Gå til innhold

Lage en god middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vi enige, gitt! :)

Men problemet er at man ofte får bein i disse fileene også, og da blir det desto enda mer motbydelig siden man ikke er forberedt på det.

Eventuelt er det fiskehandleren i Asker som er dårlig til å rense fisken før han selger den.

Åja.. Nei da har jeg ikke noe bra forslag. Jeg har ikke fersk fisk så ofte, dessverre, det er jo best. Elsker lettsaltet torsk som jeg kjøper frossent i pose, og den er det sjeldent ben i. Eventuelt ett eller to man lett tar ut. Laksekoteletter har jeg aldri fått ben i, tror jeg, hverken fersk eller forssent.

Skrevet

Åja.. Nei da har jeg ikke noe bra forslag. Jeg har ikke fersk fisk så ofte, dessverre, det er jo best. Elsker lettsaltet torsk som jeg kjøper frossent i pose, og den er det sjeldent ben i. Eventuelt ett eller to man lett tar ut. Laksekoteletter har jeg aldri fått ben i, tror jeg, hverken fersk eller forssent.

Jeg liker best fisk man fisker sjæl, men da har man dessverre dette beinproblemet igjen.

Vi får glede oss til den dagen de finner opp en genmanipulert fisk uten bein :)

Skrevet

Jeg liker best fisk man fisker sjæl, men da har man dessverre dette beinproblemet igjen.

Vi får glede oss til den dagen de finner opp en genmanipulert fisk uten bein :)

Hehe, ja, jeg spiser jo alt om dagen :)

Skrevet

Hehe, ja, jeg spiser jo alt om dagen :)

Folk i din situasjon gjør ofte det! :)

Jeg var på resturant med en del venner en gang, deriblant en venninne som på det tidspunktet var gravid, og tror du ikke kjerringa bestilte to hovedretter? Hun spiste for to, må vite!

Skrevet

Folk i din situasjon gjør ofte det! :)

Jeg var på resturant med en del venner en gang, deriblant en venninne som på det tidspunktet var gravid, og tror du ikke kjerringa bestilte to hovedretter? Hun spiste for to, må vite!

Ja, noen tar det kanskje litt bokstavelig. Foreløpig gir jeg bare etter, så får jeg se hvordan det går. Skal spise straks igjen.. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke av noe slag? Hva med fårikål, lammestek, lammelår...? Du går glipp av store ting. Jeg spiste forresten fårikål i dag, det er det beste jeg vet, tror jeg!

Sau/lam skal være _kokt_/dampa. Det smaker æsj og fy når det er stekt.

Skrevet

Sau/lam skal være _kokt_/dampa. Det smaker æsj og fy når det er stekt.

Jammen, f.eks lammelår inni ovnen kan vel ingen synes er vondt?? Gjerne marinert, og surret inn med hvitløk og rosmarin m.m.. Det er jo så godt! Fåresmaken kommer tydeligere frem når det kokes synes jeg, men jeg liker fårikål også, jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...