Åsemor Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=lobotomi&bokmaal=S%F8k%21++%28bokm%E5l%29 0 Siter
McLoud Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Lobotomi er et kiriugisk inngrep i hjernen som ble en del benyttet innenfor psykiatrien tidligere. Resultatet ble gjerne at folk ble roligere uten å ha de store følelsesmessige svingningene. Denne type kirurgi i hjernen er ikke lovlig lenger heldigvis. 0 Siter
Tornerose Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Lobotomi er et kiriugisk inngrep i hjernen som ble en del benyttet innenfor psykiatrien tidligere. Resultatet ble gjerne at folk ble roligere uten å ha de store følelsesmessige svingningene. Denne type kirurgi i hjernen er ikke lovlig lenger heldigvis. Du tar helt feil, lobotomi foregår i aller høyeste grad, selvsagt i en mer moderne form. 0 Siter
Vincent Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Du tar helt feil, lobotomi foregår i aller høyeste grad, selvsagt i en mer moderne form. med stavmixer - selvsagt. 0 Siter
Tornerose Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 med stavmixer - selvsagt. Ja, det er jo innlysende. 0 Siter
McLoud Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Du tar helt feil, lobotomi foregår i aller høyeste grad, selvsagt i en mer moderne form. Er det da "kjemisk lobotomering" du tenker på? Trodde det var helt slutt med disse kirurgiske ingrepa jeg. Det kom jo en rekke søksmål mot staten på grunn av denne lobotomeringen som skjedde tidligere. Skaden som påføres jernen er ji ireversibel. 0 Siter
Tornerose Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Er det da "kjemisk lobotomering" du tenker på? Trodde det var helt slutt med disse kirurgiske ingrepa jeg. Det kom jo en rekke søksmål mot staten på grunn av denne lobotomeringen som skjedde tidligere. Skaden som påføres jernen er ji ireversibel. Blant annet kjemisk lobotomering ja, i Sverige gjør de det også operativt, er ikke helt sikker på om det gjøres i Norge faktisk. 0 Siter
McLoud Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Blant annet kjemisk lobotomering ja, i Sverige gjør de det også operativt, er ikke helt sikker på om det gjøres i Norge faktisk. Ja, jeg har jo lenge hatt mistanke om det er noe helt spes. med disse svenskene. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 14. april 2003 Skrevet 14. april 2003 Blant annet kjemisk lobotomering ja, i Sverige gjør de det også operativt, er ikke helt sikker på om det gjøres i Norge faktisk. Alle lobotomi-operasjoner for hele Skandinavia (eller var det Norden) er sentralisert til ett sykehus i Sverige. Jeg husker ikke sykehusets navn nå. Det dreier seg om noen få mennesker hvert år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.