presten? I samtlige begravlser jeg har vært i har det jo vært vanlig å snakke om avdøde....Det er i alle fall det jeg husker fra seremonien i etterkant.

...Jo forresten, lystenninga er ny...og det synes jeg er pent....

Håper det blir en stund til nestegang...

Endringen har en del å gjøre med hvilke bibeltekster prestene kan ta utgangspunkt i under prekenen - hovedpoenget er uansett at gravferdsseremonien nå blir mer preget av omsorg og omtanke enn den var før.

Jeg ser vel heller ikke bort fra at en del prester i Norges land i en del år i størst mulig grad har sørget for at budskapet har bært preg av nettopp ovennevnte - men jeg har også opplevd prester som definitivt ikke har gjort det.

- med disse små kommentarer fra en som jobber i miljøet, en vennlig hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...