Gå til innhold

Det er merkelig at folk blir feite!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De hører ikke på rådene de får da rådene ofte krever innsats.

Det er selvsagt mye enklere å høre på en dum venninne som sier at det bare er å skippe måltidene og dytte i seg potetgull når hungeren melder seg.

Og likevel klager de over "dårlig forbrenning" når de blir eldre...

Mener du at dårlig kosthold gir dårlig forbrenning senere i livet?

Selv var jeg ingen asket under oppveksten akkurat - men heller ingen fråtser. Jeg har temmelig effektiv forbrenning i dag.

Angela1365380318
Skrevet

Folk vil spise mye, godt (=fett) ikke slite seg såpass ut på treningsstudioet at de blir svette og sefølgelig ha en tynn og stram kropp.

De lever i en drømme verden med andre ord.

Skrevet

Ja, det er helt utrolig, og kunnskap er nok tingen. Men kunnskap får de vel? Det er tross alt foreldrenes jobb å sørge for at unga tilegner seg et godt kosthold, så det er kanskje foreldrene som burde henges.

Det er uansett skremmende når man leser tall om at 50 % er så lite opplyste som det denne undersøkelsen sier.

Foreldrene har vel minst like dårlig kosthold. Tror det går mye i ferdigmat, Grandiosa og McDonalds. Folk er så stressa at hvis ungene skriker at de ikke vil ha fisk, eller grønnsaker eller hva som helst, så gjør de jo hva som helst for å stoppe skrikingen. Folk skjønner ikke at det tar tid og krefter å ha barn. Tror jeg.. Så da blir det jo så som så med den opplæringen.

Skrevet

Mener du at dårlig kosthold gir dårlig forbrenning senere i livet?

Selv var jeg ingen asket under oppveksten akkurat - men heller ingen fråtser. Jeg har temmelig effektiv forbrenning i dag.

Ja, men det er ikke bare noe jeg mener. Dårlig kosthold er en direkte årsak til at folk ødelegger forbrenningen sin.

Skrevet

Ja, men det er ikke bare noe jeg mener. Dårlig kosthold er en direkte årsak til at folk ødelegger forbrenningen sin.

Det visste jeg ikke. Svært interessant.

Da er det jo videre lett å tenke seg at hvis folk først har kommet skeivt ut og holdt det gående i årevis med dårlig mat blir det vanskeligere og vanskeligere å rette opp saken. Det står og faller altså ikke 'bare' på viljen, men et direkte skadet system.

Du, for øvrig... jeg har nå kommet inn i en treningsrytme som kjennes bra ut. Trene, to dager hvile, trene osv... Merket at annenhver dag med trening ble for mye.

Dessuten har jeg våget meg over i avdelingen for de tøffe (les: frivektavdelinga). Hehe, jeg greide ikke å løfte _stanga_ i smith-maskinen... Men det er iallfall ok å putle med hantler :-)

Skrevet

Det visste jeg ikke. Svært interessant.

Da er det jo videre lett å tenke seg at hvis folk først har kommet skeivt ut og holdt det gående i årevis med dårlig mat blir det vanskeligere og vanskeligere å rette opp saken. Det står og faller altså ikke 'bare' på viljen, men et direkte skadet system.

Du, for øvrig... jeg har nå kommet inn i en treningsrytme som kjennes bra ut. Trene, to dager hvile, trene osv... Merket at annenhver dag med trening ble for mye.

Dessuten har jeg våget meg over i avdelingen for de tøffe (les: frivektavdelinga). Hehe, jeg greide ikke å løfte _stanga_ i smith-maskinen... Men det er iallfall ok å putle med hantler :-)

Ja, det er riktig at det er vanskeligere å ta seg inn igjen dersom man først har kommet skjevt ut, men det er selvsagt mulig. Men det er også problemet med diverse slankekurer, da de ikke bare medfører at man knapt mister et par kg som man uansett går opp igjen når man slutte rpå kuren, men man fucker også opp systemet sitt og får et mye vanskeligere utgangspunkt enn hva man hadde.

De fleste med forbrenningsproblemer har seg selv å takke for problemene.

Treningssystemet ditt høres bra ut, og det viktige er at man følger sin egen kropp, noe du åpenbart gjør.

Frivekter er det desidert beste å bruke! :)

Skrevet

Det er enklere å syte over at man er feit enn å gjøre noe med det. Man kan spise ganske mye uten å legge på seg om man mosjonerer! Men det er jo slitsomt...

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Det er enklere å syte over at man er feit enn å gjøre noe med det. Man kan spise ganske mye uten å legge på seg om man mosjonerer! Men det er jo slitsomt...

Mener dere de som er tykk er mindre verdt da som mennekser?

Ikke like bra som andre som er tynn?

Jeg er ikke tykk,bare lurer på hva dere egentlig mener?

Skrevet

Mener dere de som er tykk er mindre verdt da som mennekser?

Ikke like bra som andre som er tynn?

Jeg er ikke tykk,bare lurer på hva dere egentlig mener?

Selvfølgelig er man ikke mindre verdt som menneske. Men ser du ikke det tåpelige i at man sitter stille og gafler i seg snop og potetgull og eser ut, samtidig som man klager over at man er tykk? Ingenting kommer av seg selv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...