Gå til innhold

Alene når han drikker

Anbefalte innlegg

Gjest humlenSuser
Skrevet

Hver gang min samboer drikker, sitter jeg alene i leiligheten og "venter" på at han skal komme hjem fra byen. Jeg er 10 år yngre enn han. Hans venner kommer jeg ikke overens med på grunn av aldersforskjellen.Jeg flyttet 85 mil for å kunne bo hos han. Jeg føler meg ofte alene.

Har noen gode tips om hva jeg kan foreta meg? Hva gjør DEG glad? Har du det kanskje på samme måten.

petter smart
Skrevet

Lar han deg ikke være med ut eller er det du som ikke vil være med? Er det deg det står på så synes jeg ikke særlig synd på deg. Da får du heller finne på noe annet. Har du ingen venner der? Er det ikke noe du kan melde deg på e.l. Slik at du møter andre mennesker og får venner.

Hva er galt med aldersforskjell? Selv kommer jeg overens med folk i alle aldre (om en ikke alle folk uavhengig av alder).

Skrevet

Reagerte litt på overskriften. Høres ut som han er alene når han drikker. Men skjønte jo at det ikek var poenget. Er det kun når han drikker du er alene? Har han ikke andre interesser som gjør at du "ikke kan bli med"?

Om du går på skole, eller jobber er det vel noen der du kan ta kontakt med? Om ikke kanskje du kan melde deg på et kurs eller noe lignende i et tema som interesserer deg.

Hvis ikke så dra på byen alene? Det er faktisk ikke så ille som mange forestiller seg.

(eh..har kun gjort det en gang selv). Det er jo lett å komme i kontakt med mennesker (andre jenter) der. Mange er flaue, sjenerte for å ta kontakt. Men tenk selv om noen tok kontakt med deg. Du ville høyst sannsynlig bli litt smigret over at noen hadde lyst til å bli kjent/snakke med deg.

Lykke til !!!

Gjest humlenSuser
Skrevet

Lar han deg ikke være med ut eller er det du som ikke vil være med? Er det deg det står på så synes jeg ikke særlig synd på deg. Da får du heller finne på noe annet. Har du ingen venner der? Er det ikke noe du kan melde deg på e.l. Slik at du møter andre mennesker og får venner.

Hva er galt med aldersforskjell? Selv kommer jeg overens med folk i alle aldre (om en ikke alle folk uavhengig av alder).

Jeg har absolutt ingen problem med å ha venner som er eldre enn meg. Det er vel heller hans venner som ser på meg som et barn i forhold til dem. De har nok glemt hvordan det var å være i tjueårene.

Nei det er sant at det ikke er synd i meg egentlig. Men jeg har fått det ekstra vanskelig i og med hans venner ikke har akkurat ønsket meg velkommen.

Jeg ønsket litt tips bare jeg. Vil så gjerne ha mer å finne på. Jeg har sittet så lenge alene at hjernen min har tørket inn for ideer. ;O)

Forresten så er jeg med han ut på byen iblant, men jeg liker ikke å drikke alkohol. Og jeg hater rølp som mange av vennene hans driver med. Spying er ikke min greie;o)

petter smart
Skrevet

Jeg har absolutt ingen problem med å ha venner som er eldre enn meg. Det er vel heller hans venner som ser på meg som et barn i forhold til dem. De har nok glemt hvordan det var å være i tjueårene.

Nei det er sant at det ikke er synd i meg egentlig. Men jeg har fått det ekstra vanskelig i og med hans venner ikke har akkurat ønsket meg velkommen.

Jeg ønsket litt tips bare jeg. Vil så gjerne ha mer å finne på. Jeg har sittet så lenge alene at hjernen min har tørket inn for ideer. ;O)

Forresten så er jeg med han ut på byen iblant, men jeg liker ikke å drikke alkohol. Og jeg hater rølp som mange av vennene hans driver med. Spying er ikke min greie;o)

Enten er vennene hans rare (slikt har jeg aldri opplevd med personer som er eldre enn meg) eller så er du veldig barnslig, det vet du sikkert best selv.

