Gå til innhold

Synes dere dette er rett? (kronprinsparet i london, vi betaler)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det er dyrt å ha en kongefamilie, og spesielt en som sløser slik. Bare sikkerheten rundt de koster flere mill pr år. Tida har nok gått fra monarkiet her i landet. De unge kongelige viser ikke respekt for folkets skattepenger, og sjelden er det så synlig som nå.

Diskusjonen handler mer om monarki eller ei, for min del. Skal vi først ha et kongehus så koster det jo. Men hvilken funksjon kongehuset har, det kan jo diskuteres.

Egentlig vet jeg ikke nok om alternativet til å være skikkelig imot kongehuset, men men..

Annonse

Gjest appendix

Diskusjonen handler mer om monarki eller ei, for min del. Skal vi først ha et kongehus så koster det jo. Men hvilken funksjon kongehuset har, det kan jo diskuteres.

Egentlig vet jeg ikke nok om alternativet til å være skikkelig imot kongehuset, men men..

Ingen av de unge 'kongelige' vil jo egentlig være kongelige, med de begrensninger det innebærer!

De vil ha samme muligheter og rettigheter som mannen i gata, men de vil BEHOLDE det økonomiske fortrinnet og dette med å bli møtt med høflighet og ekstra god service over alt.

Bli kvitt hele styret. Det har blitt et sirkus og bare egnet til underholdning for oss andre. Det er jo bare latterlig etterhvert. Ingen verdighet igjen. Kutt det ut. Jo før jo bedre.

Ingen av de unge 'kongelige' vil jo egentlig være kongelige, med de begrensninger det innebærer!

De vil ha samme muligheter og rettigheter som mannen i gata, men de vil BEHOLDE det økonomiske fortrinnet og dette med å bli møtt med høflighet og ekstra god service over alt.

Bli kvitt hele styret. Det har blitt et sirkus og bare egnet til underholdning for oss andre. Det er jo bare latterlig etterhvert. Ingen verdighet igjen. Kutt det ut. Jo før jo bedre.

*applaus!*

Det er dyrt å ha en kongefamilie, og spesielt en som sløser slik. Bare sikkerheten rundt de koster flere mill pr år. Tida har nok gått fra monarkiet her i landet. De unge kongelige viser ikke respekt for folkets skattepenger, og sjelden er det så synlig som nå.

Jeg syntes de kansje trykker sin velstand opp i trynet på folk som sliter med økonomien for å få ting til å gå rundt....

De jobber døgnet rundt, de betaler blodskatt som jeg kaller det!

Og tjener de noen få lusne kroner for mye får det så det koster ræva!

Dette for å betale for kjoler og div til de kongelige og lønna til presten(bondevik) som overhode ikke fortjener en krone for måten han styrer landet på!

MEN tjener du godt og vell over millionen i året, ja da kan du få igjen på skatten for middelklassen betaler jo denne!!!

Ulv I Faarikaal

Jeg syntes de kansje trykker sin velstand opp i trynet på folk som sliter med økonomien for å få ting til å gå rundt....

Dette for å betale for kjoler og div til de kongelige og lønna til presten(bondevik) som overhode ikke fortjener en krone for måten han styrer landet på!

MEN tjener du godt og vell over millionen i året, ja da kan du få igjen på skatten for middelklassen betaler jo denne!!!

Skipsredere i Norge betaler ofte null skatt, Store foretak betaler 28%, lønnsmottakere nærmer seg nå 50% i snitt. Selvstendig næringsdrivende og småbedrifter er nå oppe i 58%. Rederne kan bare stikke fra landet, så de kan ikke skattes, det samme gjelder storbdriftene. Men lønnsmottakere kan ikke stikke av, og heller ikke småbedrifter og selvstendige, derfor skattes disse for det de er verd for å betale for en offentlig sektor som nå sysselsetter 31% av den yrkesaktive befolkningen. Rart at det går rundt ? Og at vi finner oss i det.

Kongefamilien er offentlig ansatte.

Skipsredere i Norge betaler ofte null skatt, Store foretak betaler 28%, lønnsmottakere nærmer seg nå 50% i snitt. Selvstendig næringsdrivende og småbedrifter er nå oppe i 58%. Rederne kan bare stikke fra landet, så de kan ikke skattes, det samme gjelder storbdriftene. Men lønnsmottakere kan ikke stikke av, og heller ikke småbedrifter og selvstendige, derfor skattes disse for det de er verd for å betale for en offentlig sektor som nå sysselsetter 31% av den yrkesaktive befolkningen. Rart at det går rundt ? Og at vi finner oss i det.

