Gå til innhold

Spesialsalt til oppvasmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har kjøpt oss ny oppvasmaskin, og siden vi kjøpte den på netthandel var det nanturlig nok ikke så mye personlig service. Egentlig ikke noe problem.........helt til vi kommer til et punkt i bruksanvisningen at vi må bruke spesialsalt, ikke vanlig husholdingssalt, dette kunne visst ødelegge kalkfilteret, eller noe sånt.

Vi har veldig hardt vann, så det er visstnok nødvendig å bruke salt.

Hva i huleste er spesialsalt???

Er det noen som kan forklare meg hva dette er, og hvor vi kan få tak i dette?

Gjest er det nødvendig her?
Skrevet

Jeg har alltid brukt spesialsalt når jeg har bodd i land hvor det har vært mye kalk i vannet (frankrike, spania), der har spesialsaltet stått sammen med vaskepulveret i butikken.'

Jeg har bodd flere steder i Norge, men aldri hatt behov for salt i maskinene her.

Ring nærmeste forhandler og hør, antageligvis er det ikke nødvendig hos dere.

Gjest Pricilla
Skrevet

hei! Vi kjøpte ny oppvaskmaskin for ca. 1 mnd. siden.. Og der sto det også at vi måtte fylle på 2 kilo spsialsalt.. Vi gikk i fire forskjllige butikker! (jernia, el-kjøp, matvarbutikker, claus olson). Men neida, de hadde ikke peiling.. Ikke visste de hvor vi fikk kjøpt det helelr. På el-kjøp var det lite hjelp å få. De ba oss ringe leverandøren, for saltet måtte trolig bestilles.

Men heldigvis rådet en kollega meg å ringe til vannleverandøren, og det gjorde vi! De sa der at det ikke er så hardt vann noen steder i Norge at vi trenger å bruke salt.. Så dere trenger nok ikke det dere heller!

Ring og hør for sikerhets skyld... : )

Skrevet

hei! Vi kjøpte ny oppvaskmaskin for ca. 1 mnd. siden.. Og der sto det også at vi måtte fylle på 2 kilo spsialsalt.. Vi gikk i fire forskjllige butikker! (jernia, el-kjøp, matvarbutikker, claus olson). Men neida, de hadde ikke peiling.. Ikke visste de hvor vi fikk kjøpt det helelr. På el-kjøp var det lite hjelp å få. De ba oss ringe leverandøren, for saltet måtte trolig bestilles.

Men heldigvis rådet en kollega meg å ringe til vannleverandøren, og det gjorde vi! De sa der at det ikke er så hardt vann noen steder i Norge at vi trenger å bruke salt.. Så dere trenger nok ikke det dere heller!

Ring og hør for sikerhets skyld... : )

"Problemet" er at vi har vann fra egen brønn, så vi vet ikke akkurat hvor hardt vannet er, gidder ikke å sette igang med målinger av vannet bare pga en oppvaskmaskin. Men vi merker at vannet er hardt, får ofte kalkbelegg på vasker og dusj. .......men vi får prøve en stund uten salt og se på resultatet.

Skrevet

Jeg har en oppvaskmaskin på over 15 år. Ante ikke noe om salt. Men i fjor fikk vi problemer. Tallerkene ble ikke rene. Vi fikk da det råd å fylle på salt. Brukte 1 kg vanlig salt uten jod. Gjentok det nå i vår. Så det ser ut til at salt er nødvendig noen steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...