Gå til innhold

Skokoladekake krem

Anbefalte innlegg

Gjest karusell

Jeg har så lyst å lage en mørk sjokoladekake med et lag med lys krem i midten, nå har jeg prøvd mange oppskrifter, men finner aldri den rette. Den kremen jeg tenker på er litt sånn smørkremaktig (men litt luftigere), men alså lys sjokoladebrun og nyyyydelig på smak:)

Noen som vet hva jeg snakker om og kanskje har en oppskrift og dele med meg?

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100700-skokoladekake-krem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pindia Pampistiko

Hei!

Ikke akkurat det du spurte om, men jeg kan ikke la være å gi deg denne oppskriften på verdens (etter min og mange andres mening) beste sjokoladekake med sjokoladekrem!! :)

Veldig lett å få til - smaker himmelsk!!!! For å si det mildt...!

Elins beste sjokoladekake

4 dl. sukker

1 dl. kakao

3 dl. hvetemel

3/4 ts. bakepulver

2 ts. vaniljesukker

200 gr. smeltet smør/marg.

4 egg

Sjokoladekrem:

1 dl. kakao

2 dl. melis

3 dl. kremfløte

Bland sammen sukker, kako, hvetemel, bakepulver og vaniljesukker i en bolle. Tilsett avkjølt smeltet smør og ett egg om gangen. Bland godt med mikser, og rør til en tykk og smidig røre.

Ha røren i en godt smurt kakeform (24 cm.), ha gjerne bakepapir i bunnen. Stek kaken ved 175 grader i 40-45 minutter på rist nederst i ovnen. Prøv med en kakenål om den er ferdig stekt (skal være litt tung og "rå", men det skal ikke sitte røre på pinnen). Avkjøl helt før du løsner formen og plasserer kaken på et fat.

Kremen lages ved å blande sammen kakao og melis i en bolle. Pisk fløten til krem. Bland kremen i kakao/melisen litt etter litt mens du rører kraftig. Jo mer du rører, jo fastere blir kremen som skal være slett og tykk. Bre eller sprøyt kremen over den avkjølte kaken.

Kaken holder seg veldig godt hvis den får stå godt tildekket på et kjølig sted.

Håper du vil prøve - tror neppe du vil angre!! :)

God påske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100700-skokoladekake-krem/#findComment-571528
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...