Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å slå seg fram som musikker i dag er jo uansett umulig dersom du ikke er blond, har store pupper, helst er en 19 år gammel jomfru som kan gjøre tenåringsgutta kåte, eventuelt en fotomodellgutt på 25, med sleskt utseende og fløtepusstemme, og felles for både gutter og jenter er at du må ha noen MTV lignende slyngler som lager musikken for deg, sånn som de vil ha den og uten et snev av orginalitet.

Musikken i dag lages for 14 åringer uten kritisk sans, og man skal være jævla heldig om man slår igjennom dersom man ikke følger denne MTV malen.

Tragisk, men da blir det til at man hører på eldre musikk, den gangen folk var orginale, man kunne få platekontrakt selv om man så ut som en MeatLoaf, hadde sjokkerende store lepper eller vom.

Bra musikk døde for mange år siden, selv om det selvsagt fortsatt finnes enkelte talenter. Det går bare år mellom hver gang man ser dem.

Dagens musikk vil ingen huske om 20 år, sannsynligvis heller ikke om 10 år.

Stones, Beatles, Pink Floyd, Dylan, Black Sabbath, selv Sex Pistols og andre gamle revolusjonerende band vil aldri dø, men forbli klassikere.

Det skriver jeg under på.

Fortsetter under...

Det er i grunn sløvt ja! (godt du sier det selv)

"Den gemene hop liker jo generelt ikke bra musikk."

Vel, da regner jeg med at du sikter til listepop og den slags.. Men jeg synes da spredningen er større enn som så for tiden. Mulig jeg hadde syntes noe annet om jeg hadde laget musikk..:-)

Men seriøst, det går bare ikke ann å sitte på et talent og ikke gjøre noe med det!

mener

Jo, det går visst an. Jeg kommer til å bli en sånn fyr som sitter og sier "Jeg kunne ha blitt... Hvis bare..." når jeg blir gammal:-/

Eller, jeg har jo ei låt som idol-Guro kunne fått... Dette er nok et vendepunkt!:-)

Gjest Dubreuilh

Å slå seg fram som musikker i dag er jo uansett umulig dersom du ikke er blond, har store pupper, helst er en 19 år gammel jomfru som kan gjøre tenåringsgutta kåte, eventuelt en fotomodellgutt på 25, med sleskt utseende og fløtepusstemme, og felles for både gutter og jenter er at du må ha noen MTV lignende slyngler som lager musikken for deg, sånn som de vil ha den og uten et snev av orginalitet.

Musikken i dag lages for 14 åringer uten kritisk sans, og man skal være jævla heldig om man slår igjennom dersom man ikke følger denne MTV malen.

Tragisk, men da blir det til at man hører på eldre musikk, den gangen folk var orginale, man kunne få platekontrakt selv om man så ut som en MeatLoaf, hadde sjokkerende store lepper eller vom.

Bra musikk døde for mange år siden, selv om det selvsagt fortsatt finnes enkelte talenter. Det går bare år mellom hver gang man ser dem.

Dagens musikk vil ingen huske om 20 år, sannsynligvis heller ikke om 10 år.

Stones, Beatles, Pink Floyd, Dylan, Black Sabbath, selv Sex Pistols og andre gamle revolusjonerende band vil aldri dø, men forbli klassikere.

Delvis enig. Backstreet Boys, A1, Maria Arredondo og Britney Spears vil få huske.

Derimot vil mange huske Radiohead, REM, ehmm.. Radiohead og REM.

Gjest bare et gjennomsnitt

Jo, det går visst an. Jeg kommer til å bli en sånn fyr som sitter og sier "Jeg kunne ha blitt... Hvis bare..." når jeg blir gammal:-/

Eller, jeg har jo ei låt som idol-Guro kunne fått... Dette er nok et vendepunkt!:-)

Det der med "jeg er EGENTLIG et misforstått geni" som du nærmest sier, - det er typisk for folk som ikke våger å prøve seg, fordi de innerst inne er redd for å mislykkes. For hvis de virkelig prøver , og det viser seg at de ikke er geni likevel, - hva skal de da tro på??

Nei ta deg heller noen timer hos psykolog. Jeg mener det. Kanskje du vil få hjelp til å ENTEN sette igang, eller å slutte å gå rundt med tanker om at du er et geni.

Delvis enig. Backstreet Boys, A1, Maria Arredondo og Britney Spears vil få huske.

Derimot vil mange huske Radiohead, REM, ehmm.. Radiohead og REM.

Radiohead vil vi huske, i hvert fall deres første album. De ødelegger seg selv dersom de fortsetter i stilen de nå har holdt på med etter ok computer.

REM... Tja... Mitt inntrykk er vel at de allerede begynner å fade litt, men de har noen gode album.

"Mozart lagde musikk for Gud. Når vi lager musikk er det for å få fitte."

Annonse

tigertrollet

Hehe, synes jeg ser deg om 30 år der du sitter på puben og forteller om hvor nærme du var og hvor berømt du kunne ha vært. Og så forsvarer du prinsippene dine opp og i mente..:-)

Hva slags låt skulle du ha gitt til Guro da? Litt merkelig for hun ser da jaffal ut som en skoleflink, yndig jente med stemme som glir rett inn i det pengepregede popsjiktet som du nettopp ikke liker... *s*

Det der med "jeg er EGENTLIG et misforstått geni" som du nærmest sier, - det er typisk for folk som ikke våger å prøve seg, fordi de innerst inne er redd for å mislykkes. For hvis de virkelig prøver , og det viser seg at de ikke er geni likevel, - hva skal de da tro på??

Nei ta deg heller noen timer hos psykolog. Jeg mener det. Kanskje du vil få hjelp til å ENTEN sette igang, eller å slutte å gå rundt med tanker om at du er et geni.

