Gå til innhold

Det er merkelig at folk blir feite!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Både undervekt og overvekt øker. Helsenorge har et alvorlig problem!

Skrevet

Ja, dette er ganske tankevekkende, feilernæring og overvekt henger så nøye sammen. Og sto det ikke her om dagen at hver fjerde ungdom var så opptatt av kroppen at de ville ta plastiske operasjoner? Skumle tendenser. Kunnskap er antakelig svaret.

Skrevet

Mange av disse jentene har et dårlig kosthold og de propper i seg med godter, brus og kaker samtidig som de holder på å slanke seg.

Å være for tynn er heller ikke sunt.

Skrevet

Datteren min er mye sunnere i matveien enn meg. Hun gremmer seg når hun ser alt det usunne jeg dytter i meg.

Men jeg er tynn og har lavt kolestol så jeg vet ikke hvor dårlig an jeg ligger.

Skrevet

Datteren min er mye sunnere i matveien enn meg. Hun gremmer seg når hun ser alt det usunne jeg dytter i meg.

Men jeg er tynn og har lavt kolestol så jeg vet ikke hvor dårlig an jeg ligger.

Men nå er ikke du 16 år gammel heller :)

Skrevet

Ja, dette er ganske tankevekkende, feilernæring og overvekt henger så nøye sammen. Og sto det ikke her om dagen at hver fjerde ungdom var så opptatt av kroppen at de ville ta plastiske operasjoner? Skumle tendenser. Kunnskap er antakelig svaret.

Ja, det er helt utrolig, og kunnskap er nok tingen. Men kunnskap får de vel? Det er tross alt foreldrenes jobb å sørge for at unga tilegner seg et godt kosthold, så det er kanskje foreldrene som burde henges.

Det er uansett skremmende når man leser tall om at 50 % er så lite opplyste som det denne undersøkelsen sier.

Skrevet

Mange av disse jentene har et dårlig kosthold og de propper i seg med godter, brus og kaker samtidig som de holder på å slanke seg.

Å være for tynn er heller ikke sunt.

Å være for tynn når det er basert på kosthold av dette slaget er selvsagt ikke sunt, men er man tynn som følge av et godt kosthold, altså at man spiser det kroppen trenger og likevel holder seg slank, så er det sunt.

Men det er selvsagt ikke sunt å være for tynn når kroppens fasong er et resultat av elendig kosthold.

Skrevet

Både undervekt og overvekt øker. Helsenorge har et alvorlig problem!

Ja, det har du rett i.

Gjest husmannskost
Skrevet

Det er på høy tid at alle skoler får kantiner hvor det serveres sunn mat. Foreldrene som har så mye penger at barna kan kjøpe seg snop hver eneste dag kan være med og finansiere dette.

Tror ikke barn lærer så mye om ernæring og matlaging som for 25 år siden.

Skrevet

Det er på høy tid at alle skoler får kantiner hvor det serveres sunn mat. Foreldrene som har så mye penger at barna kan kjøpe seg snop hver eneste dag kan være med og finansiere dette.

Tror ikke barn lærer så mye om ernæring og matlaging som for 25 år siden.

Nei, mye tyder på at man ikke lærer så mye om kosthold som man gjorde tidligere, dette til tross for at man nå sitter inne med ekstrem kunnskap i forhold til hva man gjorde for 25 år siden.

Skrevet

Men nå er ikke du 16 år gammel heller :)

Men datteren min er 17 og hun lever sundt. Og har mye mellom øra ;o)

Skrevet

Men datteren min er 17 og hun lever sundt. Og har mye mellom øra ;o)

Godt å høre at hun er blant de andre 50 prosentene :)

Skrevet

Tror faktisk ikke dette kostholdet er så veldig spesielt for kun de helt unge.

Forresten, daglig bombarderes spørrespalter og slankeforum osv.osv. av folk som lurer på hvordan de skal bli tynne. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan ha gått _noen_ hus forbi hva veien til et passe sunt liv dreier seg om. Hvordan er det mulig å være uvitende om hva som er sunt og hva som er usunt? Og at mosjon er et must...

Skrevet

Å være for tynn når det er basert på kosthold av dette slaget er selvsagt ikke sunt, men er man tynn som følge av et godt kosthold, altså at man spiser det kroppen trenger og likevel holder seg slank, så er det sunt.

Men det er selvsagt ikke sunt å være for tynn når kroppens fasong er et resultat av elendig kosthold.

Å være for tynn er helseskadelig uansett hvilket kosthold man har. Leste et sted(husker ikke hvor) at hjertet får for lite A vitamin.

Jeg mener tynn, ikke slank.

Skrevet

Beviser bare at den seksuelle lavalder er altfor lav:-)

Men feit og ikke feit - det viktigste er jo at de spiser jævlig USUNT, ikke at de evnt. blir feite. Men det aller verste er at de er FORNØYDE med at kun 18% spiser frukt og grønt hver dag. 18%! DET er dårlig det!

Skrevet

Tror faktisk ikke dette kostholdet er så veldig spesielt for kun de helt unge.

Forresten, daglig bombarderes spørrespalter og slankeforum osv.osv. av folk som lurer på hvordan de skal bli tynne. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan ha gått _noen_ hus forbi hva veien til et passe sunt liv dreier seg om. Hvordan er det mulig å være uvitende om hva som er sunt og hva som er usunt? Og at mosjon er et must...

De hører ikke på rådene de får da rådene ofte krever innsats.

Det er selvsagt mye enklere å høre på en dum venninne som sier at det bare er å skippe måltidene og dytte i seg potetgull når hungeren melder seg.

Og likevel klager de over "dårlig forbrenning" når de blir eldre...

Skrevet

Å være for tynn er helseskadelig uansett hvilket kosthold man har. Leste et sted(husker ikke hvor) at hjertet får for lite A vitamin.

Jeg mener tynn, ikke slank.

Jeg vet ikke hva definisjonen av "tynn" er, men jeg går ut fra at du mener sykelig "slank" og det er selvsagt ikke sunt.

Skrevet

Jeg vet ikke hva definisjonen av "tynn" er, men jeg går ut fra at du mener sykelig "slank" og det er selvsagt ikke sunt.

Ja, noe sånt som sykelig slank ;-)

Skrevet

Beviser bare at den seksuelle lavalder er altfor lav:-)

Men feit og ikke feit - det viktigste er jo at de spiser jævlig USUNT, ikke at de evnt. blir feite. Men det aller verste er at de er FORNØYDE med at kun 18% spiser frukt og grønt hver dag. 18%! DET er dårlig det!

Jeg spiser ikke frukt og grønt hver dag! :)

Disse ungjentene blir sikkert ikke feite i en alder av 16 år når de lever på tilnærmet 0 føde, men de vil bli det den dagen de av en eller annen grunn begynner å spise igjen. Da er tross alt systemet så fucka opp at det skal godt gjøres å få sving på det igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...