Gjest hardgainer Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg er en 22 år gammel gutt som alltid har vært plaget med at jeg er alt for tynn. Jeg vil nå prøve å regne ut kalori og protein-inntaket mitt, slik at jeg kan øke det, og kombinere med styrketrening. I håp om å legge på meg litt da... Kan noen fortelle meg hvordan man gjør dette, evt. noen gode nettsteder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Heisann. 1 gram karbohydrat gir 4 kalorier. 1 gram protein gir 4 kalorier 1 gram fett gir 9 kalorier Så får du finne ut hvilken energifordeling du vil ha. la oss si du spiser 3000 kalorier om dagen. 50 energiprosent fra karb blir da litt under 400 gram karb (400 ganger 4 = 1600 kalorier) 30 energiprosent protein er ca 1000 kalorier fra protein (1000 delt på fire = 250 gram protein) og til sllutt ca 60 gram fett da Så får du velge matvarer, men bra kvalitet på karb, fett og prot 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.