Gå til innhold

Dyrt å bo på Østerås/Eikeli?

Anbefalte innlegg

Gjest på flyttetanker
Skrevet

Hva omtrent må man betale for en 4-roms leilighet i dette området mon tro?

Er det mye billigere å bo i Asker (som er vårt andre alternativ)?

Gjest jippiii
Skrevet

En ting: Østerås/Eikeli er et av Bærums mest snobbete områder. Asker er mye hyggeligere. Bor selv på eikeli. Av og til et rent helvete

Skrevet

En ting: Østerås/Eikeli er et av Bærums mest snobbete områder. Asker er mye hyggeligere. Bor selv på eikeli. Av og til et rent helvete

Du må til Lier / Røyken for å komme rimligere ut av det.

Eikeli er snobb 3. etter Snarøya 2. (Snarøen) og Strømtangen 1.

Gjest på flyttetanker
Skrevet

Jøss, det var bra du sa. Men på hvilke måter er de snobbete? (eksempler). Er det forresten mange innflyttere der, eller er det en klan av folk som har bodd der i alle år?

Vi vil gjerne bo nær en steinerskole pga barna, skjønner du. (vi er ikke snobber av den grunn, tvert om!) Men alternativet, som er området rundt Nesbru i Asker, liker vi ikke så godt... Og så vil vi gjerne bo nær skog og mark, for det har vi begge vokst opp med.

Skrevet

Jøss, det var bra du sa. Men på hvilke måter er de snobbete? (eksempler). Er det forresten mange innflyttere der, eller er det en klan av folk som har bodd der i alle år?

Vi vil gjerne bo nær en steinerskole pga barna, skjønner du. (vi er ikke snobber av den grunn, tvert om!) Men alternativet, som er området rundt Nesbru i Asker, liker vi ikke så godt... Og så vil vi gjerne bo nær skog og mark, for det har vi begge vokst opp med.

Nesbru er normalt strøk bare du holder deg unna Nesøya. Asker er lillebroren til Bærum og fullt så fint:-)) hehe

Stedet er Norstrand i Oslo eller aller helst Ormøya.

Ska du ha det billig er Slemmestad stedet. Asker har Steinerskole.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Neste hele østøandrøklet er jo snobbete, flytt til nord- norge

Gjest på flyttetanker
Skrevet

Nesbru er normalt strøk bare du holder deg unna Nesøya. Asker er lillebroren til Bærum og fullt så fint:-)) hehe

Stedet er Norstrand i Oslo eller aller helst Ormøya.

Ska du ha det billig er Slemmestad stedet. Asker har Steinerskole.

Steinerskolen i Asker ligger på Nesbru og i området rundt der liker jeg meg ikke så godt. Har jo ikke lyst til at ungene skal ha altfor lang skolevei heller. Det var derfor vi lurte på det med Østerås/Eiksmarka/Hosle.

Nordstrand? Det er vel snobbeområde til tusen?! Er ikke Eikmarka bedre da?

Skrevet

Steinerskolen i Asker ligger på Nesbru og i området rundt der liker jeg meg ikke så godt. Har jo ikke lyst til at ungene skal ha altfor lang skolevei heller. Det var derfor vi lurte på det med Østerås/Eiksmarka/Hosle.

Nordstrand? Det er vel snobbeområde til tusen?! Er ikke Eikmarka bedre da?

Eiksmarka er et gammelt nedslitt borgskap som er ønødvendig dyrt i forhold til kvalitet. Mye eldre eiesyke gamle mennesker. De stort sett styrer huseierforeninger med mere. Men pytt, sentralt, stor muligheter hvis du er engasjert.

Gjest jippiii
Skrevet

Klær, oppførsel, holdninger, alt. Jeg er født og oppvokst her, så jeg er vant til det, men jeg vet at nyflyttere reagerer (med mindre de er av typen som skal markere seg og derfor ønsker å flytte til et "Status sted"). Jeg har ikke greie på steinerskolen, men det må da finnes andre steder enn midt i snobbereiret her. En annen ting er at det å gå på skole sammen med barna til snobbeklanen også kan være en påkjenning for barna dersom dere ikke velger å skjemme dem bort med alt mulig ufornuftig dritt (som f. eks. miss60 i str. 7 år...)

Håper ikke jeg støter noen her nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...