Gjest bebba Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Hva med lammekoteletter, fløtegratinerte poteter, kokt brokkoli, mintgele og selvfølgelig passende rødvin. Gule lys, påskepynt og passende musikk. Hva synes dere???????+ 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Personlig så føler jeg at du henger deg litt for mye opp i dette sauekjøttet ditt. Storfe er tingen! Ellers så mangler du stekte champignoner. Det er digg! Det må for øvrig sies at den oppskriften jeg la ut under her er så enorm, så utrolig bra, at jeg har skrytt av den så mye at jeg til slutt måtte lage mat for noen kompiser, og selv etter alt skrytet mitt av den så var de enige meg meg, og ikke lite imponerte! Så prøv den! Krydder er hemmeligheten. Du kan knapt ha for mye! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Personlig så føler jeg at du henger deg litt for mye opp i dette sauekjøttet ditt. Storfe er tingen! Ellers så mangler du stekte champignoner. Det er digg! Det må for øvrig sies at den oppskriften jeg la ut under her er så enorm, så utrolig bra, at jeg har skrytt av den så mye at jeg til slutt måtte lage mat for noen kompiser, og selv etter alt skrytet mitt av den så var de enige meg meg, og ikke lite imponerte! Så prøv den! Krydder er hemmeligheten. Du kan knapt ha for mye! Har ikke du forstått at jeg har lammekoteletter liggende i fryseren som jeg må få brukt, uansett biff eller ikek. 0 Siter
Zelig Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Bytt ut brokkolien med en gresk salat, mmmmmmm.. Takk for idéen, dette må lages i løpet av påsken! 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Har ikke du forstått at jeg har lammekoteletter liggende i fryseren som jeg må få brukt, uansett biff eller ikek. Åja... Da forstår jeg jo. Jeg har ingen gode råd til den slags, da jeg som sagt ikke er noe glad i sau. 0 Siter
Zelig Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Åja... Da forstår jeg jo. Jeg har ingen gode råd til den slags, da jeg som sagt ikke er noe glad i sau. Ikke av noe slag? Hva med fårikål, lammestek, lammelår...? Du går glipp av store ting. Jeg spiste forresten fårikål i dag, det er det beste jeg vet, tror jeg! 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Ikke av noe slag? Hva med fårikål, lammestek, lammelår...? Du går glipp av store ting. Jeg spiste forresten fårikål i dag, det er det beste jeg vet, tror jeg! Joa, jeg spiser det jo, men jeg er ikke spesielt begeistret for det og ville aldri lagd det selv. Fårikål er spiselig så lenge man spiser det svært skjeldent Jeg er utrolig glad i biff, og skal jeg spise kjøtt så blir det noe storfegreier. 0 Siter
Zelig Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Joa, jeg spiser det jo, men jeg er ikke spesielt begeistret for det og ville aldri lagd det selv. Fårikål er spiselig så lenge man spiser det svært skjeldent Jeg er utrolig glad i biff, og skal jeg spise kjøtt så blir det noe storfegreier. Jeg liker alt veldig godt, egentlig, jeg 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Jeg liker alt veldig godt, egentlig, jeg Jeg spiser det meste jeg også. Ta bort lever og blodpudding, samt Jagermeister som drikke, så dytter jeg vel nedpå alt som er, men hvor godt jeg liker det er en annen sak. I natt har jeg tatt med kald ris, kald kylling og kald champignon i en iskremboks på jobb. Det er utrolig godt. Jeg tror faktisk jeg liker kylling bedre kaldt enn varmt, og det kan vel nesten sies om ris også 0 Siter
