Gå til innhold

Å regne kalorier og proteiner...

Gjest hardgainer

Anbefalte innlegg

Gjest hardgainer

Jeg er en 22 år gammel gutt som alltid har vært plaget med at jeg er alt for tynn. Jeg vil nå prøve å regne ut kalori og protein-inntaket mitt, slik at jeg kan øke det, og kombinere med styrketrening. I håp om å legge på meg litt da... Kan noen fortelle meg hvordan man gjør dette, evt. noen gode nettsteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guggen

Heisann.

1 gram karbohydrat gir 4 kalorier.

1 gram protein gir 4 kalorier

1 gram fett gir 9 kalorier

Så får du finne ut hvilken energifordeling du vil ha. la oss si du spiser 3000 kalorier om dagen. 50 energiprosent fra karb blir da litt under 400 gram karb (400 ganger 4 = 1600 kalorier) 30 energiprosent protein er ca 1000 kalorier fra protein (1000 delt på fire = 250 gram protein) og til sllutt ca 60 gram fett da

Så får du velge matvarer, men bra kvalitet på karb, fett og prot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...