Gå til innhold

Indre skjelvinger


Kizza1365380506

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Jeg har de siste 2-3 månedene vært plaget med en slags indre skjelving. Noen dager er ganske OK mens andre slår meg totalt ut. På de dagene som er dårlige blir jeg faktisk verre etter en hvil. Jeg blir også verre om jeg har avtaler, dvs om noen "krever" noe av meg. Da blir jeg også helt apatisk.

Jeg har lavt stoffskifte men får medisin for det. Legen min sier jeg er deprimert men jeg føler meg ikke sånn. Han har nå satt meg på cipramil og jeg er sykemeldt. Nå lurer jeg på om det er noe annet som feiler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke feil dose medisin for stoffskiftet da?

Psykiske vansker er vanlig ved feil i stoffskiftet forøvrig.

Begynte skjelvingene etter start med Cipramil kan de være en bivirkning av disse.

Mener de virkelige skjelvninger, at noe fysisk vibrerer eller skjelver inni deg, eller mener du det vi kaller indre uro? En vond følelse som murrer og gnager inni deg og aldri gir deg fred. Mange lever med dette som innen psykiatrien kalles indre uro lenge uten å kunne sette ord på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du har ikke feil dose medisin for stoffskiftet da?

Psykiske vansker er vanlig ved feil i stoffskiftet forøvrig.

Begynte skjelvingene etter start med Cipramil kan de være en bivirkning av disse.

Mener de virkelige skjelvninger, at noe fysisk vibrerer eller skjelver inni deg, eller mener du det vi kaller indre uro? En vond følelse som murrer og gnager inni deg og aldri gir deg fred. Mange lever med dette som innen psykiatrien kalles indre uro lenge uten å kunne sette ord på det.

Jeg fikk cipramil av legen fordi jeg hadde disse skjelvingene og fordi jeg har hatt depresjoner på denne tiden før. Det er ikke en indre uro, men jeg skjelver og har litt problemer med balansen. Det blir også forsterket etter at jeg har anstrengt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk cipramil av legen fordi jeg hadde disse skjelvingene og fordi jeg har hatt depresjoner på denne tiden før. Det er ikke en indre uro, men jeg skjelver og har litt problemer med balansen. Det blir også forsterket etter at jeg har anstrengt meg.

Kanskje du skulle få en henvisning til en nevrolog. Ikke at jeg tror noe er galt men hvis du har problemer med balansen så virker det ikke som nerver synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Kanskje du skulle få en henvisning til en nevrolog. Ikke at jeg tror noe er galt men hvis du har problemer med balansen så virker det ikke som nerver synes jeg.

Nei jeg føler det ikke at det er nervøst heller. Takk for tipset forresten. Jobbet i hagen forleden dag og viste ingenting før jeg lå langflat. Har også problemer med høyre arm. Hånden og spesielt lillefing og ringfin prikker og visner liksom vekk i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg føler det ikke at det er nervøst heller. Takk for tipset forresten. Jobbet i hagen forleden dag og viste ingenting før jeg lå langflat. Har også problemer med høyre arm. Hånden og spesielt lillefing og ringfin prikker og visner liksom vekk i perioder.

Jeg synes du skulle ta en MR av hode og ryggen. Det er ikke noe å tenke lenge på, det er lang ventetid hvis du ikke går til en privat nevrolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

litt skjelving, særlig sitring i bena kan være en bivirkning a Cipramil. prøv å finnut om skjelvingene kom samtidi med oppstart av medisinen. legen kan sjekke med en blodprøve ( sendes f.eks. tilpsykofarmakologisk institutt, Vindern, for å se om mengden Cipramil i blodet er ruktig. Sitringer i kroppen kan også komme av litt for høyt stoffskifte. Dette kan også sjekkes med en blodprøve ( T4-verdien bør ikke være særlig over 20, og TSH ikke under ca.0.5). Skjelvinger i kroppen kan en sjelden gang skyldes for lite vitaminer, prøv en periode å ta en multivitamin-tablett. Angst kan også gi skelvinger, da bør Cipramiletterhvert hjelpe 8 e. ca. 3-4 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

litt skjelving, særlig sitring i bena kan være en bivirkning a Cipramil. prøv å finnut om skjelvingene kom samtidi med oppstart av medisinen. legen kan sjekke med en blodprøve ( sendes f.eks. tilpsykofarmakologisk institutt, Vindern, for å se om mengden Cipramil i blodet er ruktig. Sitringer i kroppen kan også komme av litt for høyt stoffskifte. Dette kan også sjekkes med en blodprøve ( T4-verdien bør ikke være særlig over 20, og TSH ikke under ca.0.5). Skjelvinger i kroppen kan en sjelden gang skyldes for lite vitaminer, prøv en periode å ta en multivitamin-tablett. Angst kan også gi skelvinger, da bør Cipramiletterhvert hjelpe 8 e. ca. 3-4 uker).

Disse skjelvingene mine er ganske kraftige, føles som om hele sengen rister (vel litt overdrevet da). De har avtatt litt nå får de bare i perioder og dersom eg skal ut å handle osv. Har tatt cipramil i 3 uker så det kan hende det er angst ja.

Tusen takk for hjelpen, har fått legetime 28. april men nå kan jeg iallefall roe meg ned til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...