Gjest Puck Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei igjen. Jeg skrev tråden Trene igjen litt lenger ned. Jeg er nå godt i gang og har tilogmed skaffet meg kosttilskudd. Mass gainer og Proteinpulver. I tillegg bruker jeg kreatin. Jeg har ingen ambisjoner om å bli kjempestor, men jeg vil legge på meg og bli mer veltrent. Hvor ofte skal jeg ta tilskuddene? Det jeg tenkte var å ta en shake med Mass Gainer hver dag + Protein to ganger i uken + de to dagene jeg trener. I tillegg tar jeg kreatinen hver dag. Holder på med oppladningsfasen nå. 5-7 dager med ca. 16 gram. Deretter 5 gram om dagen + ekstra dose etter trening. Høres dette ok ut? Eller bør jeg legge det opp annerledes? Når på dagen bør jeg helst ta tilskuddene? Bør det fordeles? En annen ting. Jeg har som sagt delt opp kroppen i to deler som jeg skal trene en gang per uke. Slik har jeg delt de opp: Dag 1 : Bryst, skuldre og Biceps Dag 2 : Rygg, Triceps, bein og mage Hva er forresten trapezius? Jeg kjører ca. 3-4 øvelser per muskelgruppe med 6-10 rep * 2-3 sett. Gode tips til øvelser? Sliter litt med å finne variasjonen. Når bør jeg tene de forskjellige muskelgruppene? jeg mener, bør jeg trene bryst før biceps osv? Eller omvendt? Bør jeg gjøre meg ferdig med en muskel før jeg skifter over til en annen? Jeg er rimelig fersk når det gjelder å planlegge treningen. Men jeg er skikkelig innstilt nå. Har merket at armene mine blir sliten og utmattet lenge før jeg får skikkelig tappet brystmusklene. Akkurat som om oksygenet i musklene ikke strekker til. Og når jeg trente biceps på slutten merket jeg at jeg allerede var litt sliten i de musklene og ikke fikk trent på så tunge vekter som jeg hadde ønsket. Er det dumt å avslutte med biceps? Dette ble sikkert veldig rotete og uoversiktlig, men jeg håper dere forstår hva jeg spør om og hjelper meg på vei! Jeg er veldig takknemlig for tips, råd og hint. All veiledning hjelper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ta en titt her: http://www.iform.no Husker bl.a at jeg leste en løsning for det velkjente bryst/triceps problemet der. Forøvrig synes jeg kreatindosen høres noe høy ut, iom at du tar to doser de dagene du trener. Når det gjelder proteiner så holder det ikke å ta disse kun på treningsdager - musklene vokser/utvikler seg i hvileperiodene, ikke når du trener. Men, som sagt, du finner mye nyttig informasjon på linken over. "...................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Proteinpulver bruker du hver dag, like mye. Gainer kan du bruke etter hver trening. Kreatin høres ok ut. Jeg ville byttet om triceps og biceps på programmet ditt. Og trapz er muskelen som ligger oppover ryggen og "rundt" halsen din bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg ville anbefalt deg å ta proteinpulver hver dag, og heller ta weight gainern etter trening. Selvsagt litt avhengig av hva gaineren din inneholder, da dette varierer fra merke til merke. Når det gjelder treningen ville jeg basert øvelsene mine på basisøvelser, altså øvelser som mark, benk, bøy, osv. Tren tungt som faen og spis mye mat! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puck Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg ville anbefalt deg å ta proteinpulver hver dag, og heller ta weight gainern etter trening. Selvsagt litt avhengig av hva gaineren din inneholder, da dette varierer fra merke til merke. Når det gjelder treningen ville jeg basert øvelsene mine på basisøvelser, altså øvelser som mark, benk, bøy, osv. Tren tungt som faen og spis mye mat! SDD: Gaineren er av merket Fitness Pharma. 1,5 kg boks med sjokoladesmak. Ingredienser: Maltodextrin Wheyprotein Dextrose smakstilsetning.. Vil først og fremst legge på meg et par kilo. Må litt kjøtt på kroppen. Så jeg føler at gaineren kanskje er mest nyttig for meg? Ihvertfall sånn i starten. Spiller det noen rolle når jeg tar shakene? Har en meget uregelmessig døgnrytme. Holder det med en shake per kosttilskudd selv om det står 2-3 porsjoner på boksene? Føler det blir ALT for mye. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 SDD: Gaineren er av merket Fitness Pharma. 1,5 kg boks med sjokoladesmak. Ingredienser: Maltodextrin Wheyprotein Dextrose smakstilsetning.. Vil først og fremst legge på meg et par kilo. Må litt kjøtt på kroppen. Så jeg føler at gaineren kanskje er mest nyttig for meg? Ihvertfall sånn i starten. Spiller det noen rolle når jeg tar shakene? Har en meget uregelmessig døgnrytme. Holder det med en shake per kosttilskudd selv om det står 2-3 porsjoner på boksene? Føler det blir ALT for mye. Takk for svar! Det ultimate ville jo vært å spist både gainer og proteiner hver dag, men siden du delte det opp på den måten du gjorde så gikk jeg ut fra at økonomien var en medvirkende faktor, og dersom du velger å spise så lite gainer og proteiner som du først skrev, så ville jeg gått for det jeg (og Synch) skrev her. Ellers ville jeg gått for en proteindrink blandet med maltodextrin (ett gram per kg kroppsvekt), umiddelbart etter trening, samt en proteindrink blandet i vann eller skummet melk rett før leggetid, samt en gainer eller to som mellommåltid hver dag. MEN, kosttilskudd er som navnet sier; et tilskudd! Altså skal det meste du får i deg komme fra vanlig mat, og ditt vanlige kosthold er 100 ganger viktigere enn disse drinkene du dytter i deg noen ganger per dag. Proteiner og gainers er tross alt ikke vidunerpreparater, men noe man dytter i seg fordi man ikke får i seg nok via vanlig føde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sound1365380319 Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 For aa ikke bli saa sliten saa fort er det best aa trene de stoerste muskelgruppene foerst. F.eks. kneboey foer knefall, lats (ryggen under armene) foer skulder etc. Trapezius er en lang muskel i ryggen og nakken. den gaar helt fra haarfestet i nakken til godt ned i ryggen. det er en stor muskel. du kan styrke den ved aa rulle skulderene med eller uten vekter i hendene. En ting jeg har skaffet meg som jeg ogsaa har brukt mye er en bok som heter "Fitness For Dummies". Skjekk i bokhandelen. Den er ikke dyr og absolutt verd pengene. For aa lettere "foelge med" paa det du gjoer er det en god ide aa skrive dagbok for naar du trener, hva du trener og om du har noen skader.. Lykke til! Hvis du trener mye maa du ogsaa faa i deg nok mat... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.