maica Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg er samboer til en mann som veier nå 115 kilo. Han begynte på tablette for depresjon (lykkepillen) for et halvt år siden, og så tar han en annen medisin som har ført til at han har rast 20 kilo opp..Han sliter enormt med dette, og vil ha hjelp av meg. Men jeg klarer ikke å hjelpe han, så lenge han spiser masse snop og usunn mat. Det er ikke min oppgave å passe på han.. Noen som vet hva jeg kan gjøre.Jeg går tur med han bortimot hver dag. Trenger råd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Slankekurs? Grete Roede har egne kurs for menn. Han bør også følges opp av lege, ikke minst pga de medisinene han tar. Hvis legen mener det er forsvarlig (i kombinasjon med de andre medisinene), så kan han kanskje få Xenical - som er en slankepille for de som har en BMI på over 30. Det finnes to reseptbelagte (og begge dyre...) slankepiller på markedet, den andre heter Reductil, men denne vil han nok ikke få, da den ikke skal kombineres med antidepressiva/lykkepiller etter det jeg har forstått. Xenical virker lokalt i tarmen, i motsetning til Reductil som virker i hjernen, så det er slik jeg har forstått det færre bivirkninger ifbm. Xenical, og følgelig færre restriksjoner når det gjelder hvilke andre medikamenter man bruker. Begge de to ulike pillene gis kun til overvektige med BMI over 30, alternativt BMI over 27 eller 28 dersom man er utsatt for å få diabetes eller hjerteproblemer el.lign. Sjekk http://www.greteroede.no/kurs/informasjonomkurs/kunformenn/ Her kan dere finne ut hva hans BMI er: http://www.greteroede.no/testdegselv/articles/artid350798.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er lite du kan gjøre om han ikke er tilstrekkelig motivert selv. Selvsagt må han kutte ut snop, i hvertfall begrense det til 1 dag i uka. Når det gjelder maten, så bør han spise mer frukt og grønt. Hva med å starte f.eks. middagen med en salat, for så å ha noe han synes er godt. Som med det meste ellers, så lønner det seg å ta små skritt når man skal legge om livsstilen. Start med å bare spise godt på f.eks. lørdag. Så introduserer dere salat til middag. Så kan dere tenke på å ta bort "hvit" mat - hvit ris, pasta, poteter, brød som ikke er veldig grovt osv. Slik mat inneholder mye enkle karbohydrater som fort omdannes til sukker i kroppen. Da er det bedre med brun ris, grov pasta, veldig grovt brød, fiberknekkebrød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.