Gjest kibbs Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Det hender fra tid til annen at pc- en min restarter av seg selv, og jeg får opp en melding om at systemet har rettet opp en alvorlig feil. Og at jeg kan velge å sende melding til microsoft viss jeg ønsker, noe jeg ikke har gjort. Maskina er ikke mer enn 4 - 5 m.nd gammel, hva tror du dette kan være? 0 Siter
citoyen Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 For å hindre at den starter om igjen av seg selv når det skjer en feil: Control Panel > System > Advanced > Startup and Recovery > Settings > ta bort haken ved "Automatically restart" (du finner sikkert det tilsvarende på norsk) Hva som er galt er umulig å svare på med såpass lite informasjon. Det kan være forskjellige ting hver gang også. Følg gjerne med og se om du finner et mønster. 0 Siter
Gjest kibbs Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 For å hindre at den starter om igjen av seg selv når det skjer en feil: Control Panel > System > Advanced > Startup and Recovery > Settings > ta bort haken ved "Automatically restart" (du finner sikkert det tilsvarende på norsk) Hva som er galt er umulig å svare på med såpass lite informasjon. Det kan være forskjellige ting hver gang også. Følg gjerne med og se om du finner et mønster. Takker for hjelpa, men det ser ut for at det er samme fila som skaper trøbbel hver gang 0 Siter
citoyen Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Takker for hjelpa, men det ser ut for at det er samme fila som skaper trøbbel hver gang I så fall ville det kanskje være en hjelp hvis du skrev hvilken fil det er? 0 Siter
Gjest kibbs Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 I så fall ville det kanskje være en hjelp hvis du skrev hvilken fil det er? Jeg finner fila, minidump et eller annet, men når jeg skal åpne den er den helt uleselig, bare kråketær. Hvordan får jeg omgjort fila til leselig tekst? 0 Siter
citoyen Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Jeg finner fila, minidump et eller annet, men når jeg skal åpne den er den helt uleselig, bare kråketær. Hvordan får jeg omgjort fila til leselig tekst? Minidump.. det høres ut som en logg fra selve krasjen, ikke som den filen som forårsaker krasjen. Du kan forsøke å gå til Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer, og se om du finner noe informasjon der som kan sette deg på sporet. Se spesielt under Application og System. Når slike feil oppstår blir de som regel logget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.