Men dersom samboeren din er noe å samle på så ordner han opp i dette. Hadde det vært meg og mine venner ikke hadde akseptert deg hadde de ikke vært mine venner lengre, så enkelt er det.

Hvorfor gidder han være sammen med deg egentlig? Ikke bruker han tiden på deg og ikke prøver han å få det til å fungere mellom deg og vennene hans.

Men jeg tror nok at både du og de må gi litt for at dette skal fungere. Det virker som om du også har problemer med å akseptere hvem de er. Kanskje er du litt moraliserende? Litt "for fin" for dem?

Skrevet

Jeg synes at han burde prioritert litt her.

Er han glad i deg så burde han forandre litt på livet sitt slik at det også var tilpasset deg og ikke bare han.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bli med? Har du spurt?

Og hvor gammel er du?

Gjest humlenSuser
Skrevet

Enten er vennene hans rare (slikt har jeg aldri opplevd med personer som er eldre enn meg) eller så er du veldig barnslig, det vet du sikkert best selv.

Men dersom samboeren din er noe å samle på så ordner han opp i dette. Hadde det vært meg og mine venner ikke hadde akseptert deg hadde de ikke vært mine venner lengre, så enkelt er det.

Hvorfor gidder han være sammen med deg egentlig? Ikke bruker han tiden på deg og ikke prøver han å få det til å fungere mellom deg og vennene hans.

Men jeg tror nok at både du og de må gi litt for at dette skal fungere. Det virker som om du også har problemer med å akseptere hvem de er. Kanskje er du litt moraliserende? Litt "for fin" for dem?

Om jeg er for "fin" for at jeg ikke har sansen for rølp og spying så... ja da stemmer ting ikke helt.

Jeg er ikke barnslig for alderen. Det handler ikke om det. Problemet er nok mest at min kjære hadde en rekke korte forhold før han traff meg for noen år siden og han fant den han ville dele livet sitt med. Mange av kompisene hans virker "sjalu" nesten. De vil ivertfall holde meg litt på avstand. De kan prate med meg, men ikke på en slik avslappet måte du kan gjøre når du kjenner noen godt.

Men men....sånn er det bare

petter smart
Skrevet

Om jeg er for "fin" for at jeg ikke har sansen for rølp og spying så... ja da stemmer ting ikke helt.

Jeg er ikke barnslig for alderen. Det handler ikke om det. Problemet er nok mest at min kjære hadde en rekke korte forhold før han traff meg for noen år siden og han fant den han ville dele livet sitt med. Mange av kompisene hans virker "sjalu" nesten. De vil ivertfall holde meg litt på avstand. De kan prate med meg, men ikke på en slik avslappet måte du kan gjøre når du kjenner noen godt.

Jeg kjenner verken deg eller vennene hans, men det virker ikke som om dere er på bølgelengde. Kanskje skyldes det at de er redd du skal stjele kameraten deres, kanskje er de mer jordnære personer (litt rølpete), mens du ikke har sansen for slikt.

Uanseett burde samboeren din ordnet opp i dette. Ønsker han ikke at du skal komme overens med kompisene hans? Det virker nesten ikke slik.

Du kan ikke forvente at hans kompiser skal bli dine gode venner, men dere burde klare å komme overens.

Skrevet

Kanskje du skulle snakket litt med ham?

Kanskje han ikke vet hvordan du føler det?

Skrevet

Har du mye tid, kan du jo legge vekt på å finne ting i livet ditt som betyr noe for DEG! Få deg nye venner som ikke er linket til samboern din. Gå på kino, cafe, shopping, gå lange turer etc.

Begynn å sett litt flere ultimater til typen din. Du høres tafatt ut. Still krav om at han kan være mer sammen med deg og ikke drikkekompisene. Man lærer opp folk til hvordan man skal oppføre seg ovenfor deg. Jeg foreslår at du begynner med det allerede i DAG!

Er du redd for å stille krav til han, kan du bare forvente deg det samme som du får nå. Ikke vær redd for at han skal gå fra deg. Gjør han likevel det, vet du hva du betydde for han!!

