Gå til innhold

Hva irriterer deg mest ???

Anbefalte innlegg

Ei med CP, trang spinalkanal og forkalkninger i nakken, fikk operasjon på dagen. Da legen ringte Riksen fikk hun operasjon med en gang, jeg kjørte henne dit i går. Så det går an. Men dama har fått lammelser i armer og ben den siste mnd, så det var vel krise. Hun var pisseredd for dette. Vet ikke hvor risikabelt det er, men man bør vel regne med noe når det nærmer seg ryggmargen ?

Jeg tror ikke man kan regne med noe lenger. Jeg forstår at damen ble dritredd og særlig når det går så fort. Hvis man må inn i ryggmargen å rote er det ikke noe særlig. Klarer man å operere der uten at det skjer noen skade? Men det kan jo være forkalkningene i nakken som gjør det. Uff, det hørtes skummelt ut.

Jeg bor i Oslo jeg vet du så jeg kommer ikke inn på Riksen, kanskje de er kjappere der. Sykehuset har sendt henvisning dit flere ganger men de bare oversender det til Ullevål. Så da så.

Jeg er forbannet på hele Ullevål, det får være måte på neglisjering når man selv føler at ting haster. Men så har jeg en dust av en fastlege også.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• shandy

5

• asterix

3

• nolte

3

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Jeg tror ikke man kan regne med noe lenger. Jeg forstår at damen ble dritredd og særlig når det går så fort. Hvis man må inn i ryggmargen å rote er det ikke noe særlig. Klarer man å operere der uten at det skjer noen skade? Men det kan jo være forkalkningene i nakken som gjør det. Uff, det hørtes skummelt ut.

Jeg bor i Oslo jeg vet du så jeg kommer ikke inn på Riksen, kanskje de er kjappere der. Sykehuset har sendt henvisning dit flere ganger men de bare oversender det til Ullevål. Så da så.

Jeg er forbannet på hele Ullevål, det får være måte på neglisjering når man selv føler at ting haster. Men så har jeg en dust av en fastlege også.

Fastleger er ikke så faste at du ikke kan bytte ?

Gjest blokkererne

Det må være alle de som stopper på butikktrappa, rett innenfor butikkdøra, gjerne foran handlekurvene og innimellom trange hyllerader eller foran kjøledisken og kassa og blokkerer for andre. De står gjerne der og slår av en prat med kjentfolk og legger ikke merke til at de sperrer. Det er utrolig irriterende når det er 10 minutter til barnehagen stenger og du bare skal kjøpe en liter melk i farta.

Hvis kassadamen i tillegg er en 16 åring som gumler på en tyggegummi og ikke klarer å trekke 3 fra 10, da koker det!

Fastleger er ikke så faste at du ikke kan bytte ?

Han er veldig fast. Jeg har byttet en gang før fordi jeg ble forbannet på ham men den nye var enda verre for hun hadde ikke engang tid til å lese gjennom journalen. Da var det bare å bytte tilbake. Så jeg får vel holde meg til den faste som vet det han vet.

Det må være alle de som stopper på butikktrappa, rett innenfor butikkdøra, gjerne foran handlekurvene og innimellom trange hyllerader eller foran kjøledisken og kassa og blokkerer for andre. De står gjerne der og slår av en prat med kjentfolk og legger ikke merke til at de sperrer. Det er utrolig irriterende når det er 10 minutter til barnehagen stenger og du bare skal kjøpe en liter melk i farta.

Hvis kassadamen i tillegg er en 16 åring som gumler på en tyggegummi og ikke klarer å trekke 3 fra 10, da koker det!

Hehe, det minner meg om da jeg skulle kjøpe sko for litt siden. Skoene kostet opprinnelig 999 kroner, men det var 10 % rabatt og kassadamen (tidlig i 40-årene), måtte fram med kalkulator for å regne ut prisen.....

Jeg sjekket prisen på nettet her og jeg har rett og slett ikke råd. De hadde antagelig tjent seg rike på meg som går opptil flere ganger i mnd.

Men jeg tror jeg skal overveie det neste gang jeg skal til en spesialist. Nå har jeg ventet siden november, først pga fastlegens sommel og deretter pga ventetid på Ullevål. 6 mnd ventetid når man står på prioritert liste??? Hva med de andre stakkarene som ikke står på den lista. Men nå nærmer jeg meg slutten. Neste gang betaler jeg heller 1200 kr isteden for å vente.

Nå vet jo ikke jeg hva du sliter med, og ikke skriv det her heller. Men en ting er sikkert, og det er at jeg hadde betalt 1200 kr gladelig, for å slippe slikt sommel.

En annen ting. Bruker du privat legesenter, så er det ikke snakk om kø, eller ikke. Jeg ble innlagt på flekken, etter et hardt migreneanfall som ikke ville slippe taket - for tja, det er vel tre år siden. Han bare tok en telefon, og ikke noe mer mas om den saken.

Prøv Dorthe, og lykke til :-)

Annonse

Nå vet jo ikke jeg hva du sliter med, og ikke skriv det her heller. Men en ting er sikkert, og det er at jeg hadde betalt 1200 kr gladelig, for å slippe slikt sommel.

En annen ting. Bruker du privat legesenter, så er det ikke snakk om kø, eller ikke. Jeg ble innlagt på flekken, etter et hardt migreneanfall som ikke ville slippe taket - for tja, det er vel tre år siden. Han bare tok en telefon, og ikke noe mer mas om den saken.

Prøv Dorthe, og lykke til :-)

Jeg tror jeg skal gjøre som du sier. Å vente så lenge er et mareritt. Særlig når du vet at noe er galt. Man kjenner jo sin egen kropp etter noen år. Men nå er det som sagt min tur hvert øyeblikk men neste gang går jeg et annet sted og betaler.

Ulv I Faarikaal

Folk som har glassøye, og slår på det av og til med en penn når de prater med andre.

Folk som ofte sier: "det tror DU !".

Suger seg mellom tenna hvert minutt, eller knekker med knokene eller smeller med tyggegummi, eller plystrer uavbrutt, alt sammen mens det er mest stille.

Vise at en samtale er over ved å holde hendene for ørene.

Benytter enhver anledning til å klage til de som ikke kan gjøre noe med saken.

Forklarer alltid nøyaktig hvorfor med flest mulige ord om de kommer for sent.

Setter alltid kaffekoppen fra seg alle andre steder enn i oppvaskmaskinen.

Mumler tall når jeg regner i hodet.

Tuter og vinker til folk på fortauet.

Vær så treg som mulig når du står forrest ved trafikklyset, så færrest mulig kommer over.

Subb med beina i stedet for å gå, slik som på kinesisk restaurant..

Nynn innledningen til Wilhelm Tell, og når du er nesten ferdig, sier du "nei, vent, nå gjorde jeg feil" og begynn på nytt. Omi gje og om igjen...

Spør mennesker hvilket kjønn de er, og om håret deres er ekte.

Sitter foran huset og sikter med en hårføner mot passerende biler for å se om de senker farten.

Synger med på operaen, tar med matpakke og krasle med papiret i stille sekvenser.

Bruker engelske ord: kibård, hardissk, cepeu, displei, maus, flåppydisk, daunlåude, øpplåude, difålt, konnekte, disseible, eneible, seive, seiv æss, fæil, messidsj, tuuls, opsjn, juse, saine, haiperlink, saiber, sårsj, peiste, kåppi, selekte, fålder, junit, se-draiven, direkktori, unnsippe, faind, lågg åff, lågg ånn, prinnter, sørver, prinnte, fårmfiide, osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...