Gå til innhold

Vil gi meg selv en utfordring!

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei! Jeg er en jente på 18 år som har lyst å prøve en såkalt fasteperiode på en uke..søndag til søndag f eks hvor jeg ikke spiser noenting, bare drikker. Er dette farlig? Gjør ikke dette pga noe slankegreier, vil bare se om jeg klarer det, men vil forsikre meg om det er skadelig? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det tror jeg ikke du skal. Mange ulemper, og kroppen liker det ikke. Snakk med legen din. Etter 3-4 dager vil du nesten helt sikkert bli syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen vits i å gjøre noe sånt av den grunnen der? Finn noe som er en virkelig utfordring, da vel. Og ja, det kan være skadelig. Du kan bli ganske dårlig på kort sikt, men på lengre sikt er det neppe skadelig. -Forutsatt at du følger en oppsatt plan for hvordan du skal spise etter fasten. DET er viktig. Du må vente ganske lenge før du kan spise som normalt igjen. Det er bare tull å gjøre noe sånt uten å vite hva som skjer med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljev

Du kan nok gjennomføre dette om du klarer de tre-fire første dagene. Men regn med: store humørsvingninger, dårlig ånde/kroppslukt, svimmelhet, gusten hud, uroligheter i kroppen, dårlig søvn, kvalme, lite/ingen konsentrasjon... Værsågod!!

Prøv heller tre dager uten animalske produkter, altså ikke kjøtt, fisk, melk, ost osv. Men mye grønnskaker, ev. kun suppe basert på helst biologiske råvarer. Da renser du kroppen, samtidig som du får næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å snakk med noen i en Helsekostforretning. Tidligere fikk man kjøpt ferdige fastepakker med forskjellig drikke når man skulle faste over noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest motisaz

jeg tror at fasting kan være sunt, men en hel uke er veldig lenge. Tror ikke du vil oppleve det så positivt, mest at du blir slapp og uopplagt.

Du burde heller prøve et par dager, eller bare spise frukt en uke, på biblioteket har de helt sikkert bøker hvor det står om slike forskjellige kurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...