Gå til innhold

Har fått Gynekomasti.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstørrede bryster (Gynekomasti) Det er utrolig skjemmende. Årsaken kan være bruk av Tostran  som inneholder testosteron. Det måtte jeg ta for at jeg fjernet en testikkel. Nå viser det seg at brystene har vokst og det plager meg voldsomt. Å operere koster 65000,- Noe jeg ikke har råd til. Så hva gjør jeg nå? Jeg er bare fortvilet. 

Anonymkode: 1a22d...06c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har forstørrede bryster (Gynekomasti) Det er utrolig skjemmende. Årsaken kan være bruk av Tostran  som inneholder testosteron. Det måtte jeg ta for at jeg fjernet en testikkel. Nå viser det seg at brystene har vokst og det plager meg voldsomt. Å operere koster 65000,- Noe jeg ikke har råd til. Så hva gjør jeg nå? Jeg er bare fortvilet. 

Dette må da være noe du kan få dekket? Har du snakket med fastlegen din?

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Dette må da være noe du kan få dekket? Har du snakket med fastlegen din?

Det offentlige  tar det ikke, da det ikke er en sykdom.  Privat koster det 65000. Det er kosmetisk og det dekker ikke det offentlige  helsevesen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det offentlige  tar det ikke, da det ikke er en sykdom.  Privat koster det 65000. Det er kosmetisk og det dekker ikke det offentlige  helsevesen.

Har du prøvd å få hjelp i det offentlige? Kan ikke forstå annet enn at dette er noe som burde bli vurdert, særlig fordi det har oppstått som følge av et kirurgisk inngrep og påfølgende medisinering. Hormonverdiene dine bør sjekkes, både testosteron, østrogen osv, kan det være et annet preparat du heller bør gå på? Jeg ville tatt kontakt med fastlegen og om han ikke er sikker på dette bør han henvise deg til en endokrinolog. Disse kan også henvise deg til plastisk kirurgisk avdeling for vurdering. 

Anonymkode: cef2a...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis det blir ille, så kan det gå utover psyken og da kan det vel være at det offentlige dekker det? Jeg ville undersøkt mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du prøvd å få henvisning og blitt vurdert for dette? Det er ingen automatikk i at det offentlige ikke dekker kosmetiske operasjoner, særlig når det medfører stor belastning. Gynekomasti har faktisk egne kriterier i prioriteringsveilederen for plastikkirurgi, så det er absolutt verdt å be om en henvisning dersom det ikke allerede er gjort. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/plastikkirurgi/tilstander-for-plastikkirurgi/gynecomasti#gynecomasti-veiledende-frist-52-uker

Anonymkode: d342a...785

Skrevet

Hvor lenge har du hatt det? Jeg får det periodevis, fettvevet går ikke bort men den kjertelen vokser og så forsvinner den igjen. Så i perioder har jeg vondt i brystet å det er vondt å sove på siden, så går det over, kommer tilbake, går over kommer tilbake osv. Legen min sa det er normalt med litt gyno noe jeg tror han sa bare fordi han mener jeg ikke burde gjøre noe med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...