Gå til innhold

Jeg har bakt gulrotkate!:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt er større i USA, men de problemene som starter der kommer også hit bare mye senere.

Men at fedme er et stort problem der borte har fint lite å gjøre med at resten av USA er større enn Norge og andre land.

Fedme som følge av galt kosthold er tross alt et resultat av den enkeltes persons dumhet. Selv ikke i USA vet man så lite om hvordan kroppen fungerer at man ikke vet bedre enn å dytte i seg junk food til alle døgnets tider.

Gulrotkake er kjempegodt, men det må være hjemmelaget med oste/smør glasur og ikke så 1-2-3-gørr.

Stort sett alle kaker må være hjemmelaget for å være gode. Kanskje med unntak av diverse Marsipankaker kjøpt hos en konditor. Kaker på Rimi er stort sett søppel.

Gjest Nei men..........................

Men at fedme er et stort problem der borte har fint lite å gjøre med at resten av USA er større enn Norge og andre land.

Fedme som følge av galt kosthold er tross alt et resultat av den enkeltes persons dumhet. Selv ikke i USA vet man så lite om hvordan kroppen fungerer at man ikke vet bedre enn å dytte i seg junk food til alle døgnets tider.

Det er faktisk tilfellet at mange i USA er så fattige og dårlig opplyste at de vet ikke hvor farlig maten er. Det er også mange som ikke vet at Fedal alkoholic syndrom kommer av at moren drikker alkohol under svangerskapet. Skillet er stort i USA og mangel på utdannelse er stor.

Det er faktisk tilfellet at mange i USA er så fattige og dårlig opplyste at de vet ikke hvor farlig maten er. Det er også mange som ikke vet at Fedal alkoholic syndrom kommer av at moren drikker alkohol under svangerskapet. Skillet er stort i USA og mangel på utdannelse er stor.

Vel, nå er det ikke bare de fattige der nede som er feite.

Men jeg sa "som følge av kosthold". Dersom det er som følge av sykdom, så er det selvsagt noe annet.

Annonse

Hvorfor er det noe annet?????

Fordi man da ikke kan noe for det.

Man kan ikke noe for at man blir født med stoffskifteproblemer.

Man kan noe for at man dytter i seg McDonalds mat hver jævla dag.

Man kan også noe for at man fucker opp stoffskiftet sitt pga dårlige matvaner.

Man kan ikke noe for sykdom som ligger utenfor det enkeltes individets makt.

Fordi man da ikke kan noe for det.

Man kan ikke noe for at man blir født med stoffskifteproblemer.

Man kan noe for at man dytter i seg McDonalds mat hver jævla dag.

Man kan også noe for at man fucker opp stoffskiftet sitt pga dårlige matvaner.

Man kan ikke noe for sykdom som ligger utenfor det enkeltes individets makt.

Men hvis dårlig kosthold går på uvitenhet??

Det skal godt gjøres å være så uvitende at man ikke vet at junk food er søppel for kroppen.

Vet man ikke det så kan man selvsagt ikke noe for det, men det skal litt til for ikke å vite det.

Det er riktig mange i USA som ikke har forståelsen for den sammenhengen.

Godt mulig, men leser man aviser og går på skolen, noe jeg går ut fra at de fleste gjør, så bør man vite bedre og har selv mye av skylden for at man ikke vet bedre.

Det er mange som ikke leser aviser, og også mange som enten ikke går på skole eller ikke får med seg det som foregår. Det er mange, også i Norge, som ikke greier å lese en avis selvom de har gått på skole i ti år. Et riktig stort problem i dagens samfunn.

Det er mange som ikke leser aviser, og også mange som enten ikke går på skole eller ikke får med seg det som foregår. Det er mange, også i Norge, som ikke greier å lese en avis selvom de har gått på skole i ti år. Et riktig stort problem i dagens samfunn.

Sikkert sant.

Annonse

Sikkert sant.

Så en film derborte fra et reservat (indianere), og der var det barn med FAS hvor mødrene ikke viste sammenhengen mellom alkholinntak under svangerskapet. Det skal riktig mye alkohol til for å skade fostret så mye.

Jeg er alltid skeptisk til ord som "gulrotkake". Jeg har ikke noe i mot gulrøtter, for all del. Ikke et vondt ord om gulrøtter, jeg vil ikke ha på meg at jeg har noe i mot det, men kake er kake, grønnsaker er grønnskaker.

Det blir som å blande øl med melk.

Samme som ostekake på en måte. Kake og ost høres heller ikke direkte forlokkende ut.

Men knallgodt er begge deler.

:-) Du burde prøve gulrotkake. Men jeg sverger garantert til hjemmelaget.

Gjest kakemons

Det finns flere typer gulrotkake i handelen, i hvertfall to.

Er helt enig med deg i at den der med yougurtglasur er kjempegod! Den er fra Møllerens.

Den andre gulrotkaken som er i handelen (Bakerens tror jeg det er?) smaker IKKE godt! Spesielt er smørglasuren (!) pyton (ja ganske riktig, du skal tilsette masse smør i glasuren på den). Men Møllerens gulrotkake er altså god, jeg lager den ofte, og tar med til stadig nye venner, som også har fått dilla på den! Smaker like god varm som kald.

Til SSB og andre som tror at slike kaker smaker gulrot: det gjør ikke det. Du vil garantert like den!

For ordens skyld: jeg er ikke ansatt hverken hos Møllerens eller i reklamebyrå!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...