Kongefamilien er offentlig ansatte.

Da burde de fått betalt etter tariffen for en offentlig ansatt spør du meg!

Har selv fått en baksmell på over 10000 på attføringstrygda mi!

Av de 96 tusen jeg fikke i fjord og jeg har betalt 33% skatt for at jeg skulle slippe dette!

Nå må jeg som åra før levere en haug med papirer for å få refusjon på dette!

Og kommer til å få det samme brevet om at jeg må lever i tide (noe jeg alltid gjør da dette kunne vært penger som jeg kunne betalt regninger med)

og at jeg bør sette opp skatteprosenten for å unngå dette neste år igjen!

Jeg gjør bare slik jeg blir bedt om, og likevell så skjerer det seg!

Har allerede begynnt å samle dokumentasjon i fra alle apotek og leger osv... men må bare ut med et par tusenlapper på attester fra diverse institusjoner og instanser... Dette koster men det skjønner ikke de!

*Sutter nok en påske på tommelen, menst magen vrir seg i smerte av sult og hodepinene og svimlingene stadig blir værre*

Ulv I Faarikaal

Da burde de fått betalt etter tariffen for en offentlig ansatt spør du meg!

Har selv fått en baksmell på over 10000 på attføringstrygda mi!

Av de 96 tusen jeg fikke i fjord og jeg har betalt 33% skatt for at jeg skulle slippe dette!

Nå må jeg som åra før levere en haug med papirer for å få refusjon på dette!

Og kommer til å få det samme brevet om at jeg må lever i tide (noe jeg alltid gjør da dette kunne vært penger som jeg kunne betalt regninger med)

og at jeg bør sette opp skatteprosenten for å unngå dette neste år igjen!

Jeg gjør bare slik jeg blir bedt om, og likevell så skjerer det seg!

Har allerede begynnt å samle dokumentasjon i fra alle apotek og leger osv... men må bare ut med et par tusenlapper på attester fra diverse institusjoner og instanser... Dette koster men det skjønner ikke de!

*Sutter nok en påske på tommelen, menst magen vrir seg i smerte av sult og hodepinene og svimlingene stadig blir værre*

Hmmm...

En kompis går på attføring og har levd fra hånd til munn i en årrekke. Han får mindre og mindre for hvert år, dvs han får litt mer skatt hvert år.

Annonse

Hmmm...

En kompis går på attføring og har levd fra hånd til munn i en årrekke. Han får mindre og mindre for hvert år, dvs han får litt mer skatt hvert år.

Jeg gjør alt for å komme meg ut av dette, men det er ikke så enkelt når man ikke er frisk nok til å gå ut i full jobb (3 uker så er hele ryggen låst, og jeg nekter å bli uføretrygdet i an alder av 28)

Dette skjønner ikke aetat og tvinger meg stadig ut i jobb som jeg ødelegger ryggen på, hvis ikke mister jeg trygden og blir sett på som en som ikke vil ut i arbeidslivet igjen, nå har ENDELIG legen min tatt til fornuft og tatt dette opp med aetat!

Det er jo kjent i norge at de som har minst stadig får mindre( småbarnsforeldre, enslige, eldre, fattige osv)

Og de som er rike får mere fordeler og mindre utgifter..

Men man må jo bare godta det, ikkesant for hvem gidder vel å høre på flesteparten av norgesbefolkning bare de selv har det bra og kan leve i sus og dus!

Egentlig burde man kutte ut sikkerheten til de kongelige, satse på at en eller annen villmann kom i deres vei og på den måten utslette hele det forpulte monarkiet.

Nei. Synes ikke de skal ha noe slags form for støtte fra Norge så lenge de ikke bor/oppholder seg her.

Må betale Londonturene mine selv jeg, og de er faen ikke billige :-( Ikke får jeg skattebetalernes penger til å handle for på Harrods heller...

Er det litt misunnelse ute og går her eller? Ikke hadde det noe særlig relevans til emnet heller.

De fleste som tjener rundt en mill i året JOBBER faktisk lønna si! Ta min svigerfar som et eksempel, han jobber 9-16 og 20-02 omtrent hver eneste dag hele året! Dette har han gjort i 30 år.

Man skal faen ikke har mye i IQ for å se at skattesystemet i Norge er på ræva! Det at skatteprosenten øker i takt med inntekten er jo helt horribelt. Men slik går det jo når misunnelsen får råde og fornuften legges igjen hjemme...

Jeg blir eitrande forbanna når jeg ser selvangivelsen til gubben, det går så mye i skatt at det faen ikke sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...