Gå til innhold

Hvorfor kjøper jenter så mye sminke?

Anbefalte innlegg

Gjest Fiolinisten
Skrevet

Har ryddet på badet idag og funnet ut at jeg sikkert har rundt 40 lebestifter, 15 øyeskygger i tillegg til masse eyelinere, kremer mm

Altså nok sminke til et par liv til.

Likevel har jeg alltid lyst til å kjøpe noe når jeg er i byen, på taxfree osv.

Jeg er ikke spesielt jålete anlagt, men sminker meg hver dag når jeg er ute blandt folk.

Hvor kommer disse "skaffe seg noe nytt" impulsene fra?

Har dere andre medsøstre samme erfaringer?

Jeg skal iallefall skjerpe meg å bli mindre materialistisk.

hare1365380455
Skrevet

Jeg bruker ikke sminke:) Gjorde det litt før, da jeg var ung og gikk ut på byen hver helg.. Jeg er enda ung, og det ligger noe sminke i skapet. Men jeg har noen lipgloss jeg bruker.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har også et uhørt lager av sminkesaker, og det meste er sjeldent i bruk..

Har noe for en hver anledning, og den anledningen kommer gjerne ikke..:)

pleier å kjøpe sminke for å belønne meg selv når jeg har vært flink. Og når jeg ikke har vært det, som trøst..

I tillegg stjeler jeg sminken til mora mi..

Jeg skal også skjerpe meg...:)

Gjest papirtiger
Skrevet

I stedet for å kjøpe masse billig sminke, kjøper jeg nå bare kjempesøte Chanel-sminker.

De er såpass dyre at jeg ikke føler jeg kan kjøpe så mye. Og de ser veldig bra på badet...

Ulv I Faarikaal
Skrevet

I stedet for å kjøpe masse billig sminke, kjøper jeg nå bare kjempesøte Chanel-sminker.

De er såpass dyre at jeg ikke føler jeg kan kjøpe så mye. Og de ser veldig bra på badet...

Vi menn er ikke i stand til å identifisere mer enn 2% av tuber, flasker og andre remedier på badet når det er kvinnfolk i huset. Jo mer kvinnfolk jo mer uidentifiserbare remedier.

Gjest papirtiger
Skrevet

Vi menn er ikke i stand til å identifisere mer enn 2% av tuber, flasker og andre remedier på badet når det er kvinnfolk i huset. Jo mer kvinnfolk jo mer uidentifiserbare remedier.

Mannfolk skal uansett ikke bruke sminke så ikke noe problem :)

Skrevet

Jeg kjøper svært lite sminke, så når jeg gjør det kjøper jeg bare dyre kvalitetsmerker. jeg bruker bare mascara og lebestift og en sjelden gang øyenskygge.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Mannfolk skal uansett ikke bruke sminke så ikke noe problem :)

De har begynt så smått leste jeg.

Skrevet

Kvinner er samlere av natur, men i moderne utgave kalles det "compulsive shopping", i stedet for sanking av røtter, bær, nøtter og urter...

Skrevet

Alle jenter er da ikke sånn. Jeg har det jeg bruker/trenger, hverken mer eller mindre. De fleste jenter jeg kjenner er også slik.

Skrevet

Tror jeg er eier av omlag fem lebestifter, to kajaler og to sett med øyenskygger. Samtlige burde sikkert vært kastet for lenge siden, oppdaget til min gru at yndlings øyenskygge-skrinet mitt var kjøpt for ti år siden!

Jeg bruker ikke sminke til daglig, og sist jeg kjøpte noe nytt, var i fjor, da jeg skulle gifte meg. Da kjøpte jeg "hele pakken" fra underlagskrem til mascara - og ble sjokka over hvor dyrt det var! (Sier noe om mine sminkevaner: Bruker knapt sminke)

Skrevet

Nei, jeg har ikke samme erfaring. 40 leppestifter?? Det tror jeg ikke jeg greier å investere i gjennom et langt liv.

Bruker make-up selv, men har heldigvis et avslappet forhold til investeringer og påføringer. Synes sant å si at close up to natural er det fineste. Som mannfolka også gjør :-)

Skrevet

Jeg har tre lebestifter, fem-seks leppomader med farge og en mascara.

Jeg skal nok klare å rote frem et par øyenskygger, litt rouge, en makeupkrem og en kajal også - men det står ikke akkurat tilgjengelig til hverdags, gitt.

MEN, jeg har kastet noen poser med sminke de siste årene! Det er kjekt med noen opprydningsrunder, når det finnes så mye billig å få kjøpt blir det til at det kan hope seg opp..

Skrevet

Nei. :o) Tror jeg har 3-4 leppestifter som jeg aldri bruker, en eyeliner og en maskara som jeg heller aldri bruker (bruker maskaraen to ganger i året eller noe sånt...) og jeg tror jeg hadde noe rougepudder en gang? Nei, sminke bruker jeg ikke penger på.

Skrevet

For tiden har jeg en mascara, en eyeliner og en lebestift(dvs jeg hadde en lebestift, men en av ungene gjorde kål på den for noen uker siden, så jeg blir å investere i en ny med tid og stunder). Sminke er ikke noen stor post på budsjettet mitt nei. Et par hundre kroner pr tiår er vel det om går med omtrent. ;-)

Skrevet

Jeg bruker ikke sminke til daglig. Akkurat i dag fikk jeg et kompliment om at jeg var så pen (er ikke det, men morsomt å få likevel) og at jeg var så heldig å være ferdig sminket fra naturens side :-)

Skrevet

Er 45 år og har nok ikke rukket å kjøpe 40 leppestifter i hele mitt liv. Har to døtre som bor hjemme og siden de kom i sminkealderen har mine ting forsvunnet unntatt leppestifter. Pleier å lete rundt å låne fra dem da sjelden jeg sminker meg. Baderommet flyter over av sminkegreier og hygieneartikler. Noen ganger gleder jeg meg til å bli alene og ha oversikt over tingene mine igjen. La meg heller be om "flower power" mentaliteten fra min ungdomstid.

Skrevet

Hvem? Jeg?

Etter en grundig, tominutters oppteling, er resultatet:

*en øyeskygge (riktignok en sånn med to nyanser i)

*en kajal

*en boks pudder

*en leppestift

(sistnevnte brukte jeg sist for 2 år siden)

Resten bruker jeg opptil flere ganger i måneden.. ;-)

Gjest Fiolinisten
Skrevet

Interessant å høre hvor mange av dere som ikke bruker sminke.

Jeg er musiker av profesjon, så føler at det hører med til "scenelivet".

At det er behov for fornyelse som gjør at jeg kjøper nye produkter med andre farver osv før de gamle er oppbrukt.

hare1365380455
Skrevet

Derfor kan man gjemme mye rart der.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...