Gå til innhold

Hva er lobotomi? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lobotomi er et kiriugisk inngrep i hjernen som ble en del benyttet innenfor psykiatrien tidligere.

Resultatet ble gjerne at folk ble roligere uten å ha de store følelsesmessige svingningene.

Denne type kirurgi i hjernen er ikke lovlig lenger heldigvis.

Skrevet

Lobotomi er et kiriugisk inngrep i hjernen som ble en del benyttet innenfor psykiatrien tidligere.

Resultatet ble gjerne at folk ble roligere uten å ha de store følelsesmessige svingningene.

Denne type kirurgi i hjernen er ikke lovlig lenger heldigvis.

Du tar helt feil, lobotomi foregår i aller høyeste grad, selvsagt i en mer moderne form.

Skrevet

Du tar helt feil, lobotomi foregår i aller høyeste grad, selvsagt i en mer moderne form.

med stavmixer - selvsagt.

Skrevet

med stavmixer - selvsagt.

Ja, det er jo innlysende.

Skrevet

Er det da "kjemisk lobotomering" du tenker på?

Trodde det var helt slutt med disse kirurgiske ingrepa jeg.

Det kom jo en rekke søksmål mot staten på grunn av denne lobotomeringen som skjedde tidligere. Skaden som påføres jernen er ji ireversibel.

Skrevet

Er det da "kjemisk lobotomering" du tenker på?

Trodde det var helt slutt med disse kirurgiske ingrepa jeg.

Det kom jo en rekke søksmål mot staten på grunn av denne lobotomeringen som skjedde tidligere. Skaden som påføres jernen er ji ireversibel.

Blant annet kjemisk lobotomering ja, i Sverige gjør de det også operativt, er ikke helt sikker på om det gjøres i Norge faktisk.

Skrevet

Blant annet kjemisk lobotomering ja, i Sverige gjør de det også operativt, er ikke helt sikker på om det gjøres i Norge faktisk.

Ja, jeg har jo lenge hatt mistanke om det er noe helt spes. med disse svenskene.

Skrevet

Alle lobotomi-operasjoner for hele Skandinavia (eller var det Norden) er sentralisert til ett sykehus i Sverige.

Jeg husker ikke sykehusets navn nå.

Det dreier seg om noen få mennesker hvert år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...