Zelig Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Jeg spiser det meste jeg også. Ta bort lever og blodpudding, samt Jagermeister som drikke, så dytter jeg vel nedpå alt som er, men hvor godt jeg liker det er en annen sak. I natt har jeg tatt med kald ris, kald kylling og kald champignon i en iskremboks på jobb. Det er utrolig godt. Jeg tror faktisk jeg liker kylling bedre kaldt enn varmt, og det kan vel nesten sies om ris også Det hørtes veldig godt ut!! Er ekstremt sulten for tiden. Har som sagt spist fårikål i dag (helt alene) og kunne sant og si tenkt meg en full middag til. Men jeg får vel ta meg en brødskive med leverpostei. Tra-lala Ta forresten vekk all innmat på listen min også. Blæh.. Jaja, spiser jo leverpostei, da. Men ikke lever! 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Det hørtes veldig godt ut!! Er ekstremt sulten for tiden. Har som sagt spist fårikål i dag (helt alene) og kunne sant og si tenkt meg en full middag til. Men jeg får vel ta meg en brødskive med leverpostei. Tra-lala Ta forresten vekk all innmat på listen min også. Blæh.. Jaja, spiser jo leverpostei, da. Men ikke lever! Ja, leverpostei spiser ikke jeg heller. Og når jeg tenker over det så er jeg ikke overbegeistret for hvalbiff heller. Innvoller er en uting, og det kan jeg ikke fatte at noen spiser... Men det trikset jeg nå har kjørt på jobb i går og i dag, med denne kyllingretten, er svært bra mat! Sunt også 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Det hørtes veldig godt ut!! Er ekstremt sulten for tiden. Har som sagt spist fårikål i dag (helt alene) og kunne sant og si tenkt meg en full middag til. Men jeg får vel ta meg en brødskive med leverpostei. Tra-lala Ta forresten vekk all innmat på listen min også. Blæh.. Jaja, spiser jo leverpostei, da. Men ikke lever! Den kom feil ut. Jeg spiser leverpostei! 0 Siter
Zelig Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Ja, leverpostei spiser ikke jeg heller. Og når jeg tenker over det så er jeg ikke overbegeistret for hvalbiff heller. Innvoller er en uting, og det kan jeg ikke fatte at noen spiser... Men det trikset jeg nå har kjørt på jobb i går og i dag, med denne kyllingretten, er svært bra mat! Sunt også Hvalbiff har jeg ikke spist siden jeg var liten, men jeg husker det som ganske godt. Litt sånn sterk smak, må være godt stekt og krydret. Sikkert sunt kjøtt. Men det beste kjøttet er vel reinsdyrstek? Liker finnbiff og jeg. Jeg MÅ ha mer mat snart...! Har faktisk finnbiff liggende..hmm.. Tror kanskje jeg begynner å legge på meg snart 0 Siter
molli Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Ikke LAM! Jeg liker ikke lam eller fårekjøtt, det har noe beskt over seg. Nei, da er det ti ganger bedre med en rød oksebiff! :-) Ellers var alt det andre du nevnte smaskens :-) 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Hvalbiff har jeg ikke spist siden jeg var liten, men jeg husker det som ganske godt. Litt sånn sterk smak, må være godt stekt og krydret. Sikkert sunt kjøtt. Men det beste kjøttet er vel reinsdyrstek? Liker finnbiff og jeg. Jeg MÅ ha mer mat snart...! Har faktisk finnbiff liggende..hmm.. Tror kanskje jeg begynner å legge på meg snart Jeg rådyr er veldig godt, og reinsdyr er helt ok men jeg mener å huske at det har en eller annen ettersmak. Mange år siden jeg har spist det, men det gjelder også hvalbiff. Mener bare å huske fra jeg var barn at jeg ikke likte det. Og melk... Det liker jeg faktisk ikke. Er av en eller annen grunn veldig skeptisk til ting som kommer ut av jur. Det eneste jeg bruker er skummet melk til proteiner og skummet kulturmelk til korn om morran. Jeg spiste for 30 minutter siden men snakker vi mer om det her så blir jeg sulten lenge før tiden. Det merker jeg og sjokoladeautomaten er litt for nære... 0 Siter
