Gå til innhold

Sjefens sønn...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Forskjellbehandling av familiemedlemmer - noen som har opplevd det?

Skrevet

Fenomenet virker ikke HELT ukjent. Men det vitner om en noe bortimot udugelig sjef.

Kan du utdype nærmere forholdene, hva forskjellsbehandlingen går ut på? Da kan det være lettere å svare deg.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Saddam tok den helt ut og ansatte hele familien.

De familiebedriftene jeg vet om er det bråk om hver detalj. Tror jeg ville sette et minus ved at f eks far og sønner driver sammen, hvis jeg fikk tilbud om jobb der.

Mor og døtre tror jeg ligger an til kaos, da det knapt fins en kvinne som har et normalt mellommenneskelig forhold til sin mor.

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Fenomenet virker ikke HELT ukjent. Men det vitner om en noe bortimot udugelig sjef.

Kan du utdype nærmere forholdene, hva forskjellsbehandlingen går ut på? Da kan det være lettere å svare deg.

Generelt så er det forskjellsbehandling. Far & sønn kommer tuskende halv ti og drar kl. fire. Sønnen er 20, og herser over far. Besserwesser... Grr. I dag er far på påskefjellet. Sønn skulle vært på jobb kl. 09, men ligger hjemme og sover etter en to dagers på fylla.

Han har det største kontoret bortsett fra sjefens. Ny Dell maskin med DVD, flat screen og tipp topp utstyr. Vi andre lider ingen nød, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg er sjalu på at han har det så mye lettere enn oss. Ingen av oss har verken tid, eller vil sitte å surfe på nettet hele dagen og prate i telefonen med kompiser...

Skrevet

Generelt så er det forskjellsbehandling. Far & sønn kommer tuskende halv ti og drar kl. fire. Sønnen er 20, og herser over far. Besserwesser... Grr. I dag er far på påskefjellet. Sønn skulle vært på jobb kl. 09, men ligger hjemme og sover etter en to dagers på fylla.

Han har det største kontoret bortsett fra sjefens. Ny Dell maskin med DVD, flat screen og tipp topp utstyr. Vi andre lider ingen nød, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg er sjalu på at han har det så mye lettere enn oss. Ingen av oss har verken tid, eller vil sitte å surfe på nettet hele dagen og prate i telefonen med kompiser...

Det beste er nok å ikke bry seg om det, det er jo firmaets tap og ikke ditt. Se deg om etter en annen jobb for det spørs hvor lenge de kan holde det gående på denne måten.

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Det beste er nok å ikke bry seg om det, det er jo firmaets tap og ikke ditt. Se deg om etter en annen jobb for det spørs hvor lenge de kan holde det gående på denne måten.

Jeg synes ikke det er så ille at jeg vil si opp jobben min, selv om det er et irritasjonsmoment. Men jeg vil jo heller ikke konfrontere sjefen med det. Feig eller taktisk? Jeg vet ikke.

Skrevet

Greit at det er firmaets tap, men de andre kollegaene må nok dra lasset enda mer.

Gjest hva kan man gjøre?
Skrevet

Dette høres ikke rett ut i det hele tatt! Men hva kan man gjøre?? Det er ingen lett situasjon. Jeg mener at skal familie arbeide sammen, så må man følge de samme reglene som de andre og ingen forskjellsbehandling når det gjelder møteplikt f.eks. Noen får det til å gå fint, men det vil kanskje alikevel bli negative følelser mellom de ansatte (sjalusi). Han skal ikke ha ekstra lønn og ekstra goder bare fordi han er sønnen!! Det vil jo skape konflikter, og det skal jo unngås på en god arbeidsplass. Eller rettere sagt: Man må arbeide for at arbeidsplassen er et trygt og godt sted å være, hvor alle ansatte blir likt behandlet. Jeg er ikke sikker på hva du kan gjøre, for sier du noe til sønnen kan jo han si sin versjon til faren. Og faren hører vel på sønnen sin? Men du kan kanskje si at det var ekstra travelt mandag, siden xx ikke møtte opp!!

Gjest eller noe slikt
Skrevet

Jeg synes ikke det er så ille at jeg vil si opp jobben min, selv om det er et irritasjonsmoment. Men jeg vil jo heller ikke konfrontere sjefen med det. Feig eller taktisk? Jeg vet ikke.

Si det var travelt mandag, siden dere var fåtallige..

Skrevet

Faren må jo være bortimot idiot som sender slike signaler ut i organisasjonen.