Gjør noe med livet ditt!

Skrevet

Drikking er ikke synonymt med rølp og spying. For min del hører det til ungdomsåra mine. Nå er jeg 30 og når jeg er ute å drikker, er det for å kose meg.

Jeg tror kanksje du er litt umoden og usikker på deg selv. Ikke for å rakke ned på deg, men 10 år er faktisk ganske mye når du er i 20 årene.

Gjest humlenSuser
Skrevet

Drikking er ikke synonymt med rølp og spying. For min del hører det til ungdomsåra mine. Nå er jeg 30 og når jeg er ute å drikker, er det for å kose meg.

Jeg tror kanksje du er litt umoden og usikker på deg selv. Ikke for å rakke ned på deg, men 10 år er faktisk ganske mye når du er i 20 årene.

Takker for "Pep talk"

mange kloke ord der.

Greit det du sa om at du er tredve og koser deg med alkohol. Men min samboer blir snart trettiseks og flere av kompisene hans er eldre enn det også. Men rølp og harryfaktor er mye inne i bildet enda.

Mange kloke ord fra deg min gode mann

Skrevet

Takker for "Pep talk"

mange kloke ord der.

Greit det du sa om at du er tredve og koser deg med alkohol. Men min samboer blir snart trettiseks og flere av kompisene hans er eldre enn det også. Men rølp og harryfaktor er mye inne i bildet enda.

Mange kloke ord fra deg min gode mann

Vel, jeg tar tilbake det jeg sa om at DU er umoden. Det er typen din som er umoden. Han nærmer seg 40 og har ikke kommet over fjortis tida enda.

Jeg hadde aldri funnet meg i at kjæresten min heller hadde prioritert å drikke seg full med sine venner, mens jeg satt hjemme! ALDRI. Kjæresten min og jeg var ute med mine venner på lørdag, og vi storkosa oss. Så det går an!

Som sagt, begynn å marker deg mer enn hva du har gjort hittil.

Gjest Grainne
Skrevet

Jeg synes ikke du har noe problem egentlig. Om du ikke er med ham ut kan du vel kose deg hjemme med film/snop/god mat/bad før sengetid? Gå i svømmehallen/kino? Han er vel ikke ute hver helg? Bli med, eller finn på noe hjemme. Det er jo deilig å slappe av alene av og til! Snakk sammen, og si hvordan du har det!

Gjest Grainne
Skrevet

Jeg ser ikke aldersforskjellen som noe problem.

Skrevet

"Forresten så er jeg med han ut på byen iblant, men jeg liker ikke å drikke alkohol. Og jeg hater rølp som mange av vennene hans driver med. Spying er ikke min greie;o)"

Der har du noe av sakens kjerne, når det gjelder din samboers rølpevenner. De vil antagelig ikke ha deg med, pga. at du ikke drikker, og føler seg dermed overvåket.

Er du i tillegg typen som elsker å påminne dem, og din samboer om alle fadesene de IKKE husker men som du husker, så tipper jeg dette er noe av grunnen.

Om jeg hadde giddet, tja, det kommer egentlig ann på hvor ofte. Hos oss er det som regel jeg som drikker, og han kjører. I går f.eks. Æsj, fy faen er så fyllesjuk atte :-)

Skrevet

Enig i det Shandy skriver.

Edru folk på fest er en uting.

Begynn og drikk! Det er aldri for sent å starte!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Enig i det Shandy skriver.

Edru folk på fest er en uting.

Begynn og drikk! Det er aldri for sent å starte!

Edru folk på fest er ute for å spionerere og notere for senere å sverte deg.

Hilsen paranoidforbundet.

Skrevet

Edru folk på fest er ute for å spionerere og notere for senere å sverte deg.

Hilsen paranoidforbundet.

Akkurat det er faktisk sant. Ingen er rammere på å sende sms som jeg kan våkne opp til dagen derpå, enn nøyaktig disse antialkoholfolka.

De burde vært bannlyst fra byen, på samme måte som røyk nå blir bannlyst på utesteder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...