Zelig Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Jeg rådyr er veldig godt, og reinsdyr er helt ok men jeg mener å huske at det har en eller annen ettersmak. Mange år siden jeg har spist det, men det gjelder også hvalbiff. Mener bare å huske fra jeg var barn at jeg ikke likte det. Og melk... Det liker jeg faktisk ikke. Er av en eller annen grunn veldig skeptisk til ting som kommer ut av jur. Det eneste jeg bruker er skummet melk til proteiner og skummet kulturmelk til korn om morran. Jeg spiste for 30 minutter siden men snakker vi mer om det her så blir jeg sulten lenge før tiden. Det merker jeg og sjokoladeautomaten er litt for nære... Ja, det var jo rådyrstek jeg mente egentlig Jeg drikker heller ikke melk -Men etter at jeg ble gravid har jeg fått skikkelig lyst på oboy, men når jeg drikker det så får jeg så vondt i magen at jeg tror jeg har blitt laktose-intolerant fordi det er så mange år siden jeg har drukket melk. Men jeg må likevel ha oboy jevnlig nå om dagen. Svært glass med 3-4 spiseskjeer oboy oppi.. wow, det er godt! Noe annet som er godt: blodappelsiner! Kjøpte idag, og de var fantastisk gode. Nå skal jeg snart ta meg noe mat, gitt... og se på påskekrimmen 0 Siter
SierDuDet Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Ja, det var jo rådyrstek jeg mente egentlig Jeg drikker heller ikke melk -Men etter at jeg ble gravid har jeg fått skikkelig lyst på oboy, men når jeg drikker det så får jeg så vondt i magen at jeg tror jeg har blitt laktose-intolerant fordi det er så mange år siden jeg har drukket melk. Men jeg må likevel ha oboy jevnlig nå om dagen. Svært glass med 3-4 spiseskjeer oboy oppi.. wow, det er godt! Noe annet som er godt: blodappelsiner! Kjøpte idag, og de var fantastisk gode. Nå skal jeg snart ta meg noe mat, gitt... og se på påskekrimmen Appelsiner er godt! Problemet med dem er at jeg hater å få steiner i munnen. Faktisk hater jeg å få bein og alt mulig annet som ikke skal inn i munnen, når jeg spiser. Jeg er veldig glad i fisk, men beina gjør så jeg spiser det sjeldent. Jeg synes det er utrolig ekkelt å få bein, blandet med fisk, tomater, poteter og grønnsaker, inn i munnen. Uff... Jeg er er visst litt fin på det Jeg har for øvrig lest at den påskekrimmen som begynner på NRK til onsdag er veldig bra! 0 Siter
Zelig Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 Appelsiner er godt! Problemet med dem er at jeg hater å få steiner i munnen. Faktisk hater jeg å få bein og alt mulig annet som ikke skal inn i munnen, når jeg spiser. Jeg er veldig glad i fisk, men beina gjør så jeg spiser det sjeldent. Jeg synes det er utrolig ekkelt å få bein, blandet med fisk, tomater, poteter og grønnsaker, inn i munnen. Uff... Jeg er er visst litt fin på det Jeg har for øvrig lest at den påskekrimmen som begynner på NRK til onsdag er veldig bra! Men det er sjelden steiner i appelsinene lenger -helt sant! Sikkert genmanipulerte men, det gjør jo ingenting. Tror jeg. Samme med fisk, du kjøper laksekotelett eller filet e.l. -ingen ben! Samme om det er laks eller torsk eller sei, det er bare ørreten det er litt ben i. Hadde ikke holdt ut å spise fisk ellers. Brekker meg om jeg får noe som ikke skal med, inn i munnen. Så der løste du det problemet.. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 13. april 2003 Skrevet 13. april 2003 Men det er sjelden steiner i appelsinene lenger -helt sant! Sikkert genmanipulerte men, det gjør jo ingenting. Tror jeg. Samme med fisk, du kjøper laksekotelett eller filet e.l. -ingen ben! Samme om det er laks eller torsk eller sei, det er bare ørreten det er litt ben i. Hadde ikke holdt ut å spise fisk ellers. Brekker meg om jeg får noe som ikke skal med, inn i munnen. Så der løste du det problemet.. Det var vi enige, gitt! Men problemet er at man ofte får bein i disse fileene også, og da blir det desto enda mer motbydelig siden man ikke er forberedt på det. Eventuelt er det fiskehandleren i Asker som er dårlig til å rense fisken før han selger den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.