"Riktige" sjefer, lar den "håpefulle" ta seg en ordentlig utdannelse, og deretter jobbpraksis i samme bransje, men i annen bedrift, for deretter å trekkes inn i bedriften.Kort sagt, la poden bli voksen først.

Eller, de lar sønnen starte lengst ned på golvet når de begynner svært unge i firmaet.

Den gutten der, blir ikke å misunne, han vil aldri bli noen god leder.

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Dette høres ikke rett ut i det hele tatt! Men hva kan man gjøre?? Det er ingen lett situasjon. Jeg mener at skal familie arbeide sammen, så må man følge de samme reglene som de andre og ingen forskjellsbehandling når det gjelder møteplikt f.eks. Noen får det til å gå fint, men det vil kanskje alikevel bli negative følelser mellom de ansatte (sjalusi). Han skal ikke ha ekstra lønn og ekstra goder bare fordi han er sønnen!! Det vil jo skape konflikter, og det skal jo unngås på en god arbeidsplass. Eller rettere sagt: Man må arbeide for at arbeidsplassen er et trygt og godt sted å være, hvor alle ansatte blir likt behandlet. Jeg er ikke sikker på hva du kan gjøre, for sier du noe til sønnen kan jo han si sin versjon til faren. Og faren hører vel på sønnen sin? Men du kan kanskje si at det var ekstra travelt mandag, siden xx ikke møtte opp!!

Kinkig situasjon ja. Men jeg får prøve å glemme han og konse om MIN jobb. Men jeg må innrømme at jeg har hatt lyst til å slenge et par kommentarer titt og ofte. Har mange dype kutt i tunga...

PS: Han har ENDA ikke dukket opp. AAAH, nei nå skal jeg slutte. Jeg velger å tenke positivt. Guttungen får det vanskelig nok når den virkelige verden slår han i bakhuet med et smell og han må jobbe på lik linje med resten av flokken en dag... *gosjer meg* HAHA!!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Skulle misunnelsen bli altfor plagsom bør du slutte. Få jobb i det offentlige, der er alle like, der er det ingen som jobber.

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Faren må jo være bortimot idiot som sender slike signaler ut i organisasjonen.

"Riktige" sjefer, lar den "håpefulle" ta seg en ordentlig utdannelse, og deretter jobbpraksis i samme bransje, men i annen bedrift, for deretter å trekkes inn i bedriften.Kort sagt, la poden bli voksen først.

Eller, de lar sønnen starte lengst ned på golvet når de begynner svært unge i firmaet.

Den gutten der, blir ikke å misunne, han vil aldri bli noen god leder.

Tiltredes!

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Skulle misunnelsen bli altfor plagsom bør du slutte. Få jobb i det offentlige, der er alle like, der er det ingen som jobber.

Hehe... Nei det frister ikke helt det heller. Jeg liker jo jobben min, men...

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Si det var travelt mandag, siden dere var fåtallige..

Men det er jo blank løgn. Det er ferie, og ikke EN telefon. Det er ikke dagen i dag som er problemet. Det er helheten.

Gjest Syns det som regel er motsatt
Skrevet

Selv har jeg bare opplevd det motsatte, det er at barna til sjefen får minst fordeler.

H*n må jobbe tre ganger så hardt for samme jobb og goder for resten.

Urettferdig, noe jeg har tatt opp med sjefen innimellom at han behandler dattern/sønnen strengere enn oss andre, og at vi syns det blir flaut.

Likestilling er noe dritt:)

Gjest eller noe slikt
Skrevet

Men det er jo blank løgn. Det er ferie, og ikke EN telefon. Det er ikke dagen i dag som er problemet. Det er helheten.

Da kan du ikke si det, nei.. Skuffler han arbeidet sitt videre til andre, eller legges det ikke merke til at han ikke er der/gjør noe?? Det er jo han selv det til sist vil gå ut over, men det er jo surt for dere andre nå.

Gjest Anonym nå ja...
Skrevet

Selv har jeg bare opplevd det motsatte, det er at barna til sjefen får minst fordeler.

H*n må jobbe tre ganger så hardt for samme jobb og goder for resten.

Urettferdig, noe jeg har tatt opp med sjefen innimellom at han behandler dattern/sønnen strengere enn oss andre, og at vi syns det blir flaut.

Likestilling er noe dritt:)

Ikke i dette tilfellet. Sønnen glimtet til med sitt nærvær i et par timer, før han dro ut igjen nå...

Når sjefen er borte, danser sønnen på bordet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...