Du må også i framtiden huske på å tolke alt du leser her på dol bokstavelig!

Sier noen at de er et geni, så mener de det. Sier noen at de har 30 cm pikk, så har de det. Sier jeg at jeg er så ubeskrivelig deilig at både jenter og gutter sloss om meg, så mener jeg det.

Bare til informasjon.

Gjest Dubreuilh

Radiohead vil vi huske, i hvert fall deres første album. De ødelegger seg selv dersom de fortsetter i stilen de nå har holdt på med etter ok computer.

REM... Tja... Mitt inntrykk er vel at de allerede begynner å fade litt, men de har noen gode album.

"Mozart lagde musikk for Gud. Når vi lager musikk er det for å få fitte."

Jeppers. Radioheads gitarbaserte låter er best.

Og REMs kurve går nedover. Men uansett har de begge plassert seg godt oppe i rockehistoriens innbudne leksikon.

Jeppers. Radioheads gitarbaserte låter er best.

Og REMs kurve går nedover. Men uansett har de begge plassert seg godt oppe i rockehistoriens innbudne leksikon.

Jeg håper det, men er stygt redd for at Radiohead har driti seg ut såpass mye at deres gode album blir å regne som tilfeldigheter.

REM var gode for 10 år siden, men de har likevel lite å stille opp med mot gode, gamle klassikere.

Jo, men du klarte det mye bedre enn en østlending hadde klart det:-)

Kurt i Idol sang den sangen nydelig!

Jeg har enda ikke fått hørt Kurt på tv, for jeg har ikke TV2, og har aldri sett Idol... Har tydeligvis gått glipp av noe stort!

Takk for skussmålet, forresten ;) Bra at trøndere kan være dugelige til noe, selv om de bor nord for Sinsenkrysset også! Hehe...

tigertrollet

Jeg har enda ikke fått hørt Kurt på tv, for jeg har ikke TV2, og har aldri sett Idol... Har tydeligvis gått glipp av noe stort!

Takk for skussmålet, forresten ;) Bra at trøndere kan være dugelige til noe, selv om de bor nord for Sinsenkrysset også! Hehe...

Vel, jeg kommer lenger nordfra selv, så jeg synes trøndere er ålreite folk:) Har t.o.m. bodd i trøndelag en periode:)

Annonse

*flire*

Joa, det er noen ordentlige, moralske og hyggelige sånn innimellom, selv der oppe:)

Bodde på Heimdal og Sjetnemarka noen måneder.

Hehe...

Jeg bor på motsatt side av byen jeg. Passe sentralt både til byen og flyplassen, landlig, nært stranda og marka, godt fritidstilbud, og veldig bra musikk- og kulturskole for barn og ungdom :)

Her er det bra å bo :)

tigertrollet

Hehe...

Jeg bor på motsatt side av byen jeg. Passe sentralt både til byen og flyplassen, landlig, nært stranda og marka, godt fritidstilbud, og veldig bra musikk- og kulturskole for barn og ungdom :)

Her er det bra å bo :)

Høres kjempefint ut:)

Var en del i marka når jeg bodde der -nydelig turterreng har dere:)

Høres kjempefint ut:)

Var en del i marka når jeg bodde der -nydelig turterreng har dere:)

Det er flott her ja! Var i marka i går, grillet litt og tente bål da vi var ferdige å grille. Det var ordentlig trivelig :) Deilig å slippe å kjøre mange mil for å komme litt utenfor allfarvei, her er det kort vei til det meste :)

Hehe, synes jeg ser deg om 30 år der du sitter på puben og forteller om hvor nærme du var og hvor berømt du kunne ha vært. Og så forsvarer du prinsippene dine opp og i mente..:-)

Hva slags låt skulle du ha gitt til Guro da? Litt merkelig for hun ser da jaffal ut som en skoleflink, yndig jente med stemme som glir rett inn i det pengepregede popsjiktet som du nettopp ikke liker... *s*

Det er jo litt av det siste der som er påoenget mitt. Jeg KAN lage sånne låter hvis jeg vil. På hitlistene ligger det til enhver tid musikk som er veldig banal og enkel. Ikke vanskelig å lage sånt. Utfordringa ligger i å gjøre det enkelt og genialt. DET er ikke lett. Men jeg har noen låter som fyller kriteriene;-) Og en av dem kunne for eksempel unge frøken Dugstad ha fått.

Ellers er jeg mest tilhenger av å gjøre det komplisert, pompøst, psykedelisk, enkelt og genialt. Også skulle jeg gjerne ha gjort det med Demi Moore, men det prosjektet er vel heller tvilsomt.

tigertrollet

Det er jo litt av det siste der som er påoenget mitt. Jeg KAN lage sånne låter hvis jeg vil. På hitlistene ligger det til enhver tid musikk som er veldig banal og enkel. Ikke vanskelig å lage sånt. Utfordringa ligger i å gjøre det enkelt og genialt. DET er ikke lett. Men jeg har noen låter som fyller kriteriene;-) Og en av dem kunne for eksempel unge frøken Dugstad ha fått.

Ellers er jeg mest tilhenger av å gjøre det komplisert, pompøst, psykedelisk, enkelt og genialt. Også skulle jeg gjerne ha gjort det med Demi Moore, men det prosjektet er vel heller tvilsomt.

Da får du se å få ut fingern og gjøre noe med det;-)

"Også skulle jeg gjerne ha gjort det med Demi Moore, men det prosjektet er vel heller tvilsomt. "

Her snakker vi vel mer om genial og komplisert puling -ikke musikk. Men hvis hun ikke er bedre til det enn å synge, så kunne det blitt temmelig enkelt og banalt antakelig;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...