Gå til innhold

Od slik gikk det... ang. skatebrettet.

Anbefalte innlegg

Min sønn ville ikke at jeg skulle snakke med kameratens foreldre om det at jeg hadde kjørt over og ødelagt brettet som enten lå under bilen eller under forann bilen. Det fant jeg litt merkelig, men tenkte at kanskje kameraten kunne få problemer hjemme pga. dette.

Jeg snakket med denne kameraten igjen, og han sa det var helt OK - da brettet var gammelt og han likevell skulle kjøpe nytt. Brettet var ikke kjøpt på Nille, men på Intersport. Men jeg skulle ikke tenke på å kjøpe ny plate til han (trøkkere og hjul var ok).

Han overnattet her i natt, så vi fikk pratet litt mere om det idag.

Men så viser det seg at det er min sønn som har latt brettet ligge forann bilen... og glemte det da de tulla rundt. Så nå får jeg ta en alvors prat med min sønn ang. dette, da jeg forventer at en 14 åring tar ansvar og passer på tingene sine (og ting han låner av andre).

Jeg har nå vært på Intersport og kjøpt ny plate, og jeg tror kameraten var godt fornøyd med det.

Noen hadde reagert på forrige innlegg at jeg ble forbannet da jeg kjørte over brettet. Jeg kan enda ikke forstå at ikke det var en normal reaksjon. Jeg VISTE at det ikke kunne være noe levendes (unge, dyr etc...) som jeg kjørte på/over.

Og da det smalt under bilen, kunne det ha blitt en dyr reperasjon. En skatebrett til en tusen lapp er ingenting mot hva et ødelagt bremsesystem eller noe slikt kunne ha kostet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100688-od-slik-gikk-det-ang-skatebrettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget var at DU kjørte bilen, og plikter derfor (etter mitt syn) å ordne opp i skadene. Om bilen din hadde fått en trøkk til noen lapper, er det jo din egen feil.

Nå har du jo ordnet opp ovenfor kameraten til guttungen din, og da er det jo egentlig ikke noe mer å mase om. Flott :)

Hva du mener sønnen din bør bidra med, er opp til deg selv. Jeg personlig hadde nøyd meg med en preiken, og ikke krevd noe penger av han. Husk, de hjalp deg begge to, og han har antagelig bare glemt seg i